April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۳۹۱۹
۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
0
بر اساس یک مطالعه جدید، بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری شده در بیمارستان که به آنفلوانزا نیز مبتلا هستند، با خطر مضاعف ابتلا به بیماری شدید و مرگ نسبت به کووید ۱۹ به تنهایی روبرو هستند.

ابتلای همزمان به کرونا و آنفلوانزا مرگبار استمحققان بریتانیایی گفتند این یافته‌ها نیاز به آزمایش آنفلوانزا در بیماران کووید ۱۹ را برجسته می‌کند و بر اهمیت واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ و آنفلوانزا تأکید دارد.

«کنت بیلی» سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ادینبورگ، می‌گوید: «ما متوجه شدیم که ترکیب کووید ۱۹ و ویروس آنفلوانزا خطرناک است. این مسئله مهم خواهد بود زیرا بسیاری از کشورها استفاده از فاصله گذاری اجتماعی و اقدامات پیشگیرانه را کاهش می‌دهند.»

وی تاکید می‌کند: ما انتظار داریم که کووید ۱۹ همراه با آنفلوانزا پخش شود و احتمال ابتلاء به عفونت‌های همزمان افزایش یابد. به همین دلیل است که باید استراتژی آزمایش برای بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان را تغییر دهیم و آزمایش آنفلوانزا را بسیار گسترده‌تر کنیم.

محققان در این مطالعه، داده‌های نزدیک به ۷۰۰۰ بزرگسال در بریتانیا را که بین ۶ فوریه ۲۰۲۰ تا ۸ دسامبر ۲۰۲۱ به دلیل کووید ۱۹ در بیمارستان بستری شده بودند، تجزیه و تحلیل کردند و سایر عفونت‌های ویروسی تنفسی را آزمایش کردند.

بر اساس این مطالعه، ۲۲۷ بیمار که هم کووید ۱۹ و هم آنفلوانزا داشتند، چهار برابر بیشتر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به تنهایی نیاز به تنفس مصنوعی داشتند و ۲.۴ برابر بیشتر با احتمال مرگ روبرو بودند.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: