کد خبر: ۳۷۳۶۸۹
۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
0
یک روزنامه عبری خبر داد که عده‌ای از جنگنجویان ویژه پیشین ارتش رژیم صهیونیستی به منظور آموزش شبه‌نظامیان اوکراینی برای جنگ با ارتش روسیه وارد خاک اوکراین شده‌اند.
پای جنگجویان سابق رژیم صهیونیستی به اوکراین باز شد
منابع عبری، روز (جمعه)، از حضور نیرو‌های ویژه پیشین ارتش رژیم صهیونیستی در خاک اوکراین به منظور آموزش شبه‌نظامیان اوکراینی خبر دادند.

پایگاه خبری «الهدهد» به نقل از روزنامه عبری «یدیعوت آحارنوت» در این خصوص گزارش داد که یک نظام آموزشی سری متشکل از جنگجویان پیشین رژیم صهیونیستی از یگان‌های ویژه ارتش این رژیم از جمله «سایرت متکال» در حال حاضر در خاک اوکراین حضور دارند.

بنابر گزارش یدیعوت آحارانوت، این افراد به منظور آموزش شبه‌نظامیان اوکراینی برای جنگ با نیرو‌های روسیه وارد اوکراین شده‌اند و هم اکنون در حال آموزش نیرو‌ها هستند.

 

 

 

 

این گزارش در حالی منتشر شده است که «یوگن کورنیچوک» سفیر اوکراین در فلسطین اشغالی اخیرا خبر داد که شماری از عناصر اسرائیلی برای جنگ علیه روسیه به اوکراین رفته‌اند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص گزارش داده بود که سفیر اوکراین در تل‌‌آویو در پاسخ به سؤالی درباره مشارکت ساکنان اراضی اشغالی در جنگ با روسیه، گفته است: «هر کسی که گذرنامه اوکراینی داشته باشد و بخواهد برای جنگ برود، می‌تواند این کار را بکند. این از نظر من ایرادی ندارد». وی در ادامه به برخی از ساکنان اراضی اشغالی اشاره کرد که گذرنامه‌ اوکراینی دارند و خواهان جنگ در کنار ارتش اوکراین هستند.

یوگن کورنیچوک با بیان اینکه کی‌‌یف این افراد را به عنوان شهروند خود به رسمیت می‌شناسد، درباره شمار نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی که برای جنگ با ارتش اوکراین رفته‌اند، گفت: «ما تعدادشان را نمی‌دانیم؛ می‌دانیم که آن‌ها آمده‌اند».

پیشتر، «لیور خیاط» سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، در اولین واکنش تل‌آویو به تحولات شرق اوکراین واکنش از اقدام روسیه در به رسمیت شناختن دو منطقه لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین، ابراز نگرانی کرده بود.

وی در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرده بود، نوشته بود: «اسرائیل از امنیت ارضی و حاکمیت اوکراین حمایت می‌کند و نگران اقدامات انجام شده در شرق این کشور است. اسرائیل خود را در نگرانی‌های جامعه بین‌الملل در خصوص گام‌های برداشته شده در شرق اوکراین و تشدید جدی اوضاع شریک می‌داند و برای یک راه‌حل دیپلماتیک که به آرامش منتهی شود، امیدوار است و در صورت درخواست، آماده کمک است».

این مقام صهیونیست همچنین ضمن ابراز نگرانی از اوضاع صهیونیست‌ها و یهودیان ساکن شرق اوکراین افزوده بود: «اسرائیل از تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین حمایت می‌کند. اسرائیل نگران رفاه هزاران شهروند اسرائیلی ساکن در اوکراین و رفاه جامعه بزرگ یهودیان در این کشور است». خیاط همچنین با ابراز آمادگی در خصوص کمک‌های بشردوستانه رژیم صهیونیستی به اوکراین نوشت: «اسرائیل آماده و مایل است تا فوراً کمک‌های بشردوستانه را بر اساس نیاز این کشور به اوکراین منتقل کند و در این خصوص این موضوع با مقامات اوکراینی در تماس است».

این اظهارات در حالی بیان شد ساعاتی پس از آن روزنامه عبری «هاآرتص» خبر داد که هیأت نمایندگی روسیه پس از بیانیه حمایتی تل‌‌آویو از اوکراین، اعلام کرده است: «روسیه حاکمیت اسرائیل بر جولان را به رسمیت نمی‌شناسد. [جولان] بخش لاینفکی از سوریه است. ما نگران طرح‌های اعلامی تل‌آویو برای توسعه فعالیت‌های شهرک‌سازی در این منطقه اشغالی هستیم».

هاآرتص در این خصوص نوشته بود که این پیام تنها پس از بیانیه حمایتی چهارشنبه اسرائیل از اوکراین و تنها چند ساعت قبل از آغاز جنگ قرائت شده است. طبق این گزارش، این اظهارات را «دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در یکی از جلسات شورای امنیت بیان کرده و حساب رسمی هیأت نمایندگی روسیه این اظهارات را به نقل از او در حساب رسمی این هیأت در توئیتر منتشر کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: