کد خبر: ۳۷۳۳۵۸
۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
0
مدیر بیمه‌های اشخاص شرکت بیمه کارآفرین، اظهارکرد:درخصوص بیمه نامه حیوانات درحوزه کشاورزی شاید درگذشته دیتایی وجود نداشت، اما درچند سال گذشته دیتا‌های زیادی وجوددارد و میزان بیماری‌ها و نرخ‌ها هم مشخص است.
شرکت‌های بیمه‌ای برای ورود به محصولات جدید ریسک پذیر نیستند
"سعید بیژنی" گفت:بیمه نامه اسب، بیمه نامه جدیدی نیست و دریکی از شرکت‌های بزرگ بیمه‌ای صورت گرفت و زیان بالایی هم به دنبال داشت، اما این زیان شاید به این دلیل بود که بیمه نامه فنی طراحی نشده و یا نرخ‌ها فنی نبودند، اما به دلیل همین اتفاق، شرکت‌های دیگر به این حوزه ورود نمی‌کنند.

به گفته وی، چند شرکت بیمه‌ای در سال‌های گذشته روی بیمه نامه حیوانات کار کرده اند و از بیمه مرکزی هم مجوز گرفتند، اما معلوم نیست که چرا این بیمه نامه‌ها گسترش نیافتند.

مدیر بیمه‌های اشخاص شرکت بیمه کارآفرین، افزود:درحال حاضر شرکت‌های بیمه‌ای به خصوص شرکت‌هایی که در یک حوزه تخصصی کار می‌کنند، روی بیمه نامه‌هایی که پرتفوی چندانی وجود نداشته باشد ورود پیدا نمی‌کنند.

وی، تصریح کرد:بیمه نامه حیوانات، درمرحله آزمایشی برای برخی از شرکت‌ها قرار دارد هرچند که این دست شرکت‌ها منتظر می‌مانند تا خروجی کار را ببینند و بعد به آن حوزه ورود جدی تری داشته باشند.

بیژنی، خاطرنشان کردکه شرکت‌ها ابتدا می‌سنجند که آیا بیمه حیوانات برای شرکت‌ها جذابیت داردیا خیر؟.

به گفته وی، متاسفانه برخی از طرح‌های نو درصنعت بیمه، بدون سنجش بازار شکل می‌گیرند و بعد‌تر هم، آن توقع صاحبان شرکت‌ها برآورده نمی‌شود.

وی، ادامه داد: برخی از شرکت‌های بیمه‌ای حتی اگر مطمئن باشند که برای یک بیمه نامه جدید بازار بکر وخوبی وجود دارد، با نگرانی به حوزه‌های جدید ورود پیدا می‌کنند، به این دلیل که این شرکت‌ها پیشتاز نیستند.

بیژنی، درپاسخ به این سوال که شاید با وجود دامپزشک درشرکت‌های بیمه‌ای مشکل اکچوئری بیمه نامه حیوانات برطرف شود، اظهارکرد: قرار نیست که همه شرکت‌های بیمه‌ای بابت هر بیمه نامه، یک کارشناس مخصوص آن رشته داشته باشند.

وی، ادامه داد: شرکت‌های بیمه ازکارشناسان آن رشته که مورد تایید بیمه مرکزی است استفاده می‌کنند و لازم نیست که کارشناسان حتما درشرکت بیمه مستقر باشند.

مدیر بیمه‌های اشخاص شرکت بیمه کارآفرین، گفت:شرکت‌های بیمه‌ای با وجود اینکه ریسک را پوشش می‌دهند، ولی خود ریسک پذیر نیستند، یعنی نمی‌توانند جلودار باشند و به جای اینکه آینده نگر باشند و بازار را کشف کنند و بیمه نامه طراحی کنند، بیشتر پیرو هستند.

وی، افزود: برخی ازمدیران ارشد صنعت بیمه دوست ندارند در زمینه محصولات بیمه ای، فعالیت‌های متنوع و نوآورانه داشته باشند و شرکت‌های بیمه‌ای برای ورود به محصولات جدید ریسک پذیر نیستند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: