کد خبر: ۳۷۴۴۵۶
۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶
0
روسیه عوارض صادرات گندم را به ۱۰۱ دلار در هر تن افزایش داد که بیشترین رقم تاریخی به حساب می آید.

روسیه عوارض صادرات گندم را به بیشترین رقم تاریخی افزایش دادروسیه مالیات صادرات گندم را به بیشترین میزان تاریخی خود افزایش داد و از ۱۰۰ دلار در هر تن عبور کرد.

وزیر کشاورزی روسیه اعلام کرد که میزان عوارض صادرات روسیه را از ۱۳ آوریل تا ۱۹ آوریل به ۱۰۱.۴ دلار در هر تن افزایش داده است این اقدام برای جلوگیری از افزایش صادرات انجام می شود.

این نخستین باری است که روسیه میزان عوارض صادرات گندم را به بیش از ۱۰۰ دلار در هرتن افزایش داده است. تقریبا ۴ هفته متوالی است که روسیه عوارض صادراتی خود را برای گندم افزایش می دهد.

روسیه همچنین عوارض صادراتی جو و ذرت را هم به ترتیب به ۷۵.۴ و ۷۰.۶ دلار در هر تن افزایش داده است.

بر اساس اعلام قائم مقام اتحادیه غلات احتمال دارد که عوارض صادراتی غلات در روزهای آتی هم افزایش بیشتری یابد.

وی گفت:« شرایط جغرافیایی و نیز وضعیت سخت تولید این محصول اساسی در دنیا سبب شده است که چنین تصمیماتی برای عوارض صادراتی گرفته شود، پیش بینی می شود قیمت ها به تدریج کاهش یابد اما افت سریع قیمت بعید به نظر می رسد.»

قائم مقام اتحادیه غلات روسیه تصریح کرد: « قیمت غلات به تنی ۴۰۰ دلار نزدیک می شود و طبیعی است که تصمیماتی برای کنترل صادرات گرفته شود.»

بر اساس این گزارش، قیمت گندم ماه گذشته به بیشترین میزان چند سال گذشته به دلیل نگرانی از اختلال عرضه در سایه درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین افزایش یافت هر دو جزو صادر کنندگان عمده گندم هستند که ۳۰ درصد نیاز دنیا را ت امین می کنند.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: