April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
۳ سیگنال به افزایشی‌های بازار ارز
کد خبر: ۳۷۳۷۹۳
۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۰
0
بر اساس صحبت‌های فعالان، به نظر می‌رسد سه عامل دست به دست هم داده اند تا افزایشی‌های بازار ارز قدرت بیشتری پیدا کنند.
مثلث شکست سطح حساس بازار دلار
روز دوشنبه دلار به راحتی توانست از سطح مقاومتی ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان عبور کند. اسکناس آمریکایی حتی ساعت ۴ بعدازظهر در محدوده ۲۶ هزار و ۷۰۰ تومانی معامله شد که ۵۰۰ تومان بالاتر از قیمت انتهایی سال ۱۴۰۰ بود.

۳ سیگنال به افزایشی‌های بازار ارز
بر اساس صحبت‌های فعالان، به نظر می‌رسد سه عامل دست به دست هم داده اند تا افزایشی‌های بازار ارز قدرت بیشتری پیدا کنند. اولین عامل تنش‌های منقطه‌ای است که در سال ۱۴۰۱کمی شدت پیدا کرد. حملات حوثی‌های یمن به عربستان موجب شد که از نگاه برخی از معامله گران ارزی زمینه افزایش اختلاف طرف عربی و ایرانی افزایش پیدا کند.

در کنار این، به دلیل تعطیلات نوروزی، بسیاری از صرافی‌های بازار تهران فعالیت خاصی ندارند و تصمیم گرفته اند که خرید و فروش‌های خود را پس از ۱۳ فروردین از سر بگیرند.

ضعف در سمت عرضه و در سمت معاملات خرد یکی از مهم‌ترین عواملی بوده است که رشد قیمت دلار در ابتدای سال ۱۴۰۱ را رقم زده است. انتظار می‌رود که با بازگشایی بازار، رشد دلار بر اساس معاملات در حجم محدود کاهش پیدا کند.

معامله گران محتاط وارد میدان شدند
عامل سومی که در روز‌های اخیر نقش قابل توجهی در رشد قیمت دلار داشت، وضعیت نامشخص مذاکرات هسته‌ای بود. بسیاری از معامله گران مدت هاست منتظرند که برجام احیا شود، ولی چنین اتفاقی رخ نداده است و همین موضوع کافی است که برخی از معامله گران محتاط بخشی از ریال خود را بار دیگر به دلار یا سکه تبدیل کنند.

قیمت سکه در مسیر صعود
در روز‌های افزایشی دلار، سکه نیز از قافله عقب نماند و دیروز حتی تا بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پیش روی کرد. افزایش قیمت فلز گران بهای داخلی در شرایطی رخ داده است که بهای اونس طلا در بازار‌های جهانی، در همان کانال هزار و ۹۰۰ دلاری باقی مانده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: