April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۳۶۳۳
۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰
0
یک مقام ناتو مدعی شده است که از زمان آغاز عملیات روسیه در اوکراین، 40 هزار نظامی روس کشته، مجروح، اسیر و یا مفقود شده‌اند.
تحولات اوکراین| ناتو: نیرویی به اوکراین اعزام نمی‌کنیم/ تسلط روسیه بر شهر ایزیوم در خارکیف
شبکه الجزیره با اشاره به ادامه درگیری‌های نظامی در اوکراین از وقوع چندین انفجار در شمال غرب کی‌یف خبر داده است.

الجزیره همچنین از شنیده شدن صدای آژیر هشدار در برخی مناطق پایتخت خبر داد.

*پایگاه خبری شبکه پرس تی وی نیز گزارش داد که آلمان قصد دارد دو هزار سلاح ضد تانک دیگر برای تقویت ارتش اوکراین در برابر روسیه به کی‌یف ارسال کند.

این درحالیست که ارتش اوکراین پیش از این نیز ۱۰۰۰ سلاح ضد تانک و ۵۰۰ موشک زمین به هوای استینگر از آلمان دریافت کرده بود.

یک منبع پارلمانی آلمان در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه تایید کرده است که آلمان ۲ هزار سلاح ضدتانک به اوکراین ارسال خواهد کرد. آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان نیز روز چهارشنبه به پارلمان این کشور گفت که برلین یکی از بزرگترین منابع تامین تسلیحاتی اوکراین در شرایط کنونی است.

*پرس تی وی همچنین نوشته است که وزارت دفاع انگلیس نیز قصد دارد شش هزار موشک جدید ضد زرهی به ارتش اوکراین بدهد.

براساس این گزارش، دولت انگلیس همچنین ۴۰ میلیون دلار برای پوشش اخبار بی بی سی از بحران اوکراین و همچنین حمایت از نظامیان و خلبانان اوکراینی اختصاص داده است.

*شبکه راشا تودی گزارش داد، دولت روسیه در واکنش به اخراج ۱۲ نفر از کارکنان دفتر روسیه در سازمان ملل از اخراج شماری از دیپلمات‌های سفارت واشنگتن در مسکو خبر داد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، روز چهارشنبه یک دیپلمات ارشد سفارت آمریکا را احضار کردیم و یادداشتی شامل اخراج تعدادی از کارمندان دیپلمات آمریکایی به وی تحویل دادیم.

*ناتو روز پنج شنبه مدعی شد که از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین حدود ۷ تا ۱۵ هزار نظامی روسیه کشته شده و در مجموع ۴۰ هزار نظامی روس کشته، مجروح، اسیر و یا مفقود شده‌اند.

یک مقام ارشد نظامی ناتو به وال استریت ژورنال و آسوشیتدپرس گفته که این ائتلاف بر اساس اطلاعات اوکراینیهای، اطلاعات منابع غربی و اطلاعاتی که از روسیه از طریق کانال‌های رسمی یا ناخواسته به دست آمده است، به این آمار و ارقام رسیده است.

* یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا از اقدام نیرو‌های روس برای حفر زمین و ایجاد مواضع دفاعی در فاصله ۱۵ تا ۲۰ کیلومتری حومه کی‌یف پایتخت اوکراین خبر داده است. وی همچنین از پیشرفت کم نیرو‌های روسیه در حرکت به سمت مرکز کی‌یف گفته است. با این حال این مقام آمریکایی تاکید کرده است که آن‌ها اکنون درحال حفاری و ایجاد مواضع هستند؛ بنابراین اینطور نیست که آن‌ها در حال پیشرفت نیستند. در واقع آن‌ها در حال حاضر برای پیشرفت به سمت پایتخت تلاشی نمی‌کنند.

*ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از ناتو خواست که کمک‌های تسلیحاتی موثرتر و نامحدود به اوکراین برای دفع حملات نظامی روسیه ارائه کند.

زلنسکی در آستانه نشست سران ناتو و گروه هفت تاکید کرد که اوکراین انتظار گام‌های جدی از غرب و متحدانش در کمک به کی‌یف دارد.

* ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو مجددا تاکید کرد که این سازمان نیرویی به اوکراین اعزام نخواهد کرد. براساس گزارش الجزیره، وی همچنین گفت که هواپیما‌ها و جنگنده‌های ناتو نیز وارد حریم هوایی اوکراین نخواهند شد.

وی تاکید کرد، از دولت چین خواسته‌ایم که حمله روسیه به اوکراین را محکوم کند و هرگونه کمک و حمایت از مسکو متوقف شود.

*آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا به اظهارات وزیر خارجه این کشور درباره ارتکاب «جنایت جنگی» در اوکراین واکنش نشان داد و گفت: ادعا‌های وزارت خارجه آمریکا در مورد جنایات جنگی ادعایی در اوکراین فراتر از عقل سلیم است.

براساس گزارش اسپوتنیک، وی افزود: کشوری که صد‌ها هزار زندگی را در سراسر جهان گرفته، دولت‌ها را نابود کرد و ده‌ها فاجعه انسانی به وجود آورده و کانون‌های تروریسم بین‌المللی ایجاد کرده است حق قضاوت در این زمینه را ندارد.

*در ادامه کمک‌های نظامی و اطلاعاتی کشور‌های غربی به اوکراین، راشا تودی به نقل از بلومبرگ گزارش داد که اتحادیه اروپا اطلاعات ماهواره‌ای خود را با ارتش اوکراین به اشتراک می‌گذارد. تصاویر ماهواره‌ای یکی از این اطلاعات است که به اوکراین ارائه خواهد شد.

بلومبرگ به نقل از منابع خود ادعا کرده است، اعضای اتحادیه اروپا با اوکراین توافق کرده‌اند که اطلاعات طبقه بندی شده به کی‌یف ارائه کنند. این توافق یک ساله است و می‌تواند باز هم تمدید شود. مشخص نیست این فقط مربوط به اطلاعات خود اتحادیه اروپاست و یا اینکه اطلاعات محرمانه یگر کشور‌ها نظیر آمریکا نیز به دولت اوکراین ارائه خواهد شد.

*وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که کارشناسان نظامی این کشور حقایق جدیدی را کشف کرده‌اند که دخالت مستقیم وزارت دفاع آمریکا در توسعه اجزای سلاح‌های بیولوژیکی در اوکراین را ثابت می‌کند.

*وزارت دفاع روسیه از تسلط نیرو‌های نظامی این کشور بر شهر «ایزیوم» در استان «خارکیف» اوکراین خبر داد. وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که شب گذشته تأسیسات نظامی اوکراین را با موشک‌های دوربرد بمباران کرده و ۱۳ سامانه پدافند دفاع موشکی در اطراف کی‌یف را منهدم کرده است.

*دادستانی کل اوکراین اعلام کرد که از آغاز عملیات نظامی روسیه در این کشور ۱۲۸ کودک کشته و بیش از ۱۷۲ کودک نیز مجروح شده‌اند.

*شبکه الجزیره از رشد ده درصدی بورس مسکو بعد از بازگشایی و وقفه یک ماهه خبر داد.

* دیمیتری کولبا وزیر خارجه اوکراین با اشاره به دستور پوتین برای معاملات نفتی با روبل تاکید کرد که اگر اروپایی‌ها پول نفت روسیه را با روبل بپردازند به ولادیمیر پوتین در کشتن مردم ما کمک کرده‌اند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: