April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۳۶۰۹
۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
0
گروه تروریستی «الشباب» به یک مجتمع در نزدیکی فرودگاه موگادیشو که مقر سازمان ملل در آنجا قرار دارد، حمله کرد.

حمله گروه «الشباب» به مقر سازمان ملل در موگادیشو + ویدئو

رسانه‌ها، بعدازظهر روز (چهارشنبه)، گزارش دادند که عناصر گروه تروریستی «الشباب» پس از ورود به یک ساختمان در نزدیکی فرودگاه موگادیشو با نیروهای امنیتی درگیر شده‌اند.

تلویزیون سومالی گزارش داد که عناصر الشباب به مجتمع «هالان» حمله کرده‌اند که مقر سازمان ملل متحد و سفارت‌های آمریکا و انگلیس در آنجا قرار دارد. بنابر این گزارش، تمام پروازها داخلی و بین‌المللی فرودگاه موگادیشو در پی این حمله لغو شده است.

همزمان شبکه «العربیه» گزارش داد که گروه الشباب ضمن برعهده گرفتن مسئولیت این حمله، اعلام کرد که عناصرش وارد یک مجتمع مسکونی شده‌اند که هیأت‌های غربی در آنجا مستقر هستند. این گروه می‌گوید که تعدادی از سربازان سومالیایی را کشته است.

پلیس سومالی در بیانیه‌ای اعلام کرد که با گروهی افراد مسلح که قصد یورش به یک پایگاه ارتش سومالی در نزدیکی فرودگاه موگادیشو را داشته‌اند، درگیر شده‌ است و در حال مقابله با آن‌هاست.

طبق گزارش رسانه‌ها، تعداد زیادی مسافر خارجی که بسیاری از آن‌ها تابعیتی آفریقایی دارند، به علت تیراندازی در اطراف فرودگاه محاصره شده‌اند.

گروه تروریستی الشباب که در اوایل ۲۰۰۴ اعلام موجودیت کرد، یک گروه مسلح دارای گرایشات فکری القاعده است که تاکنون عملیات‌های تروریستی زیادی انجام داده و صدها نفر قربانی این عملیات‌ها شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: