کد خبر: ۳۷۴۴۴۶
۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
0
امروز شاخص هم وزن بورس تهران برای شانزدهمین روز متوالی صعود کرد و رکورد جدیدی را به ثبت رساند.
شانزدهمین روز صعود شاخص هم وزن بورس تهران
در معاملات روز دوشنبه، بیست و دوم فروردین ۱۴۰۱، شاخص کل بورس تهران با صعود ۵ هزار و ۴۷۷ واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و ۴۷۹ هزار و ۵۹۰ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز برای شانزدهمین روز متوالی صعود کرد و با رشد ۳ هزار و ۵۵۰ واحدی در سطح ۳۸۷ هزار و ۴۷ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۲۹ واحد بالا آمد و در سطح ۲۰ هزار و ۱۹۱ واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات روز دوشنبه، ۳۰۸ نماد رشد قیمت داشتند و ۱۷۵ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۶۴ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۳۵ درصد بازار افت قیمت داشتند.

نماد‌های مؤثر بر شاخص‌ها
نماد‌های «شپدیس»، «اخابر» و «وغدیر» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نماد‌های «شستا»، «وبملت» و «حکشتی» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نماد‌های «آریا»، «مارون» و «بپاس» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «غصینو»، «فرابورس» و «سمگا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس شستا صدرنشین است و خبهمن و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نماد‌های فرابورس، کرمان و آریا پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند.

افت ارزش معاملات خرد
امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۸۹ هزار و ۹۲۹ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۸۲ هزار و ۸۹۳ میلیارد تومان بود که ۹۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۷ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۵ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان رسید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: