کد خبر: ۳۷۳۵۵۰
۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۷
0
آلمان‌ها در زمستان آینده با چالش‌هایی جدی برای گرم نگه داشتن خانه‌های شهروندان خود و فعال نگه داشتن مشاغل و واحد‌های تولیدی روبرو هستند.
آلمان به دنبال گاز خاورمیانه
به نظر می‌رسد کشور‌های عضو اتحادیه اروپا برای جایگزینی منابع تأمین انرژی خود دست به کار شده اند و قصد دارند با مذاکرات فشرده با دیگر کشور‌ها به دنبال تنوع بخشی به کشور‌های صادرکننده انرژی به خود هستند.

به طوری که معاون صدراعظم آلمان گفته است که گاز مورد نیاز کشورش برای سپری کردن زمستان سال آینده تاکنون تأمین نشده است.

در این خصوص رابرت هبک، وزیر اقتصاد و آب و هوا آلمان می‌گوید: وجود یک دومینوی ناکامی برای واردات گاز از دیگر کشور‌ها را رد نکرده و گفته کشورش برای تأمین گاز مورد نیاز خود دچار مشکلات اساسی است و تأسیسات صنعتی با کمبود شدید گاز دست و پنجه نرم می‌کنند.

هابک در مصاحبه‌ای عنوان کرد: «اگر گاز بیشتری دریافت نکنیم… و تحویل از روسیه محدود یا متوقف شود، ما به اندازه کافی برای گرم نگه داشتن خانه‌هایمان و فعال نگه داشتن صنعت خود انرژی نداریم.»

هابک این هشدار را پیش از سفر به خلیج فارس که از روز شنبه آغاز می‌شود داده است. قطر یکی از بزرگترین صادرکنندگان گاز طبیعی مایع در جهان است به همین دلیل هابک قرار است با امیر شیخ تمیم بن حمد آل ثانی و دیگر مقامات دولتی قطر دیدار کند. وی قرار است روز دوشنبه مذاکراتی با وزرای امارات متحده عربی نیز داشته باشد.

این سفر بخشی از تلاش‌های آلمان برای تنوع بخشیدن به واردات گاز خود است، زیرا آن‌ها به دنبال کاهش وابستگی خود به روسیه هستند که اخیراً روابطشان با این کشور در خصوص جنگ با اوکراین به تیرگی گراییده است. در اوایل هفته جاری، هابک برای مأموریتی مشابه به نروژ نیز سفر کرده بود.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: