کد خبر: ۳۷۳۴۳۹
۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
0
ابتدا مختصری از تعریف مینی پی سی را برای شما شرح می دهیم تا اگر اطلاعات لازمی درباره ی آن ندارید؛ با آن آشنا شوید. بهتر است بدانید که مینی پی سی ها همان کامپیوتر ها هستند اما با ابعاد کوچکتر. همه ی تجهیزات لازم درون یک کیس کامپیوتر به تجهیزات کوچک تر تبدیل می شوند و یکسری از آنها برداشته می شود مثل کارت گرافیک و در نهایت ابعاد آن کوچک می شود؛ و یک مینی پی سی را تشکیل می دهند.

مینی پی سی چیست؟

ابتدا مختصری از تعریف مینی پی سی را برای شما شرح می دهیم تا اگر اطلاعات لازمی درباره ی آن ندارید؛ با آن آشنا شوید. بهتر است بدانید که مینی پی سی ها همان کامپیوتر ها هستند اما با ابعاد کوچکتر. همه ی تجهیزات لازم درون یک کیس کامپیوتر به تجهیزات کوچک تر تبدیل می شوند و یکسری از آنها برداشته می شود مثل کارت گرافیک و در نهایت ابعاد آن کوچک می شود؛ و یک مینی پی سی را تشکیل می دهند.

علاوه بر این، موارد مصرف دستگاه نیز کاهش پیدا می کند و برای تغذیه به منابع ضعیف تر و کوچک تر نیاز دارد. حتی این دستگاه می تواند از یک آداپتور خارجی تغذیه کند.

از مزایای استفاده مینی پی سی و تین کلاینت در دانشگاه ها چه می دانید؟

با این وجود به خاطر کمبود انرژی باتری ها برای کامپیوتر های کوچک، این امکان وجود دارد تا از پردازنده هایی با قدرت بیشتر به منظور عملکردی بهتر استفاده کرد. و اما همه چیز درباره مینی پی سی و یکی از مزیت های اصلی این دستگاه، داشتن اندازه ی کوچک می باشد. به همین خاطر می توان آن را در فضا های کوچک و یا حتی در پشت مانیتور، کیبورد و موس نصب کرد.

 

یک مینی پی سی چگونه کار می کند؟

مینی پی سی ها از سی پی یو، حافظه داخلی، حافظه پردازشی، مادربرد تشکیل شده اند. البته این اجزایی که نام بردیم، اجزایی اصلی تشکیل دهنده ی آنها می باشد و دارای اجزای دیگر نیز هستند. این دستگاه ها مانند کامپیوتر ها کار می کنند.

فقط فرق بین آنها و کیس ها در این است که مینی پی سی ها به جای داشتن دستگاه های جدا از هم برای به انجام رساندن فرآیند های گوناگون، همه ی فرآیندهای خود را مثل صدا، گرافیک و ... را به وسیله ی cpu خود اجرا می کنند.

 

با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن فناوری های مختلف در تمامی زمینه ها، مراکز آموزشی مثل دانشگاه ها و پژوهشکده ها هم از این قاعده مستثنی نبوده و همواره به دنبال ارتقاء سطح علمی با استفاده از فناوری های جدید هستند.

از مزایای استفاده مینی پی سی و تین کلاینت در دانشگاه ها چه می دانید؟

به عنوان مثال، تین کلاینت  و مینی پی سی دارای جایگاه ویژه ای در این مراکز می باشند؛ چرا که دارای مزیت های فراوانی در مقایسه با کامپیوترهای قدیمی هستند. این دستگاه ها در قسمت های مختلف دانشگاه از جمله : اتاق سایت، کلاس های درس، کارگاه آموزشی و برای کارکنان اداری مورد استفاده قرار می گیرد. در هر یک از این بخش ها استفاده از تین کلاینت، دارای فواید و مزایای خاص خودش می باشد.

به عنوان مثال، در اتاق سایت دانشگاه ها استفاده از تین کلاینت، به دلیل بازدهی بی نظیری که داشته بسیار رایج است. در این مراکز به دلیل اینکه اغلب سرچ های تحقیقاتی و علمی صورت می گیرد، بنابراین نیاز به سیستمی با قدرت بالا و توانایی پردازش سنگین نمی باشد. از این رو از تین کلاینت رده اداری استفاده می گردد.

دو ویژگی مهم سیستم مناسب برای اتاق سایت دانشگاه این است که اولا، توانایی این را داشته باشد که به طور دائمی روشن بماند و دوما، از سرعت بالایی برخوردار باشد؛ چرا که بیشترین استفاده کاربران در این بخش، مربوط به وب گردی و فعالیت های اداری ساده می باشد.

از آنجایی که در اتاق سایت لازم است که 20  تین کلاینت، به طور همزمان و ساعات طولانی روشن بمانند و کاربران با آن به انجام فعالیت بپردازند، بنابراین می توان گفت که این دستگاه تاثیر بسزایی در بهینه سازی مصرف برق دارد. از دیگر کاربردهای تین کلاینت می توان به استفاده کارکنان اداری از آن اشاره نمود.

 این محصول به دلیل ابعاد کوچکی که دارد، زیبایی خاصی به میز کارکنان می بخشد. علاوه بر این کارکنان این بخش ، اغلب با نرم افزارهای اتوماسیون اداری سر و کار دارند؛ بنابراین به تین کلاینتی با قدرت پردازشی بالا نیاز نمی باشد.

 

کاربرد تین کلاینت در کارگاه های آموزشی

به جز مواردی که ذکر شد، یک تین کلاینت می تواند انتخاب خوبی برای کارگاه های آموزشی هم باشد. البته استفاده از زیروکلاینت در این بخش رایج تر است اما می توان از مینی پی سی و تین کلاینت هم استفاده نمود. اگر می خواهید برای تخصیص هزینه جهت خرید سیستم کارآمد و با قدرت پردازش بالا اقدام نمایید، پیشنهاد ما تهیه زیروکلاینت است؛ چرا که همه چیز درباره تین کلاینت با قدرت پردازش بالا ممکن است متحمل هزینه زیادی شوید و بنابراین انتخاب زیروکلاینت مقرون به صرفه خواهد بود. یکی دیگر از موارد استفاده از تین کلاینت، در اتاق کنفرانس می باشد.

از مزایای استفاده از این سیستم در اتاق اساتید و کنفرانس، کمک به مدیران آی تی برای راه اندازی و پشتیبانی می باشد؛ به کمک تین کلاینت ریموت دار، کاربر می تواند تنها با یک ماوس و کیبورد فعالیت کند و عمل خاموش و روشن کردن آن، با ریموت صورت بگیرد. لازم به ذکر است که در ساخت مینی پی سی و تین کلاینت در مقایسه با کامپیوترهای قدیمی، قطعات مکانیکی کمتری به کار برده شده که این امر، سبب افزایش بهره وری این دستگاه ها گردیده است.

همچنین در کلاس های درسی هم انتخاب تین کلاینت، گزینه مناسبی است؛ علاوه بر تمام مزایای که به آن اشاره شد، این دستگاه با داشتن دوام و طول عمر بالا و کیفیت بالای قطعات، در طولانی مدت دچار خرابی نمی گردد. همچنین از سرعت بالایی برخوردار است.

استفاده از مینی پی سی و تین کلاینت، امروزه در فضای دانشگاه ها و مراکز آموزشی رایج شده و  مهمترین علت این امر، صرفه جویی در برق، ابعاد کوچک و طراحی زیبای آن و امکانات مطلوب این دستگاه ها می باشد. همچنین به دلیل کاهش احتمال خرابی و طول عمر بالایی که دارد، در مقایسه با سیستم های قدیمی، انتخابی به صرفه تر می باشد.

تفاوت های بین مینی پی سی و کیس

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از افراد درباره مینی پی سی ها به وجود آمده است؛ این است که چه تفاوت هایی بین مینی پی سی ها و کیس وجود دارد؟ در این مطلب قصد داریم پاسخ این سوال را به صورت واضح در اختیار شما قرار دهیم تا شما کاملا تفاوت آنها را متوجه شوید. بیشتر مردم گمان می کنند که مینی پی سی همان کامپیوتر رو میزی مینی باشد. این موضوع تا اندازه ای درست است اما با کامپیوتر های رو میزی تفاوت هایی دارند.

از مزایای استفاده مینی پی سی و تین کلاینت در دانشگاه ها چه می دانید؟

ویژگی های مینی پی سی

برای تفاوت بین مینی پی سی ها و کیس های کامپیوتری، دلایل زیادی وجود دارد که استفاده از مینی کامپیوتر را بسیار بهتر از لپ تاب و کیس کامپیوتری می کند.

  1. داشتن اندازه کوچک

یکی از اصلی ترین و واضح ترین دلایل موجود برای فرق بین مینی پی سی و کیس کامپیوتری، اندازه ابعاد آن می باشد. اندازه ی مینی پی سی نه تنها موجب اشغال فضای بسیار کم می شود بلکه آن را قابل حمل نیز می کند.

  1. قیمت مینی پی سی

بهتر است بدانید مینی پی سی ها نسبت به کامپیوتر ها و لپ تاب ها بسیار ارزان تر می باشند؛ در صورتی که مشخصات و عملکرد یکسانی دارند.

  1. داشتن انرژی کارآمد مینی پی سی ها

مینی کامپیوتر ها از پردازنده هایی که مصرف انرژی کمتری نسب به کامپیوتر ها دارند، استفاده می کنند که این امر در طولانی مدت مصرف برق را بسیار کاهش می دهد.

  1. عملکرد بی صدا

پردازنده های موجود در مینی پی سی ها به خاطر استفاده از پردازنده های کم مصرف، هیچ گاه به دمای بسیار بالایی نخواهند رسید. به همین خاطر است که خیلی راحت خنک می شوند. بنابراین سیستمی که برای خنک کردن آنها به کار رفته از فن استفاده نمی کند که همین امر موجب شده است که این کامپیوتر ها بی صدا کار کنند. یکی دیگر از مزیت های بسیار خوب مینی پی سی ها همین بی صدا بودن آنها می باشد.

برای سفارش مینی پی سی یا تین کلاینت میتوانید با قسمت تماس با ما تین اوا تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: