April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۳۷۳۸
۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۱
0
آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن برای پروژه فضایی آرتمیس، برای نخستین بار در ۱۳ سال گذشته داوطلبان فضانوردی را استخدام می‌کند.
ژاپن برای اولین بار در ۱۳ سال گذشته فضانورد استخدام می‌ کند
به نقل از اسپیس نیوز، آژانس فضایی ژاپن قرار است برای اولین بار در ۱۳ سال گذشته به عنوان بخشی از تلاش‌هایش برای حمایت از برنامه اکتشاف ماه «آرتمیس» به رهبری ناسا، نامزد‌های فضانوردی را جذب کند.

آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن (JAXA) طرح استخدام را به تازگی منتشر کرده و اعلام کرد که نامزد‌های موفق در این زمینه برای فعالیت‌های طولانی مدت در ایستگاه فضایی بین المللی، ماژول آزمایشی ژاپنی "Kibo" یا ایستگاه فضایی دروازه ماه ناسا منصوب خواهند شد. براساس توافقاتی که این آژانس با ناسا انجام داده، قرار است JAXA چندین قابلیت برای ماژول بین‌المللی «I-Hab» فراهم کند، که قابلیت‌های پشتیبانی از حیات و فضای اضافی برای زندگی و فعالیت خدمه فضایی را حین ماموریت‌های آرتمیس فراهم می‌سازد.

آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن گفت: "برای داوطلبان یک سفر کاری بدون خانواده به ایستگاه فضایی بین المللی یا یک سفر طولانی به پایگاهی در سطح ماه محتمل خواهد بود. "

ایستگاه دروازه ماه

این آژانس گفت که از ۲۰ دسامبر تا ۴ مارس ۲۰۲۲ درخواست متقاضیان را دریافت خواهد کرد. متقاضیان آزمون‌ها و مصاحبه‌های متعددی را انجام خواهند داد. از جمله این آزمون‌ها می‌توان به مهارت در انگلیسی، رهبری، توانایی حل مسئله و توانایی انتقال تجربیات ماموریت‌ها اشاره کرد. به گفته آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن، انتظار می‌رود نامزد‌های نهایی در فوریه ۲۰۲۳ معرفی شوند.
ویژگی‌های مدنظر آژانس فضایی برای متقاضیان

طبق دستورالعمل‌های آژانس، درخواست‌ها باید از سوی شهروندان ژاپنی با بینایی، شنوایی و درک رنگ عادی و حداقل سه سال سابقه کار باشد. آن‌ها همچنین به دلیل ویژگی‌های فضاپیما، لباس فضایی و عوامل دیگر باید بین ۱۴۹ تا ۱۹۰ سانتی متر قد داشته باشند. مجرمین محکوم یا مرتبط با گروه‌ها و احزاب افراطی مجاز به شرکت در این رقابت نیستند.

طبق گزارش‌ها، در گذشته داشتن مدرک دانشگاهی چهار ساله در رشته علوم طبیعی برای متقاضیان ضروری بود، اما آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن چنین شرایطی را کنار گذاشته است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: