April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۳۱۶۳
۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
0
اسپانیا کشوری زیبا و پر شور است که سالیانه پذیرای تعداد زیادی مسافر از سراسر جهان است. شهر های زیبا، جاذبه های گردشگری،  طبیعت بی نظیر، جشن های سنتی، فستیوال ها، امکانات رفاهی، اقلیم، شرایط آب و هوایی و جغرافیای و غیره، همگی از عواملی هستند که موجب جذب مسافران به اسپانیا می شوند و اسپانیا را به دومین کشور در حوزه صنعت گردشگری تبدیل کرده است. با همه این اوصاف یکی از مهم ترین نکات در سفر آشنایی پیشین راجع به مقصد است.

بهترین زمان برای مسافرت به اسپانیا چه فصلی است؟

اسپانیا کشوری زیبا و پر شور است که سالیانه پذیرای تعداد زیادی مسافر از سراسر جهان است. شهر های زیبا، جاذبه های گردشگری،  طبیعت بی نظیر، جشن های سنتی، فستیوال ها، امکانات رفاهی، اقلیم، شرایط آب و هوایی و جغرافیای و غیره، همگی از عواملی هستند که موجب جذب مسافران به اسپانیا می شوند و اسپانیا را به دومین کشور در حوزه صنعت گردشگری تبدیل کرده است. با همه این اوصاف یکی از مهم ترین نکات در سفر آشنایی پیشین راجع به مقصد است.

اگر قصد دارید سفر به اسپانیا دارید، یا مایل به آشنایی به شرایط زمانی سفر به کشور هستید، با ما همراه شوید. هر سفری می تواند به یک منظور خاص باشد و هدفی را در نظر داشته باشد. سفر به اسپانیا نیز شامل حال این موارد می شود. ممکن است برای برخی هدف از سفر دیدن سواحل اسپانیا باشد برخی نیز برای دیدن یک اجرای زنده موسیقی و یا خوردن یک غذای خوشمزه سفر می کنند. و برای عده ای نیز دیدن جشن های سنتی و جاذبه های گردشگری قابل توجه است. ما به بهترین زمان سفر به اسپانیا و هر کدام‌ از مواردی که می تواند هدف از یک سفر باشد می پردازیم و شما را با جنبه های مختلف سفر به این کشور آشنا می کنیم.

سفر در بهترین زمان برای دیدن سواحل جنوبی اسپانیا

بهترین زمان برای مسافرت به اسپانیا چه فصلی است؟

اگر می خواهید به سواحل جنوبی اسپانيا سفر کنید و در  این سواحل بی نظیر تفریح کنید بهتر است در فصل تابستان به این مناطق نروید، چرا که اسپانیا تابستان های بسیار گرمی دارد، به صورتی که در برخی نواحی دمای هوا به 40 درجه سانتی گراد می رسد. در چنین شرایط آب و هوایی قرار گرفتن در زیر نور خورشید بسیار سخت و طاقت فرسا می شود. برای سفر به سواحل جنوبی بهترین تایم اواخر فصل بهار و اوایل فصل بهار است. در این بازه زمانی هوا بسیار خنک و دل پذیر می شود. در چنین شرایطی رفتن به سواحل اطراف costa del Sol (کوستا دل سول)  را به شما پیشنهاد می کنیم.

سفر به منظور دیدن یک موسیقی با اجرای زنده

اسپانیا دارای فستیوال های موسیقی مشهوری است که می تواند به دلیل سفر بعضی ها تبدیل شود. اگر مایل هستید در سفر خود از این فستیوال های مطرح دیدن کنید و موزیسین ها را در حال اجرا های زنده مشاهده کنید بهترین زمان برای شما اوایل تابستان است. برخی از این فستیوال های موسیقی معروف شامل سو نار (Sonar)، بیلبائو بی بی کی (Bilbao BBK)، پریماورا ساوند (Primavera Sound)، مد کول (Mad Cool) و غیره است. این فستیوال ها در ماه های ژوئن و جولای برگزار می شوند قبل از آن که گرمای هوا در اسپانیا طاقت فرسا شود.

سفری به منظور بازدید از جاذبه های گردشگری بارسلون و مادرید

دو شهر بارسلون و مادرید به عنوان 2 شهر بزرگ اسپانیا شناخته می شوند. این شهر ها به واسطه وسعت و همچنین معروفیتی که دارند میزبان بسیاری از  رویداد های بزرگ فرهنگی، فعالیت ها و همچنین زندگی شبانه در اسپانیا هستند. اگر به دیدن گالری های هنری و موزه ها علاقه مند هستید بهتر است به محله‌ی گوتیک بروید یا در مثلث طلایی قدم بزنید. برای چنین کاری بهترین زمان سفر به اسپانیا زمستان است، چرا که مجبور به تحمل جمعیت انبوه گردشگران نیستید. البته باید انتظار بارش باران در چنین روز هایی را داشته باشید که خارج از انتظار نیست. لازم به ذکر است که فصل های دیگر هم برای سفر و دیدن چنین مکان هایی مناسب است اما بهتر است روز های غیر تعطیل به ویژه تعطیلات مدرسه را برای این کار برگزینید.

سفر برای مشاهده جشن های سنتی

کشور اسپانیا دارای جشن های بسیاری است. این کشور دارای بخش های مختلفی است و هر  منطقه و روستای این کشور برای خود جشن منحصر به فردی دارند و هر کدام در یک زمان خاصی از سال برگزار می شود. اگر به دیدن این مناسبات سنتی علاقه مند هستید بهترین زمان برای سفر به اسپانیا برای شما زمانی نزدیک به عید پاک است. ایام عید پاک با نام سمانا سانتا (Semana Senta) معروف است و در این بازه زمانی می توایند بهترین جشن های سنتی اسپانیا را مشاهده کنید. در ماه های سپتامبر و اکتبر نیز می توانید از نزدیک شاهد برخی جشن های سنتی اسپانیا باشید.

سفر به اسپانیا برای خوردن غذاهای اسپانیایی

این حقیقت که غذاها همیشه در دسترس هستند را نمی توان منکر شد اما در بعضی از فصل ها به علت وجود محصولات غذایی و کشاورزی تازه  غذای طبخ شده نیز بهتر از سایر فصول خواهد بود. محصولات کشاورزی در بهار اسپانیا نارس هستند و در تابستان نیز به دلیل گرما و دمای بالا مقدار این محصولات کمی کاهش می یابد. با این تفاسیر بهترین فصل سال برای تجربه خوردن غذا های اسپانیایی پاییز است. چرا که محصولات کشاورزی و غذایی به وفور وجود دارد و به طور کامل رسیده و نارس نیستند.

سفر با کمترین هزینه

برای سفر به مقصد شلوغ و پر بازدیدی مانند اسپانیا باید زمان های خیلی شلوغ را شناسایی کرد و در  آن زمان ها سفر نکرد چرا که در چنین موقعیت هایی هزینه اقامت و سایر هزینه ها افزایش می باید. به عنوان مثال ماه های جولای و آگوست در اسپانیا جزء شلوغ ترین ماه های اسپانیا محسوب می شود و گردشگران بسیاری از سراسر جهان در این 2 ماه به مقصد اسپانیا  سفر می کنند. همین موارد موجب بالا رفتن قیمت رزرو هتل ها و اقامتگاه ها می شود. اگر می خواهید سفر ارزان و کم هزینه ای داشته باشید بهتر است در ماه های ژانویه و فوریه اقدام به رزرو هتل در اسپانیا کنید. نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که در اواخر فصل پاییز و اوایل فصل بهار هزینه اقامتگاه ها و هتل ها در اسپانیا بسیار پایین تر از از فصل تابستان است. مورد دیگری که باید به  آن توجه ویژه داشته باشید، هفته‌ی مقدس یا Semana Santa ( سمانا سانتا)  است چرا که در این بازه زمانی نیز میزان مسافران افزایش می یابد.

سفر به اسپانیا در فصل های متفاوت

بهترین زمان برای مسافرت به اسپانیا چه فصلی است؟

به کشوری سفر کنید که هر ساله فستیوال ها و مسابقات هیجان انگیز گاوبازی در آن اجرا می شود و مردم دوست دارند هیجان و وحشت را تجربه کنند. کشوری که فقط برای شاد زیستن زندگی می کنند. با خرید یک بلیط تور اسپانیا، به کشوری سفر کنید که در تمام ساعات شبانه روز صدای موسیقی در کوچه ها و محله ها شنیده می شود. شما می توانید با خرید تور پنج روزه اسپانیا،که چهار شب و پنج روز در شهر بارسلون اقامت می کنید و باتوجه به امکانات تور و اضافه شدن مکان های دیدنی قیمت این تور از 590 یورو به اضافه بلیط رفت و برگشت شروع می شود تا یک سفر به یادماندنی را تجربه کنید و از تمام مناطق اسپانیا دیدن و لذت ببرید.

اسپانیا کشوری 4 فصل با آب و هوای دلپذیر است. سفر به اسپانیا در هر یک از فصل های سال رنگ و لعاب خودش را دارد.

  • سفر در بهار : بهار در اسپانیا با آب و هوای معتدلی همراه است و به عبارتی از بهترین زمان های سفر به اسپانیا و دیدن  جاذبه های گردشگری این کشور محسوب می شود.  مسافران در این فصل بسیار هستند و شهر های اسپانیا را با حضور مزین می کنند. بهار شامل بازه زمانی ماه می تا ماه ژوئن است، به عبارتی دیگر 10 اردیبهشت تا 9 تیر است.
  • سفر در تابستان : تابستان اسپانیا گرم و مرطوب است و  همان طور که ذکر شد در این فصل می توانید دمای بسیار بالایی را تجربه کنید اما با این احوال جاذبه های مخصوص خودش را دارد. گردشگران بسیاری در این فصل راهی اسپانیا می شوند و در فستیوال های متعددی که اجرا می شود شرکت می کنند. از تفریحات آبی در این فصل غافل نشوید چرا که طرفداران بسیاری دارد. فصل تابستان شامل بازه زمانی ماه جولای تا ماه آگوست می شود..
  • سفر در پاییز : فصل پاییز شامل بازه زمانی ماه سپتامبر تا ماه دسامبر می شود. در این بازه زمانی به علت بارش های شدید و متوالی باران و افت دما میزان مسافران اسپانیا کاهش می یابد. در نتیجه کاهش  تعداد مسافران شلوغی در رستوران ها، هتل ها و اماکن تفریحی نیز کاهش می یابد.
  • سفر در زمستان : زمستان اسپانیا بسیار سرد و خشک است. میانگین دمای این کشور در فصل زمستان بین 4 درجه سانتی گراد تا 10 درجه سانتی گراد است. در نتیجه این کاهش دما شهر های اسپانیا در خلوت ترین حالت خود فرو می روند. این فصل برای کسانی که به مسافرت های زمستانی علاقه مند هستند می تواند جالب باشد. توجه داشته باشید که اگر در فصل زمستان به اسپانیا سفر کردید حتما لباس گرم و مناسب با خود به همراه داشته باشید.
کلام آخر

در نهایت دریافتید که بهترین زمان سفر به اسپانیا بستگی به نیت و هدف شما از سفر و همچنین فصل مورد علاقه شما دارد. این که می خواهید سفر ارزانی داشته باشید؟ یا برای دیدن سواحل جنوبی اسپانيا عازم سفر می شوید؟ شاید هم از علاقه مندان به موسیقی باشید و برای دیدن یک اجرای زنده از موزیسین های مطرح می خواهید سفر کنید، یا ممکن است  مجذوب جاذبه های گردشگری اسپانیا و یا جشن های سنتی آن ها شده باشید. این شما هستید که باید بدانید چه چیزی می خواهید و بر اساس آن بهترین زمان سفر به اسپانیا را برای خود برگزینید. اسپانیا کشور جذاب و خارق العاده ای است. هر جاذبه گردشگری کشور اسپانیا می تواند شما را به تعجب و تحیر وا دارد. آب و هوای چهار فصل و دل‌ نشین جذابیت سفر به اسپانیا را دو چندان می کند. غذاهای خوشمزه و سوغاتی های جذاب اسپانیا لذت سفر را برای شما دو چندان می کند. جاذبه های گردشگری، تاریخی، فرهنگی و تفریحی این کشور نیز قطعا شما را به خود جذب می کند.

لینک منبع خبر

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: