April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۳۴۸۴
۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
0
وزیرنفت گفت: دشمن سعی می‌کند با توقیف کشتی‌های ما مانع جهش در صادرات نفت ایران شود، در جلسه‌ای به سخنگوی سپاه گفتم حوزه تولید و عقد قرارداد خرید و فروش نفت، با وزارت نفت و تامین امنیت محموله‌ها با شما

‌وصول ۱۰۰ درصد درآمدهای صادرات نفت‌در حال حاضر نزدیک به ۷ ماه از فعالیت کابینه دولت سیزدهم می‌گذرد و به نظر می‌رسد همزمان با نزدیک شدن به روزهای پایان سال ۱۴۰۰، موعد مناسبی برای پرداختن و جمع‌بندی عملکرد وزارتخانه‌ها در این بازه زمانی باشد.

در این بین، با توجه به اهمیت صنعت نفت ایران به عنوان بزرگترین دارنده منابع هیدروکربوری در توسعه کشور، بررسی عملکرد وزارت نفت دولت سیزدهم بیش از سایر وزارتخانه اهمیت می‌یابد.

آنچه واضح بوده این است که وزارت نفت در ۷ ماه گذشته با مشکلات فراوانی در حوزه تامین سوخت زمستانی، حمله هکری به سامانه سوخت، صادرات نفت و تامین درآمد ارزی کشور، بهینه‌سازی مصرف سوخت، رهایی از خام‌فروشی نفت، جذب سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و موضوعات مربوط به منابع انسانی روبرو بوده است که حل ریشه‌ای آنها در مدت زمان کوتاه امکان‌پذیر نخواهد بود.

اما به هر حال ضروری است وزارت نفت برای هر یک از بخش‌ها برنامه خود را تدوین و ارائه کرده و گام‌های متناسب رو به جلو بردارد.

در این راستا برای بررسی محورهای مطرح شده با جواد اوجی، وزیر نفت دولت سیزدهم به گفت‌وگو نشستیم تا سوالاتی را ناظر به عملکرد و برنامه‌های آتی این وزارتخانه مطرح کرده و به مباحثه بگذاریم.

در بخش اول مصاحبه با وزیر نفت که منتشر شد، با عنوان «ناگفته‌های وزیر نفت از معمای سوخت زمستانی/ صادرات میعانات گازی ایران ۴ برابر شد» به بررسی راهکارهای وزارت نفت در مواجهه با بحران سوخت زمستانی پرداخته‌ و اشاره شد که این وزارتخانه با ۶ راهکار زیر توانست بر بحران تامین سوخت زمستانی در سال جاری فائق آید.

  1. افزایش مصرف داخل میعانات گازی در پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها و مینی‌ریفاینری‌ها
  2. ۲.۵ تا ۳ برابر شدن صادرات میعانات گازی ایران
  3. افزایش تولید روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز از پارس جنوبی با تعمیرات و جایگزینی کمپرسورها
  4. امضای قرارداد سوآپ گازی سه‌جانبه با ترکمنستان و آذربایجان
  5.  اصلاح تعرفه گاز مشترکان پرمصرف‌ خانگی و صرفه‌جویی روزانه ۲۵ میلیون متر مکعب گاز
  6. تامین سوخت مایع نیروگاه‌ها با ترمیم ناوگان نفتکش سوخت از طریق اصلاح کرایه

در بخش دوم مصاحبه با وزیر نفت، به بررسی عملکرد وزارت نفت در ماجرای حمله هکری به سامانه سوخت و صادرات نفت و وصول درآمدهای ارزی ایران در مدت ۷ ماه عمر دولت سیزدهم پرداخته می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: