April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۴۰۸۸
۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
0
دولت لهستان به اثربخشی اقدامات روسیه برای ثبات بازار مالی این کشور در پی بحران اوکراین و تحریم مسکو از سوی کشور‌های اروپایی اذعان کرد.
اذعان لهستان به مؤثر بودن اقدامات روسیه برای تثبیت بازار خود
پیوتر مولر، سخنگوی دولت لهستان روز شنبه در یک کنفرانس خبری به اثربخشی اقدامات مقامات روسیه برای ثبات بازار مالی این کشور اذعان کرد.

وی گفت: در واقع، اکنون واحد پول روسیه یعنی روبل، اساساً به سطح قبل از شروع حمله در اوکراین بهبود یافته است.

مولر افزود: این امر نشان می‌دهد که متأسفانه اقدامات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای ایجاد ثبات در بازار مالی این کشور مؤثر بوده است.

این مقام لهستان توضیح داد که اقدامات روسیه مؤثر هستند چرا که اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را که پیش از این توسط رهبران اروپایی اعلام شده بود، اجرا نکرده است.

وی افزود: به‌عنوان مثال، این اتحادیه کل سیستم سوئیفت را به‌روی بانک‌های روسیه نبسته است.

در تاریخ ۲۴ فوریه، پوتین در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های دونباس، تصمیم به انجام یک عملیات نظامی ویژه گرفته است.

رهبر روسیه تأکید کرده بود که مسکو هیچ برنامه‌ای برای اشغال سرزمین‌های تحت حاکمیت اوکراین ندارد. پس از آن ایالات متحده، اتحادیه اروپا، بریتانیا و تعدادی از کشور‌های دیگر اعلام کردند که تحریم‌هایی را علیه اشخاص حقوقی و حقیقی روسیه اعمال خواهند کرد.

در اواسط ماه مارس، اتحادیه اروپا بسته چهارم تحریم‌ها علیه روسیه را تصویب کرد که شامل اقدامات محدودکننده اقتصادی است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: