April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۳۳۸۱
۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷
0
نمایندگان مجلس شورای اسلامی آخرین تبصره لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ را برای رفع ایرادات شورای نگهبان اصلاح کردند.
آخرین تبصره بودجه ۱۴۰۱ اصلاح شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۵ اسفندماه) در جریان اصلاح لایحه بودجه ۱۴۰۱ جهت تامین نظر شورای نگهبان با اصلاحات تبصره (۲۰) این لایحه موافقت کردند.

نمایندگان مجلس با حذف عبارت «به استثنای دستگاه‌های موضوع ماده (۶۶) قانون محاسبات عمومی کشور» از جزء (۱) بند (الف) تبصره (۲۰) موافقت کردند.

همچنین جزء (۳) بند (الف) تبصره (۲۰) به شرح زیر اصلاح شد:

چگونگی ثبت اطلاعات نیروی انسانی موضوع جزء (۱) این بند در خصوص وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و شرکت‌های صنایع نظامی، نیرو‌های مسلح، وزارت اطلاعات، حفاظت اطلاعات قوه قضائیه، سازمان انرژی اتمی ایران و شرکت‌های آن و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، کارکنان موضوع ماده (۳) قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور و کارکنان وزارت امورخارجه و سایر دستگاه‌هایی که با تشخیص دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی باید از شمول این حکم مستثنی باشند براساس ساز وکار اجرائی تعیین‌شده در شیوه‌نامه‌های مستقلی که حداکثر تا دوماه پس از ابلاغ این قانون توسط سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و اداری و استخدامی کشور با همکاری دستگاه‌های اجرائی مذکور تدوین می‌شود، تعیین می‌شود.

در بند (ج) تبصره (۲۰) نیز پس از اصلاح آمده است:

به منظور بالا بردن بهره‌وری نیروی انسانی و جلوگیری از افزایش اندازه دولت، سازمان اداری و استخدامی کشور مجاز است با رعایت قوانین و مقررات و قرارداد‌های معتبر و تعهدات نیرو‌های رسمی، ثابت و پیمانی مازاد دستگاه‌های اجرائی را به صورت بین دستگاهی، درون استانی و بین استانی جایابی و منتقل کند، از این رو دستگاه‌های اجرائی مشمول ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری موظفند فهرست اسامی نیرو‌های مازاد خود را در سامانه‌ای که سازمان اداری و استخدامی به این منظور ایجاد می‌کند، ثبت کنند.

بر اساس موافقت نمایندگان جزء (۳) بند الحاقی (۱) تبصره (۲۰) جهت تأمین نظر شورای نگهبان به شرح زیر اصلاح شد:

بند الحاقی ۱- حکم بند (د) تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ با تکمله زیر تمدید می‌شود:

۱- تغییر وضعیت آن‌ها به معنای ارتقای جایگاه شغلی آنان نیست.

۲- شرکت‌ها، بانک‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی وابسته به دولت نیز مشمول این حکم می‌شود.

۳- کسانی که تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۰ حداقل در آن دستگاه مشغول به کار باشند مشمول این قانون می‌شوند.

بند الحاقی (۲) تبصره (۲۰) نیز با موافقت نمایندگان به شرح زیر اصلاح شد:

سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت آموزش و پرورش مکلفند با رعایت قوانین و مقررات عمومی در حوزه استخدام نسبت به تبدیل وضعیت، تخصیص شناسه و استخدام رسمی کلیه مشمولان و نیرو‌های جا مانده و باقیمانده استخدامی سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ طرح مهرآفرین با اولویت معلمان قرآنی که هم اکنون با وزارت آموزش و پرورش به صورت قراردادی و یا پیمانی همکاری می‌کنند، اقدام کند. بار مالی ناشی از اجرای این بند از محل ردیف ۱۲۷۵۰۳ وزارت آموزش و پرورش در سقف پانصد میلیارد (۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تأمین می‌شود.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: