April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۳۵۵۲
۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
0
سخن مدیر مسؤول و صاحب امتیاز رسانه خبری و تحلیلی پول نیوز دکتر زهرا نظری مهر
خوش آمد به قرن جدید
یک سال دیگر رفت و به خاطره‌ها پیوست. دوباره بهار طبیعت آمده است. سال نو از راه رسیده و این بار با خود مهمان جدیدی همراه دارد. قرن پانزدهم هجری خورشیدی سفره خود را بر روی زمین پهن کرده است و دیگر باید با قرن ۱۴ هجری خورشیدی خداحافظی کنیم و به قرن جدیدخوش آمد بگوییم.

سده‌ایی مملو ازفراز و فرود‌های گوناگون. در این قرن ۱۴ از فروریختن یک شبه قوای نظامی و اشغال و تحقیر ایران و ایرانی به مقاومتی ۸ ساله در برابر قدرت‌های بزرگ رسیدیم. جان دادیم، اما خاک ندادیم، تا ایران بعد از حدود دو قرن شاهد آن باشد که ذره‌ایی از خاک پاک میهن از آن جدا نشود. در این قرن از قیام برای ملی شدن صنعت نفت، به حضور در باشگاه هسته‌ایی و فضایی دنیا رسیدیم. در قرن چهاردهم هجری خورشیدی جمعیت رسمی کشور از حدود ۱۰ میلیون نفر به ۸۵ میلیون نفر رسید. در شاخص توسعه انسانی رشد قابل ملاحظه‌ایی داشته‌ایم. سطح سواد و بهداشت در نمرات قابل قبولی قرار دارند. حالا دیگر ایران در بالاترین‌های نرخ رشد علمی جهان در حوزه‌های مختلف فن‌آوری قرار گرفته است. در این قرن بالا و پایین‌ها زیاد دیدیم، اما آنچه مهم است این است که پرچم سه رنگ و با شکوه کشور همچون دماوند بر فراز فلات ایران برافراشته است.

در این قرن از مرگ و میر بالای ایرانیان بواسطه اشغال کشور در جنگ جهانی اول و تبعات بهداشتی و غذایی آن به بیماری خانمانسوز کرونا در پایان قرن رسیدیم. با تلاش دولت و ملت و با وجود همه مشکلات، از بسیاری از مرگ‌ها جلوگیری شد. براساس آمار‌های مختلف در چند سال مانده به ورود سال‌های ۱۳۰۰، کشور بین ۴ تا ۹ میلیون نفر از جمعیت خود را از دست داده بود لیکن به یاری پروردگار آن فجایع دیگر تکرار نشد.

باید گفت جهان شاهد مرگ بیش از ۶ میلیون انسان ناشی از این ویروس منحوس بوده است و سهم ایرانیان از آن بیش از ۱۴۰۰۰۰ نفر شده است. چه سرنوشت‌ها که تغییر نکرد و چه زخم‌هایی بر تن خانواده‌ها فروننشست. اما درست گفتند که در هر شری خیری است. خیر این بیماری آن بود تا بیشتر قدر لحظه لحظه‌های زندگی در کنار یکدیگر را بدانیم. بیشتر قدر همدیگر را بدانیم و همیشه در نظر داشته باشیم که این جهان پر از رنج است و همه این رنج‌ها برای تکامل نوع بشر است. در این میان عشق ورزی و انسان دوستی مشکلات را مرتفع و درد‌ها را تسکین می‌دهد.

در این گفتار لازم است سپاس فراوانم را نثار همه مخاطبین رسانه خودشان "پول نیوز" کنم که همه ضعف‌ها و کاستی‌هایمان را با خوبی‌ها و صبر خودشان پاسخ دادند. دامنه بالای کامنت‌ها و ابراز محبت‌های بیشمارتان ما را با همه مشکلات مختلف از جمله دغدغه‌های مالی دلگرم می‌کند. آرزوی ما سلامتی و تندرستی و خوشبختی همه شما بزرگواران است.‌

می‌دانیم گرانی و تورم همه مردم را رنج می‌دهد. سعی ما انعکاس مشکلات مردم عزیز کشورمان بوده است. هرچند در این راه نتوانسته‌ایم حق مطلب را ادا کنیم. آرزو دارم با تلاش‌های دولت سیزدهم کمر غول گرانی شکسته شود و مردم ایران بسان شأن والای خودشان از مشکلات معیشتی رهایی یابند وخیر، برکت، سلامتی و حال دل خوب، در زندگی همه آن‌ها قرار گیرد.

جا دارد از یکایک همکارانم در خانواده "پول نیوز" به خاطر یک سال تلاش بی‌وقفه در راستای انجام وظایف خبری، قدرانی کنم. اینکه ما همیشه خود را پیکره یک خانواده بدانیم و به آن بیندیشیم مهم‌ترین دست آورد همکاری جمعی‌مان خواهد بود.

هرکجا دیدیم خدای بزرگ با صلابت ما را در اغوش گرفت بی شک بدانیم دعای خیر پدر و مادرمان  بدرقه راهمان است.

در پایان خدا را شاکرم که از خزانه لطف بی‌کرانش نیمه گمشده‌ام را در مسیر زندگی‌ام قرار داد. ایمان، مسؤولیت‌پذیری، دلسوزی و قابل اعتماد بودن، در کنار صبر، متانت و نوشته‌های راهگشا همواره گره گشا و شادی بخش روز‌های سخت و پرتلاطمم خواهد بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: