April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۳۸۸۶
۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
0
معاون رئیس شورای امنیت روسیه هشدار داد، لهستان در حال تبدیل شدن به خط مقدم ناتو در برابر مسکو است.

هشدار روسیه درباره تبدیل لهستان به خط مقدم ناتو«دیمیتری مدودوف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه روز پنجشنبه درخصوص تبدیل شدن لهستان به خط مقدم ناتو در برابر روس‌ها هشدار داد.

مدودوف در مقاله‌ای در خبرگزاری «اسپوتنیک» نوشت، مقامات لهستانی به شکل مخربی، یک نسخه جعلی از تاریخ این کشور را ترویج می‌کنند و به غلط روسیه را کشوری دشمن تلقی می‌کنند.

رئیس جمهور سابق روسیه نوشت، لهستان امید دارد که نقش آن در اروپا ممکن است به بهای اوکراین به میزان چشم‌گیری افزایش یابد و با وجود اعلام حمایت از اوکراین، هزینه رسیدگی به پناهجویان اوکراینی به گردن آمریکا بوده و مقامات ورشو عجله‌ای برای مایه گذاشتن از خود ندارند.

مدودوف افزود، مقامات لهستانی حاضر هستند سلامت زندگی شهروندان خود و منافع اقتصادی این کشور را با اتخاذ سیاست روس‌هراسی، قربانی کنند.

او در ادامه نوشت: «اقدامات تبلیغاتی لهستان نیز همانند کشورهای حوزه بالتیک و اوکراین، با متصل کردن تمام مشکلات خود به روسیه خو گرفته‌اند».

معاون رئیس شورای امنیت روسیه نوشت، لهستان به بخش‌هایی از خاک اوکراین چشم دارد و در تلویزیون این کشور نقشه‌ای را در همین رابطه نشان داده‌اند.

این مقام ارشد روس هشدار داد، لهستان در حال تبدیل شدن به خط مقدم ناتو در برابر روسیه است و چنین رویکردی برای امنیت اروپا خطرناک است.

مدودوف بیان داشت لهستان در سال ۲۰۲۰ ده میلیون متر مکعب گاز از روسیه وارد کرد که این میزان در سال جاری میلادی سیزده درصد کاهش یافته و منافع اقتصادی این کشور قربانی تصمیمات سیاسی نادرست شده‌اند.

او با اشاره به تلاش‌های دولت لهستان علیه پروژه گازی مشترک روسیه و اروپا موسوم به «نورد استریم ۲» گفت، مقامات لهستانی این رویا را در سر دارند که گاز مایع آمریکا را به کشورهای اروپایی بفرستند.

مدودوف نوشت، دولت لهستان درگیری‌های اوکراین را دلیلی عالی برای خود می‌بیند تا هرگونه طرح ابتکاری با روسیه را متوقف کرده و برای تحریم‌های ضد روسی و به راه افتادن جنگ سرد جدید تبلیغ کند.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: