کد خبر: ۳۷۴۵۰۲
۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
0
وزارت نفت عراق پس از برگزاری دیداری با یک هیئت ارشد از اقلیم کردستان اعلام کرد یک شرکت نفت جدید در اربیل و تحت نظارت این وزارتخانه تاسیس خواهد شد و تمام قرارداد‌های نفتی بین‌المللی با این شرکت بسته می‌شوند.
نفت و گاز کردستان عراق تحت مدیریت وزارت نفت این کشور قرار می‌گیرد
شرکت بازرگانی نفت عراق، سومو، اعلام کرد وزارت نفت عراق تمام اقدامات لازم برای اجرایی کردن دستور دادگاه فدرال جهت مدیریت میادین نفت و گاز شمال عراق با همکاری مقامات منطقه کردستان را انجام داده‌است.

مقامات وزارت نفت عراق و یک هیئت ارشد از منطقه کردستان اولین دور از مذاکرات درمورد مدیریت صنعت نفت و گاز منطقه کردستان را برگزار کردند. این اجلاس به‌دنبال حکم دادگاه فدرال عراق در ماه فوریه برای غیرقانونی اعلام کردن صادرات نفت از شمال این کشور برگزار شد.

احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق پس‌از این اجلاس در یک مصاحبه مطبوعاتی با اشاره به مدیریت منابع نفتی در منطقه کردستان گفت تمام قرارداد‌هایی که توسط دولت نیمه‌خودمختار کردستان با شرکت‌های نفتی بین‌المللی بسته‌شده باید بررسی و اصلاح شوند.

طبق این طرح، شرکت‌های نفت بین‌المللی دیگر هیچ قراردادی با وزارت منابع طبیعی منطقه کردستان نمی‌بندند. بلکه یک شرکت نفت جدید در اربیل و تحت نظارت وزارت نفت عراق تاسیس خواهد شد و تمام قرارداد‌های نفتی با این شرکت بسته می‌شوند.

وزارت نفت عراق اعلام کرد: «این شرکت یک حساب بانکی در یک بانک بین‌المللی باز می‌کند و درآمد حاصل از فروش نفت کردستان مستقیماً به حساب وزارت دارایی عراق منتقل می‌شود».
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: