April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۳۷۳۱
۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
0
وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد پس از توقف تردد کشتی‌ها در تنگه بسفر، یک تیم غواصی خطر ناشی از شیء مشکوک به مین آبی را خنثی کردند.

منع تردد در تنگه بسفر به‌دلیل تهدید احتمالی مین دریایی

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد خطر احتمالی ناشی از یک شیء مشکوک به مین دریایی را در تنگه بُسفُر برطرف کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مقامات ترکیه از کشتی‌های حاضر در منطقه درخواست کردند از تردد در این تنگه اجتناب کرده و به محدوده‌ای که تیم غواصی در حال بررسی «یک شی شبیه به مین دریایی» هستند نزدیک نشوند.

صبح امروز ماهیگیران ترکیه‌ای در بالادست تنگه بسفر یک شی معلق در آب را مشاهده کرده بودند که به مین دریایی شباهت داشت. پیش از این دولت روسیه درخصوص رها شدن مین‌های دریایی بنادر اوکراین به داخل آب‌های دریای سیاه هشدار داده بود.

 

روز دوشنبه آژانس اطلاعاتی روسیه هشدار داد چند مین دریایی پس از کنده شدن از کابل‌هایی که اوکراینی‌ها اطراف بنادر مهم خود کشیده‌اند، وارد حوزه آبی دریای سیاه شده‌اند.

با این حال مقامات اوکراینی این هشدار روسیه را تکذیب کرده و مدعی شده بودند مسکو با استفاده از اطلاعات نادرست به دنبال بستن بخش‌هایی از دریای سیاه است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، پیش از این نیز یک مین دریایی سرگردان در یکی از سواحل توریستی نزدیک به استامبول مشاهده شده بود.

با گذشت یک ماه از «عملیات ویژه» روسیه در اوکراین، فرماندار منطقه کی‌یف اعلام کرد، نیروهای روسی شهر «اسلاووتیچ» در مجاورت نیروگاه چرنوبیل را تحت کنترل درآورده و شهردار آن را بازداشت کرده‌اند.

از سوی دیگر مقامات شهر ساحلی اودسا واقع در غرب اوکراین اعلام کرده‌اند ساختمان‌ها و خیابان‌ها را با توجه به احتمال حملات موشکی ناوهای روسی سنگربندی کرده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: