April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۴۳۷۲
۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶
0
مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: از اول اردیبهشت امسال تمام کالا‌های بسته‌بندی شده در سطح کشور مشمول درج قیمت مصرف کننده و تولیدکننده خواهد بود.
اعلام زمان درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده بر روی تمام کالاها
عباس تابش در دیدار با نماینده، ولی فقیه در کردستان به طرح‌های در دست اقدام دولت در راستای حمایت از تولیدکننده و مصرف کنندگان اشاره و اظهار کرد: قیمت تولید کننده و مصرف کننده از اول اسفندماه سال گذشته درج می‌شود و از اول اردیبهشت ماه همه کالا‌ها باید همزمان قیمت مصرف کننده و تولیدکننده را درج کنند.

وی خاطرنشان کرد: فروشگاه زنجیره‌ای فروشگاه‌های کوچک تولیدکننده و واحد‌های صنفی هر چهار گروه در برابر اجرای این طرح مقاومت می‌کردند.

رییس کل سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور در ادامه به نحوه اجرای این طرح هم گریزی زد و گفت: قیمت تولیدکننده چند مشخصه دارد سازمان مالیاتی باید بر اساس قیمت درج شده روز کالا از تولیدکننده مالیات دریافت کند.

بیشتر بخوانید:
۱۳ گروه کالایی مشمول درج قیمت نمی‌شود +فهرست کالا‌ها
وی عنوان کرد: عدد درج شده روی کالا عین فاکتور خرید توزیع کننده است پایین‌تر از این قیمت ارزان فروشی جرم نیست، اما هرگونه بالای قیمت جرم محسوب می‌شود.

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: هیچ تصمیمی در کشور در این پروژه گرفته نشده است مگر با حضور و توافق بخش خصوصی بوده باشد و با کار کارشناسی با حضور بخش خصوصی این پروزه پیش رفته است.

وی افزود: فاصله بین تولید و مصرف کننده مشخص است این طرح تا ۴۰ درصد قیمت کالا‌ها را برای مصرف کننده کاهش خواهد داد.

تابش عنوان کرد: از ۲۷ اذر ماه ۱۴ هزار قلم کالا تا الان مشمول شده است ۸ هزار قلم کالا مشمول تخفیف شده است.

به گفته وی، کالا‌های فله‌ای که بسته‌بندی نیست از اول اردیبهشت ماه امسال مکلف به درج قیمت تولید و مصرف کننده خواهند بود.

رییس کل سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد: از اول اردیبهشت ماه همه کالا‌های بسته‌بندی شده مشمول درج قیمت کالای مصرف کننده و تولیدکننده در سطح کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه اطلاع واحد‌های فروش ۸۴ هزار قلم کالا را احصا کردیم گفت: برخی از کالا‌ها با هزار و ۸۰۰ تومان به توزیع کننده داده می‌شود و در جریان توزیع با دو برابر افزایش این قیمت به مصرف کننده فروخته می‌شود.

وی اضافه کرد: برآورد ما این شد که این کار ۴۰ درصد سطح قیمت را در کالا‌های مشمول تغییر داده و به نفع مصرف کننده برگشت داده می‌شود.

تابش با بیان اینکه این طرح در دولت سیزدهم تدوین و کلید خورده است گفت: تاثیرات اجرای طرح درج همزمان قیمت مصرف کننده و تولید کننده خیلی سریع برای مصرف کننده مشخص خواهد شد.

منبع: میزان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: