April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل امور دارو سازمان غذا و دارو مطرح کرد
کد خبر: ۳۷۴۲۴۰
۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
0
اینانلو گفت: افزایش قیمت دارو در شش ماهه دوم سال گذشته اعمال شد.
افزایش ۱۱ درصدی نرخ دارو در نیمه دوم سال گذشته
مدیرکل امور دارو سازمان غذا و دارو می‌گوید: اگر دارویی با نرخ بیشتر وارد بازار شده، مجوز افزایش قیمت آن در سال ١۴٠٠ صادر و اکنون توزیع شده است؛ البته موارد این چنینی انگشت شمار است.

به گفته او افزایش قیمت دارو مطرح نیست بلکه اصلاح قیمت مهم است، زیرا افزایش هزینه‌های تولید، منجر به افزایش قیمت تمام شده دارو می‌شود.

حمیدرضا اینانلو می‌گوید: میانگین افزایش قیمت در نیمه دوم سال گذشته ۱۱ درصد بوده است.

در چند روز اخیر، برخی رسانه‌ها به نقل از رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کردند که دارو‌های وارداتی تا «۶ برابر» و دارو‌های تولید داخل با توجه به میزان ارز تامین مواد اولیه «۳۰ تا ۱۰۰ درصد» افزایش قیمت داشته‌اند.

موضوعی که هاشمی سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت آن را برداشت اشتباه رسانه‌ها دانست و در توییتی نوشت: استارت افزایش قیمت دارو از اواخر سال ۹۹ و حتی در نیمه اول ۱۴۰۰ با حذف چراغ خاموش ارز دولتی زده شد؛ این موضوع منجر به افزایش قابل توجه قیمت دارو و تجهیزات پزشکی شد و حتی در مواردی قیمت‌ها را تا صد درصد هم بالا برد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: