کد خبر: ۳۷۳۴۶۱
۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۷
0
تحریم‌های غرب علیه روسیه باعث شده تا برزیل نتواند کود مورد نیاز خود را از این کشور تامین کند و به همین دلیل واردکنندگان برزیلی در حال فشار به دولت این کشور برای مذاکره با ایران هستند.

امید برزیل به ایران برای تأمین کودتحریم‌های غرب علیه روسیه باعث شده تا برزیل نتواند به واردات کود از روسیه ادامه داده و همین امر صنعت کشاورزی این کشور را با بحران مواجه کرده است.

صنعت کشاورزی برزیل برای واردات کود مورد نیاز خود به شدت به روسیه وابسته است و در صورتی که تحریم‌ها علیه روسیه ادامه یابد در تامین نیتروژن، فسفر، و از همه مهم‌تر پتاسیم طی ماه‌های آینده با کمبود مواجه خواهد شد.

در چنین شرایطی واردکنندگان کود برزیلی در حال فشار به دولت این کشور برای صدور مجوز مذاکره با طرف‌های ایرانی به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان کود در جهان هستند.

البته تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا علیه تهران یکی از موانعی است که باعث می‌شود پرداخت پول کود وارداتی برزیل به طرف ایرانی با پیچیدگی همراه باشد.

از سوی دیگر طرف برزیلی به دنبال مبادله کالا به کالا با ایران است و می‌خواهند در ازای دریافت کود به طرف ایرانی محصولات کشاورزی تحویل دهند.

حسین قریب، سفیر ایران در برزیل، طی مصاحبه‌ای با روزنامه اوگلوب برزیل گفت ایران ظرفیت بالایی در تولید کود دارد. ایران در یک سال گذشته ۷ میلیون تن اوره تولید کرده است و طی سال گذشته ما صادرات قابل توجهی به برزیل داشته‌ایم.

وی همچنین گفت که ایران یکی از بزرگ‌ترین خریداران ذرت برزیل طی سال‌های گذشته بوده و تقاضای ایران برای خرید دیگر غلات از جمله سویا بالا است.

سفیر ایران در برزیل گفته ایران در سال ۲۰۲۲ به دنبال واردات ۱۵ میلیون تن غلات است که بخش قابل توجهی از آنها از برزیل تامین می‌شود.

در کنار صادرات غلات، کشاورزان برزیلی به‌دنبال نزدیک شدن به بازار تولید پوشاک ایران هم هستند.

انجمن تولیدکنندگان کتان برزیل هم اعلام کرده که در حال حاضر هیچ صادرات مستقیم کتانی از برزیل به ایران وجود ندارد اما پتانسیل شراکت در این زمینه بین دو طرف فراهم است. صنعت پوشاک ایران در حال گسترش است و انتظار می‌رود ایران سالانه ۱۲۰ هزار تن کتان وارد کنند که این مسئله ایران را در جمع ۱۰ کشور بزرگ وارد کننده کتان در جهان قرار می‌دهد.

این انجمن گفته در بین زمینه‌های موجود برای گسترش مبادلات دو جانبه بین ایران و برزیل مبادله پایاپای اوره با کتان یکی از گزینه‌هاست.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: