April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۳۲۳۱
۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۸
0
نتایج نشان داد که کاهش قدرت حافظه می تواند جزو علایمی باشد که ۵ تا ۱۰ سال قبل از تشخیص پارکینسون اتفاق می‌ افتد اما دو علامت اولیه وجود دارد و آن هم تشنج و کاهش قدرت شنوایی است.

 

 

 

شما باید سعی کنید که وضعیت های مختلف در بدن تان را به خوبی مشاهده کنید و آن ها را تحت نظر بگیرید تا ببینید که چه مشکلاتی دارید. گاهی اوقات بیماری قلبی، آلزایمر و دیابت علائمی دارند که اگر زودتر متوجه آن ها شوید، راحت ‌تر می‌ توانید مقابله کنید. پارکینسون هم از این قاعده مستثنا نیست و دو علامت دارد که می تواند از اولین علامت های ابتلا به آن باشد.

 

کاهش شنوایی، نشانه اولیه پارکینسون

مطالعات نشان می‌ دهد که تشنج و کاهش شنوایی جزو علائم اولیه هشدار دهنده بیماری پارکینسون هستند. مطالعه جدیدی انجام شده که یک تیم محقق در دانشگاه لندن افراد را مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند که اولین علائم هشدار دهنده بیماری پارکینسون چیست؛ در این باره هر گروه را به طور جداگانه بررسی کردند.

نتایج نشان داد که کاهش قدرت حافظه می تواند جزو علایمی باشد که ۵ تا ۱۰ سال قبل از تشخیص پارکینسون اتفاق می‌ افتد اما دو علامت اولیه وجود دارد و آن هم تشنج و کاهش قدرت شنوایی است؛ یعنی افرادی که تشنج می کنند، دو و نیم برابر احتمال بیشتری برای ابتلا به بیماری پارکینسون دارند و تغییراتی در عملکرد مغز آن ها اتفاق می‌ افتد.

البته هنوز هم تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا افراد بتوانند متوجه شوند که چه علائم دیگری هستند که می‌ توانند برای بیماری پارکینسون، آن ها را پیگیری کنند.

 

ارتباط برخی داروها با ابتلا به پارکینسون

همچنین ممکن است بعضی از دارو های تشنج و پارکینسون با یک دیگر ارتباط مستقیم داشته باشند. از طرفی افرادی که پارکینسون دارند، خیلی بیشتر از قبل تشنج می کنند و این وضعیت در بین آن ها رایج شده است. از این رو؛ همیشه یک نفر باید مراقب شان باشد.

این علامت ها کمک می کند که پزشک سریع تر وضعیت را تشخیص دهد. محققان تمرکزشان را روی این قرار داده اند که بتوانند از قبل؛ وضعیت بیمار را بفهمند و زودتر به او کمک کنند. اگر فرد شخصی این علائم را زودتر گزارش دهد، راحت تر می تواند متوجه شود که به این بیماری دچار شده است یا خیر. پزشکان هم معمولاً روی علائم اولیه تاکید بسیار زیادی دارند که باعث می‌ شود بیمار وضعیتِ خود را زودتر پیگیر شود.

 

دیگر علائم اولیه پارکینسون

علائم دیگری هم هستند که باید آن ها را با پزشک در میان بگذارید. در کنار کاهش قدرت شنوایی و تشنج، علائم دیگری هم هستند که باید آن ها را مد نظر قرار دهید. به طور مثال ریز شدن دست خط، کاهش قدرت بویایی، مشکل هنگام راه رفتن، یبوست، کاهش قدرت صدا، سرگیجه و غش کردن می‌ تواند جزء این علائم باشد که باید حتما آن ها را پیگیری کنید.

منبع:ایسکانیوز

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: