April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۴۳۳۶
۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۱
0
بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس اعلام کرد، به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی جدید این کشور به اوکراین به ارزش ۱۰۰ میلیون پوند (۱۳۰ میلیون دلار) لندن تسلیحات ضدهوایی و ضد تانک بیشتری به کی‌یف می‌دهد.
انگلیس تسلیحات بیشتری در اختیار اوکراین قرار می‌دهد
جانسون جمعه شب درحالی که در کنار اولاف شولتز صدراعظم آلمان در لندن سخن می‌گفت تاکید کرد، انگلیس و آلمان در زمینه امنیت انرژی و انرژی‌های تجدید پذیر همکاری خواهند کرد، زیرا اروپا قصد دارد وابستگی خود به انرژی روسیه را کاهش دهد.

نخست وزیر انگلیس گفت: ما نمی‌توانیم سیستم‌های تامین انرژی خود را یک شبه تغییر دهیم. با این حال می‌دانیم که جنگ (ولادیمیر) پوتین یک شبه پایان نخواهد یافت.

وی ادامه داد: امروز اعلام می‌کنم که انگلیس ۱۰۰ میلیون پوند دیگر از تجهیزات درجه یک برای نیرو‌های مسلح اوکراین ارسال خواهد کرد. این تجهیزات شامل موشک‌های استاراستریک ضد هوایی که با سرعت سه برابر صوت پرتاب می‌شوند و ۸۰۰ موشک ضد تانک و مهمات با هدف گیری دقیق، می‌شوند.

جانسون گفت: ما همچنین کلاه، تجهیزات دید در شب و جلیقه ضد گلوله را علاوه بر ۲۰۰ هزار تجهیزات غیر تهاجمی که قبلا به اوکراین ارسال کرده‌ایم، در اختیار نیرو‌های نظامی این کشور قرار خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، نخست وزیر انگلیس پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد کمک‌های دفاعی به اوکراین را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا افزایش کمک‌های نظامی این اتحادیه به اوکراین به میزان نیم میلیارد یوروی دیگر را پیشنهاد داده است؛ با این افزایش مجموع کمک‌ها به یک و نیم میلیارد یورو می‌رسد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه (۲ اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

او سه روز بعد، یعنی ۵ اسفند (۲۴ فوریه) آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین همچنان ادامه دارد و امروز وارد چهل و دومین روز خود شده است.

آمریکا و اتحادیه اروپا با اعمال تحریم‌های مختلف به این اقدام روسیه واکنش نشان داده‌اند.

در ادامه تحریم‌ها علیه روسیه همچنین مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در سومین نشست فوق‌العاده خود برای جنگ اوکراین، عضویت روسیه در شورای حقوق بشر را با ۹۳ رأی موافق، ۲۴ رأی مخالف و ۵۸ رأی ممتنع به حالت تعلیق درآورد.

کشور‌های غربی از آغاز جنگ اوکراین، روسیه را به ارتکاب جنایت جنگی متهم کرده‌اند و در پی واقعه مبهم «بوچا»، مسکو را متهم به انجام آن می‌دانند و معتقدند این کشور به دلیل نقض حقوق بشر صلاحیت عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل را ندارد.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: