کد خبر: ۳۷۳۷۰۶
۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۷
0
نقشه‌های مخفی استفاده شده در سیستم عامل‌های iOS و Android حرکت‌ها را ردیابی می‌کنند در این گزارش به نحوه غیر فعال کردن این ویژگی اشاره می‌کنیم.
ردیابی مخفی iOS و Android را غیر فعال کنید
به گزارش phonearena، آیا می‌دانستید که آیفون شما دارای یک ویژگی نقشه‌برداری مخفی است که مکان‌هایی را که می‌روید ردیابی می‌کند و آن را در داخل گوشی شما نگه می‌دارد؟ البته توجه داشته باشید که تمام این اطلاعات توسط اپل رمزگذاری شده است و قابل خواندن نیست. این ویژگی که Significant Locations نام دارد، سال‌ها قدمت دارد و بخشی از خدمات موقعیت مکانی است.
چرا موقعیت مکانی ما ضبط می‌شود؟

اپل به آیفون شما این امکان را می‌دهد تا مکان‌های مهم برای شما را بیاموزد تا اطلاعات مفید مرتبط با موقعیت مکانی را در نقشه‌ها، تقویم، عکس‌ها و موارد دیگر ارائه دهد. اگر تلفن شما بداند که هر روز صبح به کجا رفت و آمد می‌کنید، ممکن است بتواند اطلاعات به موقع مربوط به سفر‌های شما را هر روز صبح ارائه دهد.

همانطور که گفتیم، این اطلاعات رمزگذاری شده است و نه اپل و نه هیچ کس دیگری نمی‌توانند بفهمند سفر‌های شما، شما را به کجا رسانده است و اطلاعات را نمی‌توان در iCloud خواند؛ و حتی اگر آیفون خود را برای برقراری تماس به دوستی بسپارید، او نمی‌تواند بدون عبور از Face ID یا Touch ID به این داده‌ها دسترسی پیدا کند.

ردیابی مخفی
نحوه غیر فعال کردن ردیابی در iOS

از آنجایی که باید سرویس‌های موقعیت مکانی را برای نقشه‌های اپل، نقشه‌های گوگل، برنامه‌های هواشناسی، برنامه‌های Ride Share، برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر روشن کنید، احتمالاً قبلاً بدون اطلاع آن را انتخاب کرده‌اید؛ بنابراین ممکن است بخواهید تنظیمات مکان‌ها را روشن نگه دارید و مطمئن باشید که مکان‌های مهم شما واقعاً رمزگذاری شده است.

برای دیدن نقشه، به Settings > Privacy > Location Services بروید. به پایین صفحه بروید و روی System Services ضربه بزنید. سپس، به برگه مکان‌های مهم بروید، جایی که باید با استفاده از Face ID، Touch ID یا رمز عبور خود وارد شوید. در آنجا لیستی از شهر‌ها را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید روی آن‌ها ضربه بزنید تا فهرستی با مهر زمانی از مکان‌های خاصی که در هر شهر بازدید کرده اید را دریافت کنید (این مکان‌ها در نقشه بالای لیست نیز نشان داده می‌شوند).

ردیابی مخفی iOS

می‌توانید با ضربه زدن روی دکمه پاک کردن تاریخچه در پایین صفحه مکان‌های مهم، داده‌های مکان‌های مهم را در تلفن خود پاک کنید. اگر برایتان مهم نیست که برخی از ویژگی‌ها از جمله برنامه‌های نقشه برداری را از دست بدهید، گزینه دیگر این است که خدمات موقعیت مکانی را خاموش کنید. صادقانه بگویم، بهترین شرط شما این است که دومی را فعال نگه دارید و به جای آن از دکمه Clear History استفاده کنید.

اخیراً پس از اینکه یکی از کاربران TikTok ویدئویی تولید کرد که ادعا می‌کرد اپل از مکان‌های مهم برای جاسوسی از کاربران استفاده می‌کند، بحث‌هایی در مورد این ویژگی وجود داشت. اما همانطور که قبلاً اشاره کردیم، این اطلاعات رمزگذاری شده است و توسط Face ID و Touch ID نیز محافظت می‌شود.

ردیابی اندروید و نحوه غیر فعال کردن

ردیابی  Android

اندروید با قابلیت Timeline خود روزانه شما را ردیابی می‌کند اندروید قابلیتی دارد که به شما امکان می‌دهد سفر‌های خود را در یک تاریخ مشخص بررسی کنید به نام Timeline. با این حال، می‌توانید مکان خاصی را که به آن سفر کرده اید حذف کنید یا حتی آن را ویرایش کنید همچنین کل ویژگی را می‌توان غیرفعال کرد. برای این کار به System > Location > Location Services > Google Location History بروید.

با خاموش یا حذف سابقه موقعیت مکانی، گوگل نمی‌تواند مکان‌هایی را برای رفتن بر اساس سابقه شما توصیه کند، و همچنین گوگل نمی‌تواند بهترین زمان برای رفتن به محل کار یا خانه را براساس اطلاعات لحظه‌ای سفر به شما بگوید. اگر سابقه موقعیت مکانی را خاموش یا حذف کنید، Google Photos توانایی ایجاد آلبوم بر اساس مکان‌هایی که بازدید کرده‌اید را از دست می‌دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: