کد خبر: ۳۷۳۵۱۲
۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
0

فاکتورهای زیادی برای خرید روغن موتور وجود دارند که با توجه به نوع خودرو، شرایط استفاده از روغن خریداری شده، آب و هوای محل  زندگی و غیره متفاوت هستند. توجه کردن به نکات کلیدی گفته شده در این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید از میان برندهای مختلف، خرید روغن موتور باکیفیت را در لیست برنامه خود قرار دهید.

امروزه با افزایش تعداد کمپانی‌های خودروسازی در جهان، تعداد تولیدکنندگان روغن خودرو نیز افزایش یافته است. از این رو انتخاب یک روغن موتور باکیفیت دارای اهمیت زیادی است. اگر به دنبال خرید روغن موتور باکیفیت هستید، بهتر است به نکات گفته شده در این بخش توجه کنید.

تاثیر روغن مناسب در عمر موتور خودرو

فاکتورهای اساسی برای خرید روغن موتور استاندارد

شاخص و استانداردهای مختلفی در هنگام خرید روغن وجود دارد که هر کدام می‌تواند به عنوان یک فاکتور تعیین کننده شناخته شود. در این بخش به مهم‌ترین استانداردهای خرید روغن موتور اشاره خواهیم داشت:

·         در نظر گرفتن استاندارد مؤسسه محصولات نفتی آمریکا

از معتبرترین علائم قابل بررسی در هنگام خرید روغن موتور این است که به استاندارد API آن توجه داشته باشید. این استاندارد تحت نظر مؤسسه محصولات نفتی آمریکا قرار دارد. در یک نگاه کلی می‌توان گفت که استاندارد تعیین شده، روغن موتور را به دو گروه مختلف بنزینی و گازوئیلی تبدیل خواهد کرد. حروف C و S درج شده در این بخش باعث می‌شود تا افراد متناسب با نوع خودروی خود بتوانند انتخاب مناسب داشته باشند.

·         چسبندگی روغن موتور

یک پارامتر دیگر برای خرید روغن موتور توجه کردن به چسبندگی آن است. شاید بتوان گفت که مهم‌ترین فاکتور برای خرید روغن موتور توجه کردن به ویسکوزیته آن است. بخش اول این شاخص با یک عدد و حرف W نشان داده می‌شود که بیانگر کلمه Winter است. بسیار مهم است که روغن خریداری شده در دماهای پایین در مقابل چسبندگی بتواند یک لایه ضخیم بر روی قطعات تشکیل دهد.

روغن موتورهای سنتتیک در دماهای پایین‌تر، از درجه روانی بالاتری به نسبت مدل‌های معمولی برخوردار هستند که این عامل می‌تواند تعیین کننده نهایی باشد.

تاثیر روغن مناسب در عمر موتور خودرو

انتخاب نهایی روغن موتور مناسب با وضعیت خودرو

با توجه به فاکتورهای بیان شده و بدون در نظر گرفتن عوامل گفته شده در بالا، برای خرید روغن موتور بهتر است عبارت‌های روی بسته بندی روغن موتور را مرور کنید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. در این میان روغن موتور معمولی، روغن موتور تمام سنتتیک و روغن موتور نیمه سنتتیک وجود دارند که هر کدام دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند.

به عنوان نمونه روغن معمولی برای استفاده بیشتر خودروها کاربردی است. روغن موتور تمام سنتتیک نیز برای خودروهایی مناسب است که دارای موتورهای پیشرفته هستند. این نوع روغن‌ها به دلیل حساسیت خاصی که دارند، توسط آزمایش‌های متعددی تست می‌شوند. میزان چسبندگی آنها در مقابل رسوب و شرایط نامناسب بالاست. روغن موتور نیمه سنتتیک نیز برای کارهای سنگین و تحمل دمای بالا تولید شده‌اند.

اگر بخواهید خرید روغن موتور مناسب را در لیست برنامه خود قرار دهید، باید بتوانید متناسب با نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید. هر یک از روغن موتورهای بیان شده به نوبه‌ی خود دارای ویژگی‌های مخصوص هستند که برای خودروهای مختلف کاربردی‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: