April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۳۶۹۰
۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
0
منابع رسمی صنعاء خبر دادند که سفیر چین در یمن با سخنگوی انصارالله درباره وضعیت انسانی و فرایند برقراری صلح در این کشور تلفنی گفت‌وگو کرده است.
گفت‌و‌گوی تلفنی سفیر چین با سخنگوی انصارالله
«کانگ یونگ» سفیر چین در یمن با سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره‌کننده صنعاء تلفنی گفتگو کرد.

بنابر گزارش شامگاه پنجشنبه خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، دو طرف در این تماس تلفنی وضعیت سیاسی و انسانی یمن و فرایند اعلام آتش‌بس انسانی احتمالی با اشراف سازمان ملل متحد را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

«هانس گراندبرگ» فرستاده سازمان ملل در امور یمن اخیرا خبر داد که در حال رایزنی با طرف‌های درگیر یمن به‌منظور احتمال اعلام آتش‌بس موقت در ماه مبارک رمضان است.

سخنگوی انصارالله در گفتگو با خبرگزاری رسمی یمن در ارتباط با رایزنی خود با سفیر چین اظهار داشت که در این تماس وضعیت وخیم مردم یمن در شرایط تداوم تجاوزها، محاصره و توقف کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی از سوی ائتلاف متجاوز آمریکایی-سعودی- اماراتی و جلوگیری از ورود آن‌ها به بندر الحدیده در غرب یمن مورد بررسی قرار گرفت.

طبق گفته محمد عبدالسلام، در بخش دیگری از این گفتگو به روند برقراری صلح در یمن، متوقف سازی تجاوزها، برداشتن محاصره از ملت یمن پرداخته شد و عبدالسلام تأکید کرد که ملت یمن از هفت سال پیش تا امروز در معرض ناگوارترین جنایت‌ها و کارشکنی‌های ائتلاف سعودی قرار دارند.

رئیس هیأت مذاکره کننده صنعاء همچنین خبر داد که سفیر چین را در جریان وضعیت انسانی و وخامت آن در پی تداوم تجاوزها، محاصره و عدم اجازه به کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی برای ورود به بندر الحدیده قرار داده است.

بنابر این گزارش، سخنگوی جنبش انصارالله همچنین تأکید کرده است که صنعاء برای برقراری صلحی عادلانه و آغاز اجرای گام‌های انسانی برای برداشتن محاصره و پس از آن آتش‌بس فراگیر و گام‌های دیگر آمادگی دارد.

کشور یمن قریب به هفت سال است که تحت تجاوز ائتلاف سعودی قرار دارد. عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.
برچسب ها: یمن ، صنعا ، چین ، انصارالله ، جنگ
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: