کد خبر: ۳۷۳۸۵۴
۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳
0
انگلیس امروز با هدف قطع آنچه «صنایع حیاتی که به ماشین جنگی پوتین کمک می‌کند» نامید، موج جدیدی از تحریم‌ها را علیه روسیه وضع کرد.
موج جدید تحریم‌های انگلیس علیه روسیه
نخست وزیر انگلیس با اعلام تشدید تحریم‌ها علیه روسیه تصریح کرد که فشار‌ها علیه مسکو کاهش نخواهد یافت.

بوریس جانسون روز چهارشنبه در نشست پرسش و پاسخ نمایندگان از نخست وزیر گفت که تحریم‌ها علیه افراد و شرکت‌های روسی «لغزشی» نخواهد داشت. او این مطلب را در پاسخ به اظهارات جانی مرسر وزیر دفاع پیشین انگلیس مطرح کرد که از دولت خواست تا در برابر روسیه عقب نشینی نکند.

نخست وزیر انگلیس در پاسخ به او گفت که رفع هرگونه تحریمی حتی در صورت برقراری آتش بس «مطمئناً غیرقابل تصور» است.

پیش از این، دومینیک راب، معاون نخست‌وزیر انگلیس نیز گفته بود که تحریم‌ها تا زمانی که حمله به اوکراین متوقف نشود برقرار خواهد بود. او به رادیو بی‌بی‌سی گفت: «تا زمانی که حملات تمام نشود - و من فکر می‌کنم که باید به طور کامل یا قابل راستی‌آزمایی انجام شود - فکر نمی‌کنم تحریم‌ها را بتوان لغو کرد».

این درحالی است که انگلیس امروز با هدف قطع آنچه "صنایع حیاتی که به ماشین جنگی پوتین کمک می‌کند" نامید، موج جدیدی از تحریم‌ها را علیه روسیه وضع کرد. انگلیس تاکنون بالغ بر هزار نهاد و فرد وابسته به دولت روسیه را در پی جنگ اوکراین تحریم کرده است.

لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس گفته است اگر مسکو از اوکراین عقب نشینی کند و متعهد به پایان دادن تجاوز شود، تحریم‌ها علیه افراد و شرکت‌های روسی می‌تواند لغو شود.

وی با ایراد سخنانی در مجلس تصریح کرد که هرگونه حل و فصل بلندمدت جنگ اوکراین باید شامل بکارگیری مکانیسم اسنپ‌بک برای بازگرداندن تحریم‌ها باشد تا در صورت تکرار آنچه او تجاوز مجدد روسیه خواند، تحریم‌ها به طور خودکار اعمال شود.

وی مدعی شد: ما نباید فقط پوتین را در اوکراین متوقف کنیم، بلکه باید به بلندمدت نیز نگاه و اطمینان حاصل کنیم که مذاکرات آینده منجر به تکرار اشتباهات گذشته نشود. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم پوتین از این تجاوز وحشتناک پیروز شود. پوتین باید در دیوان کیفری بین المللی مورد بازخواست قرار گیرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: