کد خبر: ۳۷۳۸۴۱
۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
0
وزیر نیرو از کشاورزان درخواست کرد که با رعایت الگوی کشت، به تامین آب بخش کشاورزی کمک کنند.
درخواست مهم وزیر نیرو از کشاورزان
وزیر نیرو از کشاورزان درخواست کرد که با رعایت الگوی کشت و استفاده از فناوری‌های نوین آبیاری، به تامین آب بخش کشاورزی کمک کنند.

آقای علی اکبر محرابیان گفت: نزدیک به ۳۰۰ شهر کشور برای تامین آب شرب در تنش آبی قرار دارند که بعضی شهر‌های بزرگ و مراکز استان‌ها را نیز شامل می‌شوند؛ با برنامه ریزی‌های انجام شده، پروژه‌های جدیدی را آغاز و فعال کردیم تا بتوانیم در حداقل زمان، تنش آبی این نقاط را به حداقل ممکن برسانیم.

به گفته وزیر نیرو، این پروژه‌ها شامل استفاده از منابع آبی جدید، خطوط انتقال آب و ایجاد تصفیه خانه‌های جدید هستند که برخی از این خطوط، سرمایه گذاری‌های قابل توجهی نیاز دارند، اما در تامین اعتبار این طرح‌ها هیچ نگرانی وجود ندارد، زیرا دولت در قانون بودجه منابع مختلفی را برای آن‌ها در نظر گرفته است.

آقای محرابیان می‌گوید: موضوع رفع تنش آبی، در صدر تمام پروژه‌های کشور از نظر دولت و سازمان برنامه و بودجه قرار دارد. در خصوص کشاورزی نیز طرح‌های متعددی مثل کانال‌های آب و پایاب‌ها را به صورت نیمه تمام داریم که پیش بینی شده سرعت آن‌ها افزایش یابد؛ البته رعایت الگوی کشت باید مد نظر قرار بگیرد.

وزیر نیرو از کشاورزان درخواست کرد تا با رعایت الگوی کشت و استفاده از فناوری‌های آبرسانی مثل آبیاری تحت فشار و زیر سطحی، بهره وری کار خود را با توجه به حجم محدود آب، بالا ببرند؛ ضمن آن که در قانون بودجه ۱۴۰۱ نیز با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، بندی به بودجه اضافه شده که کشاورزان بتوانند از حمایت‌های دولتی برای استفاده از این فناوری‌ها بهره‌مند شوند.

به گفته وزیر نیرو، تامین آب بخش زیست محیطی کشور هم در فهرست اولویت‌ها و برنامه‌های وزارت نیرو قرار گرفته چرا که اقتصاد پویا در گرو اقدام در این حوزه است.

آقای محرابیان چند روز پیش هم از آغاز عملیات اجرایی طرح جهاد آبرسانی در ۳۱ استان به منظور آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در کشور که ۲۴ درصد آن در نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان اجرایی می‌شود، خبر داده بود.

آقای میثم جعفرزاده رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفته است، ۸ میلیون نفر از روستاییان دارای تنش آبی هستند که با آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به بیش از ۷ هزار روستا، قرار است هر سه ماه، به هزار روستا آبرسانی شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: