April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۳۶۳۵
۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
0
کره جنوبی گفته همسایه شمالی دست‌کم چهار راکت از راکت‌اندازهای چندگانه به سمت دریا شلیک کرده است.
سئول: کره شمالی چندین راکت شلیک کرد
مقام‌های دفاعی سئول اعلام کرده‌اند که کره شمالی دست‌کم چهار راکت را از «راکت‌انداز‌های چندگانه» به سمت دریای زرد پرتاب کرده است.

خبرگزاری رویترز در این خصوص نوشت، پیونگ‌یانگ در سال جاری میلادی «مجموعه‌ای از تسلیحات ممنوعه» را شلیک و مجموعه‌ای از ماهواره‌های شناسایی که سئول و واشنگتن آن را بعنوان سامانه موشک بالستیک بین‌قاره‌ای توصیف کرد‌ه‌اند، آزمایش کرده است.

ستاد مشترک نیرو‌های مسلح کره جنوبی در پیامی به خبرنگاران گفت: «شلیک‌هایی انجام گرفته است که که احتمالاً امروز صبح (یکشنبه) از سوی راکت‌انداز‌های چندگانه کره شمالی شلیک شده است. ارتش ما آمادگی دفاعی خود را حفظ کرده و در عین حال از نزدیک تحولات مربوطه را دنبال می‌کند».

خبرگزاری یونهاپ به نقل از مقام‌های کره جنوبی گزارش کرد که چهار شلیک در مدت یکساعت از ساعت ۰۷:۲۰ صبح یکشنبه به وقت محلی (۰۱:۵۰ بامداد یکشنبه به وقت تهران) از یک مکان نامعلوم در استان «پیونگان جنوبی» صورت گرفته است و هدف شلیک‌ها در دست بررسی است.

شورای امنیت ملی کره جنوبی پس از این شلیک‌ها جلسه اضطراری برگزار کرد و خواستار تقویت حالت دفاعی به منظور جلوگیری از «خلاء امنیتی در دوران انتقال قدرت در دولت کره جنوبی» شد.

این آزمایش کره شمالی در حالی انجام گرفته بود که یک روز قبل از آن، ارتش ایالات متحده در اقدامی تحریک‌آمیز در شبه جزیره کره و اطراف آن رزمایش برگزار کرد تا تقابل خود را با آزمایش‌های موشکی پیونگ‌یانگ به نمایش بگذارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: