April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۴۰۶۸
۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
0

درست کردن کاردستی از جمله فعالیتهای به شمار می‌رود که هم در محیط مدرسه و هم در محیط خانه می تواند برای ساعت های طولانی کودکان را مشغول و سرگرم کنند و البته برای آنها بسیار مفید به شمار می رود. کاردستی با کاغذ از جمله ساده ترین نمونه های کاردستی محسوب می شود که معمولاً همه نحوه ساخت آن را می دانند مثلاً کودکان در قدیم به موشک کاغذی علاقه زیادی داشتند یا به ساخت تفنگ اسباب بازی می‌پرداختند که در نهایت یک کاردستی زیبا را ایجاد می کردند و علاوه بر اینکه یک وسیله ای بازی داشتند بلکه از دیدن آن لذت می بردند.

همیشه درست کردن کاردستی با وسایل گران و پیچیده نیست بلکه میتوان کاردستی با وسایل دور ریختنی  یا کاردستی با چوب را انتخاب کرد اما همانطور که اشاره کرده ایم کاردستی کاغذی به عنوان رایج ترین نمونه‌های کاردستی محسوب می شود. اگر تا به حال برای خودتان کاردستی درست نکرده اید یا می خواهید سطح اطلاعات تان را در این رابطه برای فرزندان خود افزایش بدهید باید به سراغ آموزش ساخت کاردستی بروید که در نتران به راحتی برای شما این آموزش ها قابل دسترس می باشد.

به راحتی کاردستی های زیبا و خلاقانه درست کنید

چگونه می توانیم در منزل کاردستی زیبا درست کنیم؟

یکی از جالب ترین و جذاب ترین سرگرمی ها به ساخت کاردستی اختصاص دارد که البته کاردستی با وسایل دور ریختنی قطعاً جذاب تر خواهد بود چرا که شما می توانید وسایلی را که قابل استفاده نبودند مجددا در یک طرح زیبا به کار ببرید.  کاردستی با وسایل دور ریختنی در کنار کاردستی ‌با‌ کاغذ علاوه بر اینکه می‌تواند به افزایش خلاقیت و سرگرمی کودکان کمک کند بلکه آموزش فرهنگ صرفه‌جویی در کودکان را نیز تقویت خواهد کرد.

اگر شما به کودکان آموزش ساخت کاردستی را بیاموزید آنها را مشتاق تر می کنید تا به سراغ  ساخت کاردستی های مختلف از جمله کاردستی کاغذی یا  کاردستی با وسایل دور ریختنی بروند. ساختن کاردستی می تواند برای شما و فرزندانتان بسیار مفید و تاثیرگذار باشد و علاوه بر این که اوقات بیکاری شما را به شکل بهینه پر می کند و موجب سرگرم شدنتان می شود بلکه حس خودباوری و تقویت اعتماد به نفس را به وجود خواهد آورد.

خوشبختانه امروزه در مدارس کاردستی های مختلفی از جمله موشک‌کاغذی یا ساخت تفنگ اسباب بازی و... را به کودکان آموزش می‌دهند اما اگر شما هیچ تخصص و مهارتی در ساخت کاردستی ندارید می توانید از نتران استفاده کنید تا یک کاردستی زیبا خلق کنید البته علاوه بر آن میتوانید به ساخت کاردستی اوریگامی نیز بپردازید که طرفداران خاص خود را دارد.

به راحتی کاردستی های زیبا و خلاقانه درست کنید

خلق یک کاردستی زیبا با قوطی رب و کنسرو برای ظرف غذای پرنده

یکی از کاردستی هایی که بسیار ساده بوده و شما می توانید به راحتی آن را درست کنید ظرف غذای پرنده است. برای ساخت این کاردستی نیازی به تهیه وسایل گران قیمت وجود ندارد و شما بدون اینکه هزینه ای را صرف کنید می توانید یک کاردستی زیبا و جذاب را آماده کنید و تنها باید قوطی کنسرو یا رب را به دلخواه رنگ کنید و با روبان به درخت متصل نمایید سپس به قوطی یک چوب را بچسبانید تا به عنوان پایه ای باشد که پرنده بر روی آن قرار بگیرد و غذا بخورد.

میتوانید بر حسب سلیقه خلاقیت به خرج بدهید و قوطی های متنوع و رنگارنگ را ایجاد کنید و در نهایت بزر پرنده را در داخل قوطی ها بریزید تا یک ظرف غذای عالی را برای پرندگان درست کرده باشید که خودتان علاوه بر اینکه به آنها کمک کرده‌اید بلکه از دیدن پرندگان و زیبایی‌های شان در کنار کار دستی تان لذت خواهید برد. پس همیشه کاردستی با کاغذ یا کاردستی اوریگامی مدنظر نیست بلکه می توان کاردستی با وسایل دور ریختنی هم جذاب و کاربردی باشد.

به راحتی کاردستی های زیبا و خلاقانه درست کنید

تاثیر ساخت کاردستی در کودکان

درست کردن کاردستی برای کودکان و حتی بزرگسالان فواید بی نظیری داشته است. کودکان با درست کردن کاردستی تشویق می شوند تا فکرهای بکر و تازه ای را داشته باشند و تمرکز و دقت آنها را افزایش می‌دهد و افزایش مهارت های حرکتی و ارتباطی آنها را به همراه خواهد داشت. با توجه به پرورش حواس پنجگانه کودکان به آنها می آموزد که در شرایط بحرانی مهارت صحیح فکر کردن را بیاموزند و قطعا ابراز احساسات آنها با ساختن یک کاردستی زیبا یا حتی یک نقاشی صورت می‌گیرد و افزایش اعتماد به نفسشان را به دنبال خواهد داشت.

 با این وجود حتماً به کودکان آموزش ساخت کاردستی را ارائه بدهید تا آنها بتوانند کاردستی های زیبا و خلاقانه را ایجاد کنند.

برچسب ها: مدرسه ، سرگرمی ، موشک ، کودکان ، مهارت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: