April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۳۶۵۱
۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
0
نماینده چین در سازمان ملل با انتقاد از افزایش تحریم‌های غرب علیه روسیه به بهانه اوکراین، گفت تشدید تحریم‌ها باعث تشدید بحران غذایی و انرژی می‌شود.
پکن: تحریم نه تنها راهکار بحران‌ها نیست، بلکه خود مشکل‌ساز است
«ژانگ جون» نماینده چین در شورای امنیت از سیاست‌های غرب در اعمال تحریم برای حل مشکلات و بحران‌های جهانی انتقاد کرد.

جون بامداد جمعه طی نشست شورای امنیت برای بررسی بحران اوکراین، گفت: «از هر طرح یا پیشنهاد هر طرفی که به کاهش و حل بحران انسانی در اوکراین کمک کند استقبال می‌کنیم».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه شورای امنیت باید نقش مثبتی در کاهش وخامت اوضاع انسانی در اوکراین ایفا کند، توضیح داد: «ادامه مذاکرات به این معناست که فرصتی برای آتش‌بس و آینده‌ای صلح‌آمیز وجود دارد».

این دیپلمات چینی اضافه کرد: «واقعیت‌ها ثابت کرده است که استفاده از تحریم‌ها هیچ مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه مشکلات جدیدی ایجاد می‌کند. تشدید تحریم‌ها، بحران غذا و انرژی را تشدید می‌کند و به معیشت مردم در همه کشور‌ها آسیب می‌رساند».

پیش از این نیز نماینده روسیه در سازمان ملل با بیان اینکه مسکو از رأی‌گیری شورای امنیت درباره قطعنامه پیشنهادی‌اش برای بحران اوکراین صرف نظر کرده است، گفت: رژیم کی‌یف مانع خروج غیرنظامیان می‌شود. (جزئیات بیشتر)

در ۲۴ فوریه، روسیه در پاسخ به درخواست کمک از سوی جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک (جدایی‌طلبان شرق اوکراین)، عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که «غیر نظامی‌سازی و نازی‌زدایی» از اهداف کلیدی این عملیات است. مسکو بار‌ها تاکید کرده که هیچ برنامه‌ای برای اشغال اوکراین ندارد و تاکید می‌کند که نیرو‌های مسلح روسیه فقط زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهند. ایالات متحده و متحدانش، از جمله ژاپن، با اعمال تحریم‌های جامع علیه روسیه به اقدام مسکو واکنش نشان دادند.
برچسب ها: پکن ، روسیه ، تحریم ، چین ، اوکراین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: