کد خبر: ۳۷۳۵۰۱
۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
0
نوع جدیدی از صندوق‌ها تحت عنوان سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت مختص اوراق دولتی با موافقت اصولی سازمان بورس راه‌اندازی می‌شود.
صندوق با درآمد ثابت مختص اوراق دولتی راه‌اندازی می‌شود
مدیریت نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با انتشار ابلاغیه‌ای از مصوبه سازمان بورس برای تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت ویژه اوراق دولتی خبر داد.

براین اساس، راه اندازی نوع جدیدی از صندوق‌ها تحت عنوان سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت مختص اوراق دولتی، مورد موافقت قرار گرفت و کلیات ساختار و نمونه اساسنامه و امیدنامه صندوق سرمایه‌گذاری به تصویب رسید.

این صندوق، بخش عمده منابع را در اوراق بهادار با درآمد ثابت منتشر شده توسط دولت سرمایه‌گذاری خواهد کرد و مجاز به سرمایه‌گذاری در سهام و حق تقدم سهام شرکت‌ها، گواهی سپرده کالایی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیست. امکان تاسیس صندوق با ساختار صدور و ابطالی یا قابل معامله وجود دارد.

افزون بر تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت که هر یک از مدیران صندوق‌ها مجاز به تصدی سمت مدیریت در آن‌ها هستند، می‌توانند به تصدی مدیریت یک صندوق از این نوع هم مشغول شوند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: