April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد:
کد خبر: ۳۷۴۰۷۱
۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
0
رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: تکمیل و توسعه زیرساخت ها، یکی از اقدامات ایمیدرو برای توسعه پایدار بخش معدن و صنایع معدنی است.
تکمیل زیرساخت ها با هدف توسعه پایدار معدن و صنایع معدنی
وجیه اله جعفری که در حاشیه دیدار نوروزی با مدیران بخش معدن و صنایع معدنی با خبرگزاری صدا و سیما گفتگو می‌کرد، اظهار داشت: توسعه نیروگاه ها، تامین آب و خطوط ریلی از مهمترین اقدامات و برنامه‌هایی است که این سازمان در حال اجرا دارد.

وی ادامه داد: همکاری با وزارت راه و شهرسازی به منظور تامین و توسعه ساخت واگن‌های حمل مواد معدنی و همچنین خطوط ریل، از دیگر روش‌هایی است که ایمیدرو در راستای تقویت زیرساخت‌ها انجام می‌دهد.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین درباره اکتشاف مواد معدنی گفت: ایمیدرو برنامه اکتشاف در استان‌های مختلف را با هدف تامین مواد معدنی، تهیه خوراک کارخانه‌های فرآوری و در نهایت رشد تولید صنایع معدنی انجام می‌دهد.
وی یادآور شد: اکتشافات انجام شده سبب افزایش ۱۳ میلیارد دلاری ذخایر مواد معدنی کشور از جمله سنگ آهن، زغالسنگ، مس، طلا و ... شده است.
جعفری با بیان اینکه ایجاد ارزش افزوده بالاتر در تولیدات این حوزه از سیاست‌های وزارت صنعت معدن و تجارت است، اظهار داشت: طرح‌های جدیدی که در آینده افتتاح خواهد شد، در راستای تحقق همین هدف است.
رئیسی هیات عامل ایمیدرو همچنین درباره فعالیت در معدن مس-طلا جانجا گفت: بخش خصوصی برنده مزایده این طرح، به زودی فعالیت‌های اولیه در این پروژه را آغاز خواهد کرد. وی ادامه داد: پیش بینی‌ها نشان از وجود یک معدن بزرگ مقیاس در استان سیستان و بلوچستان می‌دهد. جعفری افزود: فعالیت‌های اکتشافی همچنین نشان می‌دهد استان خراسان جنوبی نیز دارای معدن بزرگ مقیاس خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: