کد خبر: ۳۷۳۴۴۱
۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴
0
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۲۳ سنت افزایش به ۱۰۰ دلار و ۲۵ سنت رسید.
بازگشت نفت به کانال ۱۰۰ دلاری
 

پس از آنکه آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد بازار ممکن است از ماه آوریل روزانه ۳ میلیون بشکه نفت و فرآورده‌های نفتی تولید روسیه را از دست بدهد قیمت نفت روز پنجشنبه شاهد افزایش بود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۲۳ سنت افزایش به ۱۰۰ دلار و ۲۵ سنت رسید. طی ۳ جلسه گذشته قیمت نفت همواره کاهشی بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با ۱ دلار و ۸۳ سنت رشد به ۹۶ دلار و ۸۷ سنت رسید. پس از جهش غیرمنتظره حجم ذخایر نفت آمریکا و نشانه‌هایی از پیشرفت در مذاکرات آتش بس بین روسیه و اوکراین قیمت هر دو شاخص نفتی شاهد کاهش بود.

وانگ شیائو تحلیلگر موسسه گوتای جونان در این باره گفت: «نگرانی بازار از تحولات ژئوپلتیک رو به کاهش است و این سبب شده تا بخشی از حباب موجود در بازار نفت تخلیه شود. زمان ارزیابی مجدد فاکتور‌های مختلف فرا رسیده است.»

گزارش اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا در مورد افزایش ۴.۳ میلیون بشکه‌ای ذخایر نفتی این کشور در هفته منتهی به ۱۱ مارس و رسیدن آن به ۴۱۵.۹ میلیون بشکه موجب شد تا دیروز قیمت‌ها افت کرد.

همانگونه که انتظار می‌رفت بازار نفت تاثیر چندانی از تصمیم روز گذشته فدرال رزرو مبنی بر افزایش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره نپذیرفته است.

پس از آنکه چین وعده داد که با اقدامات محرک اقتصادی به تقویت بازار‌های مالی و رشد اقتصادی بپردازد، احساس حاکم بر بازار تا حدودی بهبود یافته است. ضمن اینکه کاهش موارد جدید ابتلا به کرونا در شهر‌های مختلف چین نیز این امیدواری را ایجاد کرده که مقام‌های این کشور ممنوعیت‌های سفر را لغو کنند و به کارخانه‌ها اجازه دهند در شهر‌های قرنطینه شده تولید را از سر بگیرند.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: