April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۳۲۵۳
۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳
0
قیمت طلا به دنبال امیدواری در مذاکرات روسیه و اوکراین و همچنین احتمال افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا، ۳۰.۹۳ دلار کاهش یافت.
طلا ۳۱ دلار ارزان شد
به دنبال امیدواری‌ها در مورد پیشرفت در گفتگو‌های روسیه و اوکراین، قیمت طلا امروز بیش از یک درصد و پالادیوم ۱۰ درصد کاهش قیمت ثبت کردند.

هر اونس طلا با ۳۰.۹۳ دلار کاهش ۱۹۵۷.۵۳ دلار فروخته شد.

قیمت پالادیوم به علت نگرانی در مورد کمبود این فلز گران بها در اثر درگیری روسیه و اوکراین به شدت بالا رفته بود. روسیه بزرگ‌ترین تولیدکننده این فلز در جهان است.

امید‌های غیرقطعی به پیشرفت در مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین، ارزش بازار‌های بورس را بالا برد.

بزرگترین سهامدار غول معدنی روسی یعنی شرکت «نورنیکل» روز شنبه به تلویزیون روسی RBC گفته بود، این گروه حتی با وجود محدودیت‌های لجستیکی، موفق شده است مسیر‌های جایگزین برای تحویل پالادیوم خود را تضمین کند.

یک مقام بازار هفته گذشته گفته بود، شرکت‌های روس می‌توانند به فروش پلاتین و پالادیوم در لندن، بزرگ‌ترین مرکز تجارت فلز‌های گران بها در جهان ادامه دهند.

کارستن منکه، تحلیلگر «جولیوس بائر» در رابطه با وضعیت طلا گفت: در حالی که در بازار‌های اصلی یک حالت ریسک پذیری وجود دارد، «من این (رشد اخیر قیمت طلا) را هنوز اوج قیمت نمی‌نامم، چراکه وضعیت (اوکراین) هنوز نامشخص و بسیار ناپایدار است.»

وی افزود، تاجران سفته باز که در زمان جنگ طلا می‌خرند، اکنون احتمالا در حال ذخیره کردن سود هستند.

از دیگر عوامل کاهش قیمت طلا، افزایش سوددهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری آمریکاست، زیرا انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره بانکی را در نشست این هفته افزایش دهد.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: