کد خبر: ۳۷۳۴۱۶
۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
0
یکی ازسوالاتی که ذهن دارندگان ارز های دیجیتال مخصوصا بیت کوین را مشغول کرده این است، چرا قیمت بیت کوین در حال کاهش است؟

یکی ازسوالاتی که ذهن دارندگان ارز های دیجیتال مخصوصا بیت کوین را مشغول کرده این است، چرا قیمت بیت کوین در حال کاهش است؟

متاسفانه پس از ماه نوامبر سال 2021 شاهد بودیم که قیمت اکثر رمز ارز ها که بیت کوین نیز در بین آن ها قرار دارد سیر نزولی را در پیش گرفته است. این امر می تواند دلایل متعددی داشته باشد. در این مقاله ما به بررسی و شرح دلیل اصلی این موضوع خواهیم پرداخت.

یکی از دلایل اصلی کاهش قیمت بیت کوین در ایالات متحده، فدرال رزرو یا همان بانک مرکزی ایالات متحده است. چه  دوست داشته باشیم چه نه، اقتصاد ایالات متحده بر بازار سهام و بازار ارز های دیجیتال تاثیر زیادی دارد. برای درک این موضوع باید با چند مورد آشنایی داشته باشیم، یکی از این موارد میزان عرضه و تقاضا است. هرچه میزان عرضه کمتر و تقاضا بیشتر باشد، قیمت آن محصول نیز افزایش می یابد و بالعکس هرچه میزان عرضه زیاد و تقاضا کمتر باشد، قیمت محصول کاهش می یابد.

دلایل ریزش بیتکوین وکسب سود از ریزش بازار ارزهای دیجیتال

به عنوان مثال، زمانی که یک محصول مانند مدل جدید گوشی آیفون به بازار ایران راه پیدا می کند چون عرضه آن محدود و تقاضا زیاد است، قیمت آن نیز افزایش می یابد اما پس از مدتی بخاطر عرضه بیشتر، روند قیمتی این محصول کاهشی می شود.

حال ارتباط این موضوع با اقتصاد آمریکا چیست؟ نکته جالب در اینجا است که در اقتصاد آمریکا هرگاه پول(دارایی) در اختیار مردم باشد، بازار های مختلف مثل بازار سهام و بازار ارز های دیجیتال رشد پیدا می کند و زمانی که این دارایی ها در دست مردم نیست بازار ها با افت مواجه می شوند، به خاطر بیاورید که در زمان همه گیری کرونا و با رکودی که در اقتصاد ایالات متحده به وجود آمد به علت خارج شدن دارایی از دست مردم، قیمت ارز های دیجیتال روند نزولی به خود گرفت و قیمت بیت کوین تا 4000 دلار نیز پایین آمد.

پس از بروز رکود و همه گیری کرونا دولت وقت ایالات متحده تصمیم گرفت تا به منظور ترمیم وضعیت اقتصادی کمک های مالی را به مردم ارائه کند، پس از انباشته شدن پول در دست مردم و عدم تناسب بین عرضه و تقاضا در ایالات متحده تورم به وجود آمد. این میزان تورم در 40 سال گذشته در آمریکا بی سابقه بوده است. اقتصاد ایالات متحده در حال حاضر از تورم 7 درصدی رنج می برد که برای اقتصاد آمریکا درصد بسیار بالایی است.

حال که تورم افزایش یافته، برنامه دولت برای احیای اقتصاد چه خواهد بود؟

برنامه فدرال رزرو برای اصلاح وضعیت کنونی افزایش نرخ سود و بهره بانکی است با اجرایی شدن چنین طرحی میزان سرمایه گذاری بر روی شرکت های مختلف تکنولوژی به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت، همچنین دارایی های دیجیتال من جمله بیت کوین با خطر بزرگی مواجه خواهند شد.

دلایل ریزش بیتکوین وکسب سود از ریزش بازار ارزهای دیجیتال

حال چگونه این افزایش نرخ بهره و سود بانکی بر روی قیمت رمز ارز ها تاثیر خود را خواهد گذاشت؟ در حال حاضر نرخ بهره بانکی آمریکا بین 0 تا ۰.۲۵ درصد می باشد و افراد برای گرفتن سود بانکی پول های خود را در بانک ها قرار نمی دهند زیرا صرفه اقتصادی چندانی برای سرمایه گذاران نخواهد داشت، از طرفی در شرایطی که نرخ بهره پایین است افراد به راحتی از بانک ها وام می گیرند و با سرمایه گذاری در بازار سهام و ارز های دیجیتال به سود خوبی دست پیدا می کنند. اما در شرایطی که نرخ سود و بهره بانکی افزایش پیدا کند بهترین محل برای سرمایه گذاری بانک هایی خواهند بود که سود بیشتری پرداخت می کنند و در ضمن وام گرفتن از بانک ها نیز توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

هرچند ممکن است که با متوسل شدن به این روش وضعیت اقتصادی آمریکا بهبود یابد و بر اساس پیش بینی های انجام شده اگر نرخ بهره  افزایش یابد این موضوع برای بازار های سهام و ارز های دیجیتال به مانند سم عمل می کند و باعث ایجاد رکود در این بازار ها خواهد شد.

در اوایل نوامبر 2021 این موضوع بر کسانی که با تحلیل های مختلف من جمله تحلیل فاندامنتال آشنا بودند، پوشیده نبود که بازار به اوج تورم خود رسیده و دولت آمریکا برای کنترل چنین وضعیتی دست به افزایش نرخ بهره و سود بانکی خواهد زد، پس در همان زمان این افراد بیت کوین های خود را که در اوج قیمت 67000 دلاری بود فروختند و از بازار خارج شدند.

این واقعیت بر کسی پوشیده نیست که اگر روندی در بازار شکل بگیرد پیش از آن که خبری درز کند، صورت می پذیرد. پس آگاهی داشتن از نحوه شکل گیری روند های مختلف به ما کمک می کنند تا در عین کسب سود از بروز ضرر جلوگیری کنیم.

ما  در دوره آموزشی خود تمام این موارد را به دانشجویان خود آموزش داده ایم به طوری که اکثر دانشجویان ما وقتی نرخ تورم بالا بود از موقعیت های خرید خارج شده و موقعیت های فروش گرفتند که به کسب سود منجر شد.

دوره آموزشی آکادمی یزدانی جامع ترین و کامل ترین آموزش ها را در زمینه ارزهای دیجیتال و معامله گری در اختیار شما قرار می دهد. در ابتدا مفاهیم پایه ارزهای دیجیتال و بلاک چین به زبان ساده به شما آموزش داده می شود و بعد از یادگیری مفاهیم پایه روش های خرید ارزهای دیجیتال با استفاده از صرافی های داخلی به شما آموزش داده می شود. 

دلایل ریزش بیتکوین وکسب سود از ریزش بازار ارزهای دیجیتال

در دوره آموزش ارز دیجیتال و معامله گری بیش از 12 صرافی متمرکز و غیرمتمرکز مطرح دنیا به صورت کاربردی به شما یاد داده می شود و تمامی امکانات آن ها از جمله بازار اسپات و فیوچرز و مارجین را با هم بررس میکنیم. در ادامه با آموزش تمامی کیف پول های مطرح دنیا به شما یاد می دهیم چطور با امنیت بالا و بدون نگرانی از تحریم ارزهای دیجیتال خود را در کیف پول ها نگهداری کنید.

در بخش بعدی دوره تحلیل فاندامنتال و اقتصادی به صورت خیلی حرفه ای به شما آموزش داده می شود که بتوانید پروژه های با پتانسیل بالا را شناسایی کرده و زودتر از همه برای خرید این ارزها اقدام کنید. همچنین 50 ارز دیجیتال را به صورت کامل از صفر تا 100 بررسی میکنیم که شما با تحلیل فاندامنتال این 50 ارز به طور کامل آشنا شوید.

در بخش بعدی راه های کسب درآمد از NFT و متاورس و اسیکینگ و خوزه های مالی غیرمتمرکز را به شما یاد می دهیم و در بخش پایانی دوره تحلیل تکنیکال و پرایس اکشن به ساده ترین و پیشرفته ترین شکل ممکن به شما یاد داده می شود به طوری که شما بتوانید با استفاده از استراتژی های معاملاتی هم در بازار صعودی و هم در بازار نزولی کسب سود کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: