کد خبر: ۳۷۴۱۸۴
۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
0
شبکه خبری بلومبرگ به‌نقل از منابع آگاه گزارش داد که بزرگترین واردکننده گاز طبیعی مایع (LNG) جهان یعنی چین به‌دنبال خرید محموله‌های بیشتر از روسیه است که پس از تحریم‌ها قیمت آن‌ها کاهش یافته است.
چشم طمع چین به انرژی ارزان روسیه
بزرگترین واردکننده گاز طبیعی مایع (LNG) در جهان یعنی چین به‌دنبال خرید محموله‌های بیشتر از روسیه است که پس از تحریم‌ها قیمت آن‌ها کاهش یافته است.

طبق گزارش‌ها، چین این افزایش واردات را به‌منظور پر کردن مخازن ذخیره‌سازی این کشور قبل از افزایش مجدد قیمت‌ها در تابستان امسال صورت داده است.

منابع آگاه همچنین اعلام کردند که شرکت‌های دولتی چینی سینوپک و پتروچاینا از جمله شرکت‌هایی هستند که در گفتگو‌ها برای خرید حضور پیدا می‌کنند.

این منابع افزودند که برخی از واردکنندگان در حال بررسی استفاده از شرکت‌های روسی برای شرکت در مناقصات خرید LNG از طرف آن‌ها هستند تا برنامه‌های خرید خود را از دولت‌های خارج از کشور پنهان کنند.

این خرید‌ها در حالی انجام می‌شود که برخی کشور‌ها از جمله ایالات متحده و بریتانیا واردات انرژی روسیه را به‌عنوان بخشی از تحریم‌ها به‌دلیل بحران اوکراین ممنوع کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا از خرید نفت و گاز روسیه خودداری کرده است، در حالی که ایالات متحده و بریتانیا همچنان به انجام این کار ادامه می‌دهند.

در همین حال، معامله‌گران می‌گویند که LNG روسیه با بیش از ۱۰ درصد تخفیف نسبت به محموله‌های عادی شمال آسیا در بازار نقدی معامله می‌شود. قیمت‌های لحظه‌ای برای این سوخت فوق‌العاده سرد میان کاهش عرضه به بالاترین حد خود رسیده است.

معامله‌گران به بلومبرگ گفتند که پالایشگاه‌های نفت چین نیز به‌طور محتاطانه نفت خام ارزان روسیه را خریداری کرده‌اند و چندین محموله قبلاً در چند هفته گذشته خریداری شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: