April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۳۳۵۷
۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
0
فعالیت شرکت‌های بیمه‌ای مناطق آزاد دیگر صرفه اقتصادی نداردمدیرعامل شرکت بیمه امید، اظهارکرد: وقتی معافیت مالیات بر ارزش افزوده و مالیات کارکنان در منطقه آزاد برداشته شده و شرکت‌های بیمه‌ای سرزمین اصلی به راحتی در منطقه آزاد فعالیت می‌کنند، دیگر موضوعیتی برای ادامه فعالیت شرکت‌های بیمه خصوصی در مناطق آزاد وجود ندارد و همه باید به بیمه زندگی، اتکایی یا جنرال تبدیل شوند.
فعالیت شرکت‌های بیمه‌ای مناطق آزاد دیگر صرفه اقتصادی ندارد
"علی اکبراکرامی" گفت: مجموعه عوامل زیادی در پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در کشور دخیل هستند و مدعی شد که حدود ۳۰ درصد از افراد جامعه به بیمه باور چندانی ندارند.

وی، وضعیت اقتصادی کشور را یکی از دلایل پایین بودن ضریب نفوذ بیمه برشمرد و افزود: صنعت بیمه در ضریب نفوذ بیمه از کشور‌های توسعه یافته عقب‌تر بوده، چون سهم بیمه‌های زندگی نسبت به کل پرتفوی صنعت کمتراست.

مدیرعامل شرکت بیمه امید، تصریح کرد: درکشور‌های دیگر ممکن است سهم بیمه‌های زندگی از کل پرتفوی صنعت بیمه ۳۰ تا ۳۵ درصد باشد، اما این نسبت درصنعت بیمه ایران زیر ۲۰ درصد است که اگر این خلا پوشش داده شود ضریب نفوذ بالا می‌رود.

اکرامی، سه عامل، مسئله فرهنگی، مشکلات اقتصادی و رسانه را از مواردی نامید که درضریب نفوذ بیمه تاثیر گذار بوده وادامه داد: رسانه‌ها یعنی صدا و سیما، روزنامه‌ها و خبرنگاران کمتر به موضوع بیمه می‌پردازند و بیشتر به مسائل دیگر توجه می‌شود که همه این عوامل در ضریب نفوذ بیمه تاثیرگذارهستند.

مدیرعامل شرکت بیمه امید، گفت: فروش دیجیتال و تقویت خدمات انفورماتیک هم درافزایش ضریب نفوذ بیمه موثر است هر چند که گاهی موضوع بیمه نامه نیاز به رویت دارد وگاهی بیمه نامه باید بعد از رویت فیزیکی، صادرشود.

اکرامی، اذعان داشت که با ساماندهی اموال و دارایی‌های افراد و الکترونیکی شدن سازمان امور مالیاتی، وزارت راه و شهرسازی و اموال افراد، آرام آرام زمینه برای داده کاوی با هدف فروش بیمه نامه‌های مغفول مانده فراهم می‌شود.

وی، ادامه داد: اگر تمامی اموال و دارایی‌های افراد وسازمان‌ها ساماندهی شود درآنصورت شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانند داده کاوی کنند تا متوجه شوند چه افرادی و کدام سطح از افراد جامعه از بیمه استقبال می‌کنند و کدام بخش‌ها فاقد بیمه نامه هستند.

مدیرعامل شرکت بیمه امید، معتقد است که تعدد شرکت‌های بیمه‌ای منجربه کاهش ضریب نفوذ بیمه می‌شود، زیرا وقتی ظرف سالیان گذشته، رشد و توسعه اقتصادی خاصی وجود نداشته و تعداد کارخانجات و کارگران افزایش چندانی نداشته، چگونه می‌خواهیم شرکت‌های بیمه‌ای را افزایش دهیم؟

اکرامی، با اشاره به مشکلاتی که افزایش تعداد شرکت‌ها ایجاد می‌کند، گفت: درحال حاضر تعدد شرکت‌های بیمه‌ای به معضلی تبدیل شده که ضریب نفوذ را کاهش می‌دهند، زیرا شرکت‌های بیمه‌ای در یک بازار مشخص با یکدیگر رقابت می‌کنند و دائم قیمت‌ها را کاهش می‌دهند تا سهمی از بازار داشته باشند.

وی درخصوص حذف معافیت مالیاتی شرکت‌های بیمه‌ای منطقه آزاد و اجرایی شدن این طرح از سال ۱۴۰۱، گفت: خیلی وقت است که معتقدم شرکت‌های منطقه آزاد باید تغییر کاربری بدهند و دیگر هیچ ضرورتی برادامه فعالیت این شرکت‌ها نیست.

مدیرعامل شرکت بیمه امید، اظهارکرد: شرکت‌های بیمه‌ای مناطق آزاد باید تغییر فعالیت دهند و پوست اندازی کنند، زیرا دیگرفعالیت آن‌ها ضرورت و توضیحی ندارد و ادامه فعالیت آن‌ها برای صاحبان سهام این شرکت‌ها نیز صرفه اقتصادی ندارد.

وی، گفت: شرکت‌های بیمه‌ای سرزمین اصلی که درمناطق آزاد فعالیت می‌کنند هم شناخته شده‌تر هستند، زیرا در تمامی کشور شعبه دارند و سرمایه بالاترو امکانات لجستیکی و نیروی انسانی بیشتری هم دارند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: