کد خبر: ۳۷۳۴۱۲
۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
0
بیماری­هایی که از کارایی نامطلوب غدد در بدن به وجود می­آید، توسط متخصص غدد درمان می­شود. گاهی عملکرد غدد در بدن به گونه ای است که هورمون­های تولید شده از آن با اختلال مواجهه می­شوند که این اختلال در نهایت قسمت­های مختلف بدن را درگیر می­کند.

بیماری­هایی که از کارایی نامطلوب غدد در بدن به وجود می­آید، توسط متخصص غدد درمان می­شود. گاهی عملکرد غدد در بدن به گونه ای است که هورمون­های تولید شده از آن با اختلال مواجهه می­شوند که این اختلال در نهایت قسمت­های مختلف بدن را درگیر می­کند.

حال وظیفه متخصص غدد برای درمان بیماری­های مربوط به غدد و هورمون­های تولیدی از آن چیست؟ متخصص با تجویز داروهایی در تلاش است که متابولیسم بدن را تنظیم کند تا از این طریق فعالیت­های نامنظم بدن را به روال عادی برگرداند. در ادامه با ما همراه باشید تا هر آنچه که لازم است در رابطه با وظایف دکتر متخصص غدد خوب در ایران بدانید را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

پزشک متخصص غدد کیست و چه سوالاتی باید از او پرسید؟

پزشک متخصص غدد کیست و چه وظیفه ای دارد؟

گاهی بر اساس یک سری از آزمایشات مربوطه نشان داده می­شود که به دلایل مختلفی عملکرد غدد و هورمون­ها دچار مشکل شده است که این اختلال در عملکرد غده­ها ممکن است در اثر ناهماهنگی و ضعف در قسمتی از بدن به وجود آمده باشد. از طرفی دیگر همین عملکرد نامناسب غدد خود می­تواند تاثیرات بسیار زیادی بر قسمت­های مختلف بدن داشته باشد. ارتباط با فرآیند­های بیوشیمیایی در بدن انسان در حیطه وظایف متخصص غدد است که همین موضوع خود موجب بهبود شرایط و عملکرد غدد می شود.

اگر بخواهیم یکی از اقدامات درمانی دکتر غدد را تشریح کنیم باید بگوییم که پزشک با معاینه ها و آزمایشاتی که انجام می­دهد، عدم جذب مواد غذایی مصرفی در بدن را تشخیص داده و سپس با تنظیم سوخت و ساز این سلول ها زمینه را برای بهبود عملکرد هورمون­ها فراهم می­کند.

 

ارجاع بیماران دیابتی به متخصص غدد

دیابت یا همان قند خون بالا یکی از شایع ترین بیماری­ها است که زن و مرد و یا سن و سال هم نمی‌شناسد. معمولا درمان بیماران دیابتی توسط متخصص داخلی انجام می­شود اما معمولا در شرایطی همچون زمانیکه فرد در ابتدای شروع به بیماری است، برای کنترل بهتر بیماری از متخصص غدد و متابولیسم کمک گرفته می­شود.

ماجرا به همینجا ختم نمی­شود بلکه در مواردی که شدت بیماری دیابت به شدت بالا رفته باشد و یا انسولین مصرف کند، شاید متخصص داخلی به تنهایی نتواند از پس کنترل بیماری بر بیاید و به همین دلیل بیمار دیابتی به متخصص غدد ارجاع داده می شود. بسیار دیده شده که متخصص غدد با اخذ اطلاعات بیمار و همکاری با دیگر پزشکان اقدام به درمان بیمار می­کند.

 

تمرکز متخصص غدد بر روی چه مسائلی است؟

یک متخصص غدد بر روی تمامی مسائل مربوط به دکتر متخصص داخلی احاطه دارد و در کنار این مهارت قادر خواهد بود که اثرات کارکرد هورمون ها را بر روی متابولیسم، رشد، وزن، خواب، هضم، خلق، تولید مثل، ادراک، قاعدگی و حتی شیردهی را کنترل کند. غدد مهم بدن عبارتند از:

  • غدد ادرنال: ترشح کورتیزون
  • تخمدان ها: تولید هورمون جنسی زنانه
  • پانکراس: ترشح هورمون های انسولین و گلوکاگون در شکم
  • غدد پاراتیروئید: کمک به رشد استخوان­های بدن
  • غدد پنبه: کمک به تنظیم خواب در افراد
  • غدد هیپوفیز: تاثیرگذاری بر روی کارایی غدد دیگر
  • تست: تولید هورمون جنسی مردانه
  • غدد تیروئید: تنظیم متابولیسم بدن

 

پزشک متخصص غدد کیست و چه سوالاتی باید از او پرسید؟

ویزیت متخصص غدد خوب در ایران

زمانی که متخصص داخلی شما را به متخصص غدد ارجاع می­دهد یعنی اینکه به احتمال زیاد دچار مشکلات مربوط به هورمون­ها و اختلال در عملکرد غدد هستید. در این مواقع می­توانید با پرس و جو و یا تحقیق از اینترنت، بهترین متخصص غدد را پیدا کرده و از او نوبت ویزیت بگیرید اما قبل از مراجعه به متخصص غدد باید یک سری مسائل را مد نظر داشته باشید. اولین نکته ای که باید مد نظر داشته باشید این است که هنگام مراجعه به متخصص باید آزمایشات، سونوگرافی و تشخیص­های قبلی را به همراه خود داشته باشید تا تشخیص پزشک با دقت بیشتری انجام گیرد.

 علائم بیماری، سابقه خانوادگی در ارتباط با بیماری موجود، لیستی از داروهای مصرفی بیماری، حساسیت دارویی، سابقه بستری پیشین، سوابق عمل­های جراحی و ... از مواردی هستند که احتمالا متخصص غدد از بیمار می­پرسد بنابراین پیش از مراجعه به پزشک، پاسخ این سوالات را با خود مرور کنید.

پزشک متخصص غدد کیست و چه سوالاتی باید از او پرسید؟

چه سوالاتی باید از دکتر متخصص غدد پرسید؟

همانطور که گفتیم پیش از مراجعه به پزشک بایستی یک سری مدارک را به همراه داشته باشید تا در نهایت تشخیص پزشک با توجه به سابقه بیماری با دقت بیشتری انجام شود. در ادامه این مسیر باید بگوئیم که به هر اندازه بیمار از روند درمان خود اطلاعات کافی داشته باشد، قطعا از لحاظ روحی هم در شرایط خوبی قرار می­گیرد چرا که با آگاهی از بیماری با منطق بیشتری می­توان به جنگ با بیماری رفت؛ به همین دلیل پیشنهاد می­کنیم که سوالات زیر را در ذهن داشت باشید و در موقع مراجعه به پزشک، از او بپرسید. این سوالات می تواند شامل موارد زیر باشند:

  • شرایط بیماران پیشین مشابه با وضعیت بیمار و نحوه درمان آن­ها
  • اقداماتی که در جهت درمان بیماری قرار است انجام گیرد
  • نوع انتظار از روند بیماری و درمان آن
  • عوارض احتمالی ناشی از مصرف دارو­ها
  • احتمال موفقیت در درمان
  • راه­های تشخیص درمان موفقیت آمیز
  • تاثیر روند درمان بر زندگی عادی و روزمره
  • نحوه ارتباط با پزشک در صورت وجود سوال و یا مشکل در روند درمان بیماری
  • آگاهی از روش هایی که روند درمان را سرعت می بخشد.

و در پایان

در این مقاله به مطالبی در ارتباط با بهترین متخصص غدد خوب در ایران پرداختیم. وبسایت پذیرش24 همواره سعی در معرفی بهترین متخصصان در زمینه­های پزشکی مختلف داشته است. برای مشاهده کردن لیست بهترین متخصصان غدد در ایران  به وب سایت پذیرش 24 مراجعه نمایید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: