کد خبر: ۳۷۳۵۰۸
۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
0
در روز انتهایی سال، تقاضا‌های خردی وارد بازار اسکناس می‌شود که می‌تواند تا حدی دلار را در برابر نیرو‌های کاهشی ایمن کند.
پیش بینی قیمت دلار در آخرین روز کاری سال ۱۴۰۰
حجم معاملات در آخرین روز کاری سال ۱۴۰۰ به احتمال زیاد بالا نخواهد بود. بیشتر معامله گران تمایلی به انجام خرید و فروش فردایی در روز پنج شنبه و جمعه نداشتند و بازار بیشتر در وضعیت استراحت قرار داشت. در چنین شرایطی دشوار است که اسکناس آمریکایی در روز شنبه نوسان کاهشی یا افزایشی معناداری را تجربه کند.

معامله گران کاهشی باور دارند که اخبار مثبتی از احیای برجام به گوش می‌رسد و به همین دلیل باور دارند که نباید چندان انتظار رشد قیمت اسکناس آمریکایی را داشت. آن‌ها امیدوارند که در آخرین روز سال اسکناس آمریکایی به زیر مرز۲۶هزار تومانی بازگردد. از نگاه آن‌ها بازارساز نیز تمایل دارد که حداقل قیمت بسته شده سال جاری در کانال ۲۶ هزار تومان نباشد.

با وجود چنین تمایلاتی، در روز انتهایی سال، تقاضا‌های خردی وارد بازار اسکناس می‌شود که می‌تواند تا حدی دلار را در برابر نیرو‌های کاهشی ایمن کند. به عنوان مثل، محدودیت‌های کرونایی به اندازه قبل وجود ندارد و تعداد زیادی از افراد برای کنسرت‌های هفته ابتدایی نوروز در ترکیه نیاز به تهیه ارز دارند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در برخی از این کنسرت‌ها مقادیر زیادی بلیط فروخته شده است و با توجه به اینکه تعداد زیادی از تماشاگران از ایران به ترکیه سفر می‌کنند، می‌توان انتظار افزایش تقاضا برای دلار و لیر را داشت.

برخی از معامله گران نیز با تعطیل شدن بازار رسمی، با تکیه بر تقاضا‌های مسافری ارز سعی خواهند کرد که قیمت دلار را بالا ببرند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: