April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۴۲۴۶
۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲
0
متخصص طب سنتی گفت: زنان باردار باید از مصرف غذا‌های مانده به ویژه غذایی گوشتی، سوسیس، کالباس، ژامبون و سایر کنسرو‌ها و ماهی مانده خودداری کنند.
زنان باردار این غذاها را مصرف نکنند!
 
علیرضا یارقلی، متخصص طب سنتی، درباره «ممنوعیت‌های غذایی در دوران بارداری»، اظهار داشت: از جمله پرهیزات غذایی و گیاهی برای زنان باردار می‌توان به عدم مصرف زرشک، بابونه، کدو، جعفری، نعناع کوهی، زعفران، زیره، سیاهدانه و کرفس اشاره کرد.

وی افزود: مصرف تمامی موارد ذکر شده اگر به صورت غذایی و در دفعات کم باشد معمولاً عارضه‌ای در پی ندارد،  اما باید بدانیم مصرف دارویی مواد ذکر شده ممکن است با عارضه‌های جدی همراه باشد؛ بنابراین توصیه می‌شود قبل از استفاده با پزشک مشورت شود.

یارقلی گفت: توصیه می‌شود تا وقتی فرد مطمئن نشده که گیاهی برایش مناسب است؛ یعنی با نظر پزشک متخصص نسبت به مصرف آن محتاط باشد؛ چراکه ممکن است فرد و جنین آن را با خطرات جدی و جبران‌ناپذیر مواجه کند.

این متخصص طب سنتی با اشاره به مواد غذایی که باید در دوران بارداری توسط بانوان مصرف نشود، خاطرنشان کرد: غذا‌های مانده به ویژه غذایی گوشتی از بدترین سموم هستند. همچنین مصرف سوسیس، کالباس،  ژامبون، ساردین و سایر کنسرو‌ها و ماهی مانده نیز باید مورد استفاده قرار نگیرد.

وی ابراز داشت: به طور کلی افراط در همه خوراکی‌ها برای زنان باردار ممنوع است و نباید هیچ ماده غذایی را خارج از اندازه مصرف کنند؛ در نتیجه بهترین روش، روش تغذیه تنوع در غذا‌ها و مصرف کم آن‌ها است.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: