کد خبر: ۳۷۳۷۷۹
۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰
0
مدیرکل دفتر آفت‌کش‌های سازمان حفظ نباتات گفت: اصلاح قانون حفظ نباتات و آیین‌نامه اجرایی آن با هدف نظارت موثر بر کیفیت آفت‌کش‌های تولید داخل و آماده مصرف وارداتی، از اولویت‌های سازمان حفظ نباتات است.
قانون حفظ نباتات با هدف نظارت موثر بر کیفیت آفتکش‌ها اصلاح می‌شود
نوروزیان مدیرکل دفتر آفت‌کش‌های سازمان حفظ نباتات اظهار داشت: در حوزه نظارت اگر ابزار قانونی و ضمانت اجرایی مناسب وجود نداشته باشد، نمی‌توان اهداف تعیین شده در حوزه نظارت بر کنترل کیفیت این نهاده مهم کشاورزی را به طور کامل محقق کرد.

وی افزود: نظارت بر تولید و عرضه آفت‌کش‌های کشاورزی نیاز به ابزار قانونی کارآمد و به‌روز دارد تا بتوان با متخلفان این حوزه طبق قانون برخورد کرد.

وی در همین حال از تشکیل یک کارگروه برای پی‌گیری اصلاح قانون حفظ نباتات خبر داد و اظهار داشت: برای افزایش نظارت بر کیفیت سموم وارداتی از ابزار‌های قانونی بهره خواهیم برد.

مدیرکل دفتر آفت‌کش‌های سازمان حفظ نباتات افزود: مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حفظ نباتات، آفت‌کش‌هایی که به تصویب هیات نظارت بر سموم نرسیده باشد، اجازه مصرف در کشور را نخواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: مصرف سموم بی‌کیفیت یا کم‌کیفیت می‌تواند علاوه بر عدم اثرگذاری مناسب در کنترل آفات هدف، منجر به بروز مشکلاتی در سلامت انسان و محیط زیست شود.

مدیرکل دفترآفت‌کش‌های سازمان حفظ نباتات کشور با بیان این که هشت آزمایشگاه همکار بخش خصوصی آنالیز فیزیک شیمی و تست‌های فنی مربوط به آفت‌کش‌های وارداتی را انجام می‌دهند، گفت: سازمان حفظ نباتات بر عملکرد و نتایج ارسالی آزمایشگاه‌های همکار در بخش خصوصی نیز نظارت دارد و نتایج ارسالی به طور مجدد توسط کارشناسان و متخصصان آزمایشگاه مرجع سموم سازمان مورد بررسی قرار می‌گیرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: