April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۴۵۵۱
۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
بیمه سازوکاری است که طی آن یک بیمه‌گر، بنا به ملاحظاتی تعهد می‌کند که زیان احتمالی یک بیمه‌گذار را در صورت وقوع یک حادثه در یک دوره زمانی خاص، جبران نماید یا خدمات مشخصی را به وی ارائه دهد
شرایط و راهنمای خرید بیمه نامه در شرکت بیمه کوثر
بیمه به انگلیسی (Insurance)؛ سازوکاری است که طی آن یک بیمه‌گر، بنا به ملاحظاتی تعهد می‌کند که زیان احتمالی یک بیمه‌گذار را در صورت وقوع یک حادثه در یک دوره زمانی خاص، جبران نماید یا خدمات مشخصی را به وی ارائه دهد؛ بنابراین، بیمه یکی از روش‌های مقابله با ریسک است. طی یک قرارداد بیمه، ریسک مشخصی از یک طرف قرارداد (که بیمه‌گذار نامیده می‌شود) به طرف دیگر (که بیمه‌گر نامیده می‌شود) منتقل می‌گردد. بنا به تعریف، بیمه‌گر شخصی حقوقی است که در مقابل دریافت حق بیمه از بیمه‌گذار، جبران خسارت یا پرداخت مبلغ مشخصی را در صورت بروز حادثه تعهد می‌کند. در مقابل، بیمه‌گذار شخصی حقیقی یا حقوقی است که با پرداخت حق بیمه، جان، مال یا مسوولیت خود یا دیگری را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد.
شرکت بیمه کوثر حدود ۱۲ سال به صورت Captive در عرصه صنعت بیمه به فعالیت مشغول بوده است و این شرکت در تاریخ ۶ مهر سال ۱۳۸۹ به ثبت شرکت‌ها رسید و در ۲۷ مهر همان سال موفق به اخذ مجوز پروانه تأسیس و فعالیت خود از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گردید.

شرکت بیمه کوثر (سهامی عام) ایجاد اطمینان و آرامش خاطر برای همه مردم ایران، گسترش ضریب نفوذ بیمه در کشور و دستیابی به بازار‌های منطقه‌ای و خارج از کشور از طریق ارائه خدمت در همه رشته‌های بیمه‌ای، سودآوری حداکثری برای سهام‌داران و توانمندسازی مالی خود برای قبول بیمه‌های اتکایی با تکیه بر سرمایه‌های انسانی و متعهد و م تخصص و پای‌بندی به قانون و مقررات بیمه‌ای را وظیفه اصلی خود می‌داند.

شرکت بیمه کوثر، به استناد قانون تاسیس موسسات بیمه غیردولتی و قانون تاسیس بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در همه رشته‌های بیمه‌های بازرگانی اعم از اموال، اشخاص، مسئولیت و مهندسی مشغول به فعالیت است. سرمایه شرکت که در ابتدای تاسیس ۴۰۰,۰۰۰ میلیون ریال بود اکنون پس از پنج بار افزایش سرمایه به ۱۶,۸۸۵,۰۳۱ میلیون ریال بالغ شده است.

اعتقاد مدیران، کارشناسان و کارکنان بیمه کوثر بر این است که ملت متدین و بزرگوار ایران شایسته بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات در عرصه بیمه‌گری هستند. بر اساس همین باور، شرکت بیمه کوثر با هدف ایجاد تحول و ارائه خدمات بیمه‌ای متفاوت و برتر با رویکردی خدمت‌محور و تاکید بر گسترش بیمه‌های زندگی به خانواده صنعت بیمه کشور پیوسته است.

این شرکت با بهره‌مندی از کادری متخصص و متعهد و برخورداری از شبکه یکپارچه فروش در سراسر کشور با رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای و رویکردی مشتری‌مدارانه، نیاز‌های مشتریان خود را در اولویت قرار داده، با رهیافت مدیریت راهبردی مبتنی بر مدل‌های کیفیت و سازمان دانش‌محور با توجه به آموزه‌های دینی و مذهبی، درصدد است «آرامش» را به معنای واقعی کلمه به بیمه‌گذاران خود هدیه دهد.

شرکت بیمه کوثر درحال حاضر ۸ شعبه، ۳۱ سرپرستی و بیش از ۷۰۰ نمایندگی در سراسر کشور دارد.
ارزش‌های مشترک شرکت، ارزش‌های بنیادین (اصول اخلاقی و مسئولیت‌های اجتماعی)، ارزش‌های دینی، ملی و اخلاقی، ارج نهادن به کرامت انسانی، صداقت و انصاف، سلامت اداری، امانت‌داری در اطلاعات، ایفای تعهدها، نظم و انضباط کاری، فرهنگ صرفه‌جویی و حمایت از تولید ملی است که ارزش‌های کسب‌وکار (اصول حرفه‌ای)، رضایت ذی‌نفعان، تاکید بر دانش، خدمت آگاهانه و تفکر فن‌آورانه، قانون‌مداری، مشتری‌مداری، برنامه‌محوری است.

در ادامه انواع بیمه نامه را مشاهده می‌کنید که می‌تواند با ورود به سایت بیمه کوثر آن‌ها را خریداری کنید.

بیمه اتومبیل
بیمه اتومبیل، جبران کننده خسارت‌های جانی و مالی ناشی از حوادث رانندگی است. تصادف، آتش‌سوزی و سرقت به عنوان پوشش‌های اصلی و شکست شیشه اتومبیل، دفاع از حقوق بیمه‌گذار در مراجع دادگستری و مراجعه به مسئول خسارت، کاهش بهای اتومبیل در اثر تصادف و توقف اتومبیل خسارت‌دیده در مدت تعمیر -با دریافت حق‌بیمه اضافی- قابل بیمه شدن است.

بیمه آتش‌سوزی
بیمه آتش‌سوزی، زیان‌های مادی که بر اثر وقوع خطر آتش‌سوزی به اموال و دارایی‌های بیمه شده وارد شده است را تامین و جبران می‌کند. در این بیمه‌نامه خسارت‌های مالی مستقیم ناشی از آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار یا خطر‌های اضافی پرداخت می‌شود و خسارت‌های جانی و بدنی تحت‌پوشش این بیمه‌نامه نیست.

انواع طرح‌های آتش سوزی بیمه کوثر

بیمه آتش‌سوزی، زیان‌های مادی که بر اثر وقوع خطر آتش‌سوزی به اموال و دارایی‌های بیمه شده وارد شده است را تامین و جبران می‌کند. در این بیمه‌نامه خسارت‌های مالی مستقیم ناشی از آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار یا خطر‌های اضافی پرداخت می‌شود و خسارت‌های جانی و بدنی تحت‌پوشش این بیمه‌نامه نیست.

طرح کوثر ۱
با توجه به نرخ بالای بیمه‌های آتش سوزی، شرکت بیمه کوثر با ارائه این دو طرح (طرح کوثر ۱ – طرح کوثر ۲) بیش از ۵۰ درصد تخفیف از مبلغ ۴۰، ۰۰۰ تومان تا مبلغ ۱۲۰، ۰۰۰ تومان با پوشش‌های آتش سوزی، صاعقه، انفجار، زلزله، آتشفشان، سیل، طغیان آب رودخانه، طوفان، گردباد، سرقت با شکست حرز، نوسانات برق، ریزش و فروکش چاه آب و فاضلاب، پاکسازی محل در صورت وقوع خطرات مورد تعهد، قابل سکونت نبودن محل به دلیل وقوع خطرات مورد تعهد (قابل پرداخت حداکثر برای مدت سه ماه) و بسیاری وارد دیگر در این طرح‌ها گنجانده شده است که به بیمه گذاران محترم با شرایط ذیل ارئه می‌نماید.

طرح کوثر ۲
با توجه به نرخ بالای بیمه‌های آتش سوزی، شرکت بیمه کوثر با ارائه این دو طرح (طرح کوثر ۱ – طرح کوثر ۲) بیش از ۵۰ درصد تخفیف از مبلغ ۴۰، ۰۰۰ تومان تا مبلغ ۱۲۰، ۰۰۰ تومان با پوشش‌های آتش سوزی، صاعقه، انفجار، زلزله، آتشفشان، سیل، طغیان آب رودخانه، طوفان، گردباد، سرقت با شکست حرز، نوسانات برق، ریزش و فروکش چاه آب و فاضلاب، پاکسازی محل در صورت وقوع خطرات مورد تعهد، قابل سکونت نبودن محل به دلیل وقوع خطرات مورد تعهد (قابل پرداخت حداکثر برای مدت سه ماه) و بسیاری موارد دیگر در این طرح‌ها گنجانده شده است که به بیمه گذاران محترم با شرایط ذیل ارئه می‌نماید.

بیمه باربری
بیمه باربری نوعی بیمه حمل‌ونقل کالا است که به موجب آن، بیمه‌گر تعهد می‌کند در ازای دریافت وجوهی از بیمه‌گذار؛ در صورت وقوع یا بروز حادثه هنگام حمل کالا یا در حین عملیات حمل‌ونقل از نقطه‌ای به نقطه دیگر، خسارت‌های احتمالی یا اتفاقی وارد به او را، طبق شرایط مندرج در بیمه‌نامه جبران کند یا وجه معینی را بپردازد. علاوه بر این در بعضی از مواقع خسارت‌های وارد شده به اشخاص ثالث نیز تحت پوشش این بیمه‌نامه قرار می‌گیرد.

بیمه پول
بیمه پول، وجوه نقد شامل انواع پول رایج (اسکناس، مسکوک) و ارز و وجوه غیرنقد شامل انواع چک، سفته، تمبر، اوراق قرضه و مشارکت، شمش و سکه‌های طلا و نقره را تحت‌پوشش قرار می‌دهد.

بیمه حوادث
بیمه حوادث، غرامت ناشی از فوت، نقص‌عضو و ازکارافتادگی دایم (کلی یا جزئی) شخص بیمه‌شده بر اثر حادثه و ازکارافتادگی موقت بر اثر حادثه و هزینه پزشکی و درمان در صورت جرح و صدمه ناشی از حادثه پرداخت می‌کند. این بیمه‌نامه در دو گروه «حوادث انفرادی» و «حوادث گروهی» و با پوشش خطر‌های حوادث شغلی، حرفه‌ای، ورزشی، تحصیلی، ماموریت، مسافرت و … صادر می‌شود.

درباره بیمه عمر و حوادث
هر لحظه خطرات بی شماری جان و مال انسان را تهدید می‌کند. شرکت بیمه کوثر با امید آنکه هیچگونه حادثه‌ای برای هیچ یک از هموطنان عزیز رخ ندهد با ارائه بیمه عمر و حوادث تلاش دارد تا آرامش خاطر حادثه دیدگان را در شرایط سخت فراهم سازد. شما می‌توانید با بخش کوچکی از درآمد خود هزینه‌های سنگین وقوع حوادث غیر مترقبه را جبران کنید. بیمه عمر و حوادث پشتوانه‌ای محکم و آرامش خاطری برای روز‌های سخت زندگی است.

حوادث انفرادی
همانطور که مستحضر می‌باشند در بیمه‌های حوادث انفرادی، خطر فوت، نقص عضو، از کارافتادگی دائم و کامل و نیز از کارافتادگی موقت روزانه و هزینه درمان ناشی از جراحات بدنی که در اثر حادثه در ۲۴ ساعت باشد، پوشش داده می‌شود و حتی در این نوع بیمه نامه تمامی خطرات ناشی از کار و ورزش نیز تحت شرایطی می‌تواند تحت پوشش باشد، و چنانچه بیمه شده‌ای در اثر مصدومیت ناشی از حادثه فوت نماید، تمام سرمایه مندرج در بیمه نامه بدون اینکه چیزی از آن کسر گردد تمام و کمال به کسی که نامش در بیمه نامه بعنوان استفاده کننده قید شده است، پرداخت می‌گردد و همچنین در صورتی که برای بیمه شده در اثر خطرات تحت پوشش، حادثه‌ای پیش آید و منجر به نقص عضو گردد، با توجه به کلی و جزیی بودن نقص عضو، غرامت پیش بینی شده در بیمه نامه به وی پرداخت خواهد شد و علاوه بر آن در صورتی که بیمه شده براثر وقوع حادثه دچار مصدومیت شده و جهت معالجه خویش متحمل پرداخت هزینه گردد، هزینه درمان او مطابق عرف حداکثر تا سقف مبلغ مورد تعهد پرداخت می‌گردد.

هر حادثه‌ای که در طول ۲۴ ساعت بروز و منجر به فوت، نقص عضو جزئی و کلی دائم، از کار افتاده‌گی موقت و هزینه پزشکی شود. همچنین خطرات خفگی و غرق شدن، مسمومیت، برق گرفتگی، تأثیر گاز و بخار و‌مواد خورنده مثل اسید، قلیا، دفاع مشروع، نجات اشخاص و اموال، ابتلاء به هاری، کزاز، سیاه زخم نیز در این بیمه تحت پوشش می‌باشند.

شرح خطرات و خسارات تحت پوشش:

با توجه به شرایط مندرج در بیمه نامه ممکن است خطرات در یکی از سطوح ذیل مورد پوشش قرار گیرد:

پوشش اصلی:
۱- نقص عضو کلی در اثر حادثه
۲- نقص عضو جزئی در اثر حادثه
۳- فوت در اثر حادثه
پوشش فرعی:
۱- هزینه پزشکی ناشی از حادثه
۲- غرامت روزانه بیمارستان
۳-غرامت روزانه عمومی

چه کسانی به این بیمه نامه نیاز دارند و می‌توانند بیمه شوند:

کلیه اشخاص ۴ تا ۷۵ سال در قبال حوادث ۲۴ ساعته شغلی و غیر شغلی و یا خطرات شخصی به این بیمه نامه نیاز دارند و می‌توانند تحت پوشش قرار گیرند.

موارد الزام قانونی بیمه نامه:

برای این بیمه نامه هیچگونه الزمات قانونی تعیین نشده و بیمه نامه بنابر اختیار شخص تهیه می‌گردد.
زمان و محل حادثه تحت پوشش: ۲۴ ساعت شبانه روز / سراسر ایران
حق بیمه:
حق بیمه هر فرد: ۱- براساس شغل و ریسک شغلی ایشان ۲- مبلغ سرمایه بیمه تعیین می‌شود.
۱- خطرات ورزشی با درخواست بیمه‌گذار و با پرداخت حق بیمه اضافی تحت پوشش قرار می‌گیرد.
۲- حداقل سن جهت پذیرش حوادث انفرادی ۴ سال و حداکثر ۷۵ سال می‌باشد که در ازای بالای ۷۰ سال حق بیمه اضافه می‌شود.
۳- حق بیمه افراد ناشنوا و نابینا در صورت درخواست اضافه می‌شود.
۴- حق بیمه در کشور‌هایی که احتمال حادثه زیاد می‌باشد بیشتر می‌شود.
استثنائات بیمه‌نامه‌های عمر و حوادث:
۱- خودکشی و یا اقدام به آن
۲- صدمات عمدی بدنی
۳- استفاده از موارد روان گردان و الکلی
۴- ارتکاب بیمه شده به اعمال مجرمانه اعم از مباشرت، معاونت و یا مشارکت
۵- هر نوع دیسک و یا فتق
۶- بیماری و یا ابتلا به جنون بیمه شده
۷- فوت بیمه شده بعلت حادثه عمدی از طرف ذینفع (در این حالت غرامت متعلقه بین سایر ذینفعان نیز از فردی که دخالت در فوت داشته تقسیم می‌شود.)
۸- پارگی مینیسک و رباط پا
مدارک مورد نیاز جهت صدور بیمه‌نامه حوادث انفرادی:
۱- فرم پیشنهاد بیمه حوادث انفرادی
۲- فیش واریزی حق بیمه
مراحل صدور بیمه‌نامه:
۱- دریافت فرم پیشنهاد مشتری مبنی بر صدور بیمه‌نامه حوادث انفرادی
۲- صدور بیمه نامه حوادث انفرادی
۳- تحویل آن به بیمه‌گذار

حوادث گروهی
یکی از انواع مختلف پوششهای گروهی بیمه‌های اشخاص، پوشش فوت ناشی از حادثه و نقص عضو بوده ونیازهای اقتصادی جوامع انسانی، بویژه جوامع صنعتی باعث رشد و گسترش فوق‌العاده این رشته بیمه شده است. انقلاب صنعتی اروپا در قرن نوزدهم موجب گسترش و رشد سریع بیمه‌های حوادث انفرادی و گروهی شد. این‌پوشش بیمه‌ای به مرور متحول گردید تا این که امروزه پوشش اصلی بیمه‌های حوادث شامل، فوت، نقص عضو جزئی‌و کلی و از کارافتادگی دائم کلی شده است. با توافق بیمه‌گر و بیمه‌گذار می‌توان هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه وغرامت روزانه و هفتگی را هم تحت پوشش قرارداد.

نرخ‌گذاری بیمه حادثه اعم از گروهی و انفرادی براساس شغل بیمه‌گذاران است و به همین سبب در کشور‌های مختلف جهان کلیه مشاغل طبقه بندی شده و هر طبقه شغلی نرخ خاص و مشخصی پیدا کرده است.

در مجموع فرق‌های عمده بیمه حوادث در مقایسه با حوادث انفرادی بشرح ذیل است:

۱- نرخ حق بیمه کمتر
۲- عدم صدور بیمه نامه‌های به تعداد اعضای گروه
۳- عدم نیاز به مراجعه به جدول طبقه بندی پنجگانه مشاغل
۴- پرداخت حق بیمه ماهانه بجای یکجا
۵- قطع ارتباط تک تک بیمه شدگان با بیمه گر و جانشین نماینده بیمه گذار جهت اتخاذ ارتباط

خطرات تحت پوشش:
هر حادثه‌ای که در طول ۲۴ ساعت بروز و منجر به فوت، نقص عضو جزئی و کلی دائم، از کار افتاده‌گی موقت و هزینه پزشکی شود. همچنین خطرات خفگی و غرق شدن، مسمومیت، برق گرفتگی، تأثیر گاز و بخار و‌مواد خورنده مثل اسید، قلیا، دفاع مشروع، نجات اشخاص و اموال، ابتلاء به هاری، کزاز، سیاه زخم نیز در این بیمه تحت پوشش می‌باشند.
شرح خطرات و خسارات تحت پوشش:
با توجه به شرایط مندرج در بیمه نامه ممکن است خطرات در یکی از سطوح ذیل مورد پوشش قرار گیرد:
پوشش اصلی:

۱- نقص عضو کلی در اثر حادثه
۲- نقص عضو جزئی در اثر حادثه
۳- فوت در اثر حادثه
پوشش فرعی:

۱- هزینه پزشکی ناشی از حادثه
۲- غرامت روزانه بیمارستان
۳- غرامت روزانه عمومی
چه کسانی به این بیمه نامه نیاز دارند و می‌توانند بیمه شوند:
کلیه اشخاص ۴ تا ۷۵ سال در قبال حوادث ۲۴ ساعته شغلی و غیر شغلی و یا خطرات شخصی به این بیمه نامه نیاز دارند و می‌توانند تحت پوشش قرار گیرند.
موارد الزام قانونی بیمه نامه:
برای این بیمه نامه هیچگونه الزمات قانونی تعیین نشده و بیمه نامه بنابر اختیار بیمه گذار تهیه می‌گردد.
زمان و محل حادثه تحت پوشش: ۲۴ ساعت شبانه روز / سراسر ایران

حق بیمه:

۱- براساس شغل و ریسک شغلی ایشان ۲- مبلغ سرمایه بیمه تعیین می‌شود.
۱- خطرات ورزشی با درخواست بیمه‌گذار و با پرداخت حق بیمه اضافی تحت پوشش قرار می‌گیرد.
۲- حداقل سن جهت پذیرش حوادث انفرادی ۴ سال و حداکثر ۷۵ سال می‌باشد که در ازای بالای ۷۰ سال حق بیمه اضافه می‌شود.
۳- حق بیمه افراد ناشنوا و نابینا در صورت درخواست اضافه می‌شود.
۴- حق بیمه در کشور‌هایی که احتمال حادثه زیاد می‌باشد بیشتر می‌شود.
استثنائات: همانند سایر بیمه‌نامه‌های عمر و حوادث:
۱- خودکشی و یا اقدام به آن
۲- صدمات عمدی بدنی
۳- استفاده از موارد روان گردان و الکلی
۴- ارتکاب بیمه شده به اعمال مجرمانه اعم از مباشرت، معاونت و یا مشارکت
۵- هر نوع دیسک و یا فتق
۶- بیماری و یا ابتلا به جنون بیمه شده
۷- فوت بیمه شده بعلت حادثه عمدی از طرف ذینفع (در این حالت غرامت متعلقه بین سایر ذینفعان نیز از فردی که دخالت در فوت داشته تقسیم می‌شود.)
۸- پارگی مینیسک و رباط پا
الف: تهیه و تکمیل مدارک مورد نیاز جهت صدور بیمه‌نامه توسط بیمه گذار:
۱- فرم پیشنهاد حوادث گروهی
۲- درخواست صدور بیمه نامه (مبنی بر تائید نرخ‌های اعلامی از سوی بیمه گر)
۳- فیش واریزی حق بیمه
ب: فرایند صدور توسط شعب یا نمایندگی:
۱- دریافت فرم پیشنهاد مشتری مبنی بر صدور بیمه‌نامه گروهی
۲- بررسی و تائید فرم پیشنهاد توسط کارشناس مربوطه
۳- صدور بیمه نامه گروهی

عمر گروهی
یکی از رایج‌ترین نوع بیمه عمر گروهی (به شرط فوت)، بیمه عمر زمانی گروهیست که بر اساس این نوع بیمه نامه، بیمه گر تعهد می‌نماید که در صورت فوت هر یک از بیمه شدگان تحت قرارداد گروهی، سرمایه بیمه مشخص شده در قرارداد را به ذینفع مشخص شده و یا وارث قانونی پرداخت نماید. بیمه عمر گروهی بعلت اینکه ار نرخ ارزانتری بهره‌مند است و در زمان عقد قرارداد از سهولت و راحتی بیشتری برخوردار میباشد، بیشترین متقاضی را تا کنون به خود اختصاص داده است.

این بیمه نامه بر اساس یک پوشش یکساله تکراری که قابل تمدید است ارائه می‌گردد که نیاز به نگهداری ذخیره نداشته و ارزش بازخرید هم ندارد و نمیتوان آنرا بصورت سرمایه مخفف تبدیل نمود. عرف بر اینست که در پایان هر سال بیمه‌ای و بر اساس آمار و اطلاعات، نرخ حق بیمه مجددا بر اساس میانگین سنی مورد محاسبه قرار گیرد.

نرخ تمدیدی باید با در نظر گرفتن دو عامل تعیین گردد:

۱- نرخ محاسبه شده
۲- تجارب و آمار خسارتی مربوط به گروه
مزایای بیمه‌های عمر زمانی گروهی را بشرح زیر میتوان خلاصه کرد:
۱- مزایای کارفرمایان: با وجود این پوشش بیمه‌ای کارفرما از پرداخت هرگونه کمک و مساعدت مالی به بازماندگان افراد حادثه دیده بی نیاز است.
۲- مزایای کارگران و کارکنان: با وجود این پوشش بیمه‌ای در زمان روز حادثه خانواده آن‌ها در قبال فوت (به هر علت) آن‌ها از یک امکانات مالی و کمکی بهره‌مند خواهند شد.

مزایای بیمه گروهی بطور خلاصه عبارتست از:
۱- نازل بودن نرخ حق بیمه بدلیل کم بودن هزینه‌های بیمه گری و عدم وجود تشریفات صدور قرارداد یا بیمه نامه
۲- استناد به اسناد مدارک مثبته بیمه گذار
۳- قائل شدن مهلت‌هایی برای پرداخت حق بیمه
۴- ادامه مزایای قرارداد تا سن بازنشستگی
۵- وجود مشارکت در منافع در بعضی از بیمه نامه‌های گروهی
۶- استناد بیمه گذار به اسناد و مدارک مثبته در صورتی که اشتبا‌ها اسم یا اسامی از تعداد بیمه شدگان حذف شده باشد و در صورتیکه در تعیین میزان سرمایه بیمه اشتتباهی رخ داده باشد.
۷- انعطاف پذیری در تدوین شرایط و مقررات بیمه نامه
الف: تهیه و تکمیل مدارک مورد نیاز جهت صدور بیمه‌نامه توسط بیمه گذار:
۱- فرم پیشنهاد بیمه عمر گروهی
۲- درخواست صدور بیمه نامه (مبنی بر تائید نرخ‌های اعلامی از سوی بیمه گر)
۳- اولین فیش واریزی حق بیمه
ب: فرایند صدور توسط شعب یا نمایندگی:
۱- دریافت فرم پیشنهاد مشتری مبنی بر صدور بیمه‌نامه گروهی
۲- بررسی و تائید فرم پیشنهاد توسط کارشناس مربوطه
۳- صدور بیمه نامه گروهی
عمر مانده بدهکار
امروزه بانک‌ها و موسسات دولتی تسهیلاتی را برای مشتریان خود قائل هستند که باز پرداخت این
تسهیلات بلند مدت و به صورت ماهانه می‌باشد. از این رو شرکت بیمه کوثر با ارائه بیمه عمرمانده
بدهکار آرامش خاطر را برای این موسسات و بانک‌ها به وجود می‌آورد، عمرمانده بدهکار قرار دادی
است که بر اساس آن شرکت بیمه کوثر در قبال دریاقت مبلغی معینی از این موسسات به عنوان
حق بیمه تعهد می‌نماید که در صورت فوت بیمه شده ما بقی اقساط تسهیلات بیمه شده را با بانک
و یا موسسه تسویه نماید. اساس محاسبه این بیمه نامه سن تسهیلات گیرندگان و مبلغ تسهیلات و
مدت باز پرداخت آن می‌باشد.

همانطور که اطلاع دارند کسانیکه از بانک‌ها و یا موسسات اعتباری و یا صندوق‌های قرض الحسنه و… برای خرید یا ساختن خانه و یا رفع نیاز‌های زندگی وام می‌گیرند معمولاً وام گیرنده و وام دهنده این نگرانی را دارند که در صورت فوت وام گیرنده چه پیش خواهد آمد و بازماندگان چه خواهند کرد، لذا بیمه ویژه (مانده بدهکار) برای رفع مشکلات و این قبیل نگرانیهاست که در صورت فوت بیمه شده (وام گیرنده) در طول مدت بیمه (وام) فوت نماید. بقیه اقساط وام او را از تاریخ فوت تا پایان مدت وام یکجا در وجه بانک و یا موسسه وام دهنده (بیمه گزار) پرداخت می‌نمایند، و از طرف دیگر موسسات اعتباری و یا بانک‌ها بمنظور اینکه وامی که به اشخاص حقیقی داده شده مجدداً به صندوق آن‌ها مسترد گردد و همچنین مشکلات تسویه بدهی وام برای بازماندگان بوجود نیاید. وام گیرنده را بیمه عمر مانده بدهکار می‌نمایند.
الف: تهیه و تکمیل مدارک مورد نیاز جهت صدور بیمه‌نامه توسط بیمه گذار:
۱- فرم پیشنهاد بیمه عمر گروهی
۲- درخواست صدور بیمه نامه (مبنی بر تائید نرخ‌های اعلامی از سوی بیمه گر)
۳- اولین فیش واریزی حق بیمه
ب: فرایند صدور توسط شعب یا نمایندگی:
۱- دریافت فرم پیشنهاد مشتری مبنی بر صدور بیمه‌نامه گروهی
۲- بررسی و تائید فرم پیشنهاد توسط کارشناس مربوطه
۳- صدور بیمه نامه گروهی

راهنمای درخواست خسارت
بیمه گذار محترم، با تشکر از انتخاب بیمه کوثر به عنوان بیمه‌گر خود.
مدیریت عمروحوادث بیمه کوثر در صورت بروز حادثه و یا فوت طبق مدل ارائه شده ذیل غرامت پرداخت می‌نماید.
لطفا در صورت بروز حادثه و یا فوت مدارک ذیل را با توجه به نوع خسارت وارده جهت تسریع در تشکیل پرونده و دریافت غرامت به شعب این شرکت ارسال فرمایید.
(ساکنین تهران جهت تشکیل پرونده به آدرس تهران-اداره بازنشستگی ن. م -خیابان دماوند-نرسیده به چهارراه خاقانی-خیابان حدادی-کوچه نهم پلاک ۴۷ مراجعه نمایند)

مدارک و شرایط مورد نیاز جهت اعلام خسارت:
جهت بررسی و پرداخت هر نوع غرامت از محل بیمه نامه‌های گروهی و انفرادی، مدارک مشترکی بشرح زیر نیاز می‌باشد، بدیهی است برحسب هر نوع غرامت مدارک اختصاصی مربوط به آن غرامت به اوراق پرونده بشرحی که متعاقباً اعلام می‌شود اضافه می‌گردد.
مدارک مشترک عبارتند از:
۱- شماره حساب شخص بیمه شده در صورت نقص عضو سرپرست و در صورت فوت شماره حساب ذینفعان
۲- تائیدیه بیمه نامه یا استعلام از واحد صدور.
۳- فتوکپی شناسنامه و کارت ملی بیمه شده در صورت نقص عضو سرپرست و در صورت فوت فتوکپی شناسنامه و کارت ملی ذینفعان نیز الزامیست.
۴- گزارش‌های حادثه اعم از گزارش مقامات انتظامی، قضایی و یا غیره.
۵- اصل بیمه نامه جهت بیمه نامه‌های انفرادی.
۶- تائیدیه وصول حق بیمه از قسمت صدور
۷- گواهی پزشکی قانونی در صورت فوت.
۸- گواهینامه رانندگی در صورت مبادرت بیمه شده به رانندگی که منجر به حادثه یا فوت شده باشد.
چنانچه موضوع رسیدگی، غرامت فوت باشد، علاوه بر مدارک مشترک فوق الذکر اخذ مدارک بشرح زیر ضرورت دارد.
۱- رونوشت خلاصه فوت یا جواز دفن
۲- فرم ذینفع (در صورت عدم فرم استفاده کننده گان، گواهی حصروراثت تنظیم شده توسط دادگستری)
۳- فتوکپی شناسنامه ممهور به مهر باطله و کارت ملی متوفی
۴- فتوکپی شناسنامه و کارت ملی کلیه وراث
۵- شماره حساب کلیه وراث
۶- فیش حقوقی ماه فوت یا ماه قبل فوت متوفی
چنانچه موضوع رسیدگی، غرامت نقص عضو و یا از کارافتادگی باشد، علاوه بر مدارک مشترک فوق الذکر، اخذ مدارک بشرح زیر ضرورت دارد.
۱- حکم کارگزینی برای کارکنان ناجا
۲- گزارش حادثه برای شاغلین (نمونه فرم ب) / برای بازنشستگان گزارش دستی یا گزارش مراجع قضایی الزامیست
۳- فرم تعیین وضعیت (شاغلین آجا ۱۲۰/ناجا ۱۴۰/سپاه ۱۳۲)
۴- نظریه پزشکی یا کمیسون پزشکی معتمد شرکت دال بر تعیین میزان نقص عضو یا از کارافتادگی.
۵- گواهی پزشک معالج و مدارک بیمارستانی و درمانی
۶- فیش حقوقی ماه حادثه یا ماه قبل از حادثه
توجه: همانطوریکه مستحضر می‌باشند رسیدگی به پرونده نقص عضو می‌بایست پس از کلیه معالجات انجام گیرد، و میزان آن قطعاً بعد از معالجات باشد و امکان بهبودی وجود نداشته و یا در زمان طولانی باشد.

چنانچه موضوع رسیدگی به پرونده، مربوط به پوشش هزینه درمان عمروحوادث باشد، علاوه بر مدارک مشترک فوق الذکر:

۱- اصل صورتحساب بیمارستان
۲- اصل هزینه‌های متفرقه درمان
چنانچه موضوع رسیدگی به پرونده، مربوط به پوشش بیمه عمر مانده بدهکار وام باشد، علاوه بر مدارک مشترک فوق الذکر:
۱- نامه بانک مبنی بر تائید اقساط بیمه شده
۲- صورتحساب اقساط بیمه شده
۳- گواهی صحت سلامت برای بیمه شدگان بالای ۷۰ سال
توجه: ضمنا معوقات اقساط بانکی در قرارداد‌های عمر مانده بدهکار وام قابل پرداخت نمی‌باشد و شرکت بیمه کوثر تعهدی نسبت به پرداخت اقساط معوق ندارد.
فرآیند دریافت خسارت:
برای پرداخت غرامت از محل بیمه نامه‌های عمروحوادث می‌بایست فرد بیمه شده یا ذینفع نسبت به تشکیل پرونده در محل شعب شرکت اقدام نماید.

شرایط و سقف پرداخت خسارت:

* سقف و شرایط پرداخت براساس شرایط و سرمایه ذکر شده در بیمه‌نامه می‌باشد.

بیمه درمان تکمیلی
بیمه درمان تکمیلی بخشی از هـزینه‌های بستری در بیمــارستان و پاراکلینیکی (غیر بستری) و سایر خدمات درمانــی همچــون ویزیت، دارو، آزمایش و امثال آن را که توسط بیمه‌گر در تعهد بیمه‌نامه قرار گرفته است، می‌پردازد.

بیمه زندگی
بیمه زندگی قراردادی است میان شرکت بیمه و بیمه‌شده که در آن، بیمه‌شده تا زمانی معین -بسته به نوع قرارداد- متعهد به پرداخت حق‌بیمه (مبلغ تعیین شده در قرارداد و غالبا در اقساط بلندمدت) می‌شود و با بروز وقایعی، چون مرگ، ابتلا به بیماری لاعلاج یا احتیاج شخص به مراقبت‌های ویژه پزشکی یا در طول حیات، شرکت بیمه موظف خواهد بود سرمایه بیمه‌شده را به‌طور یکجا یا به‌صورت مستمری به بیمه‌گذار یا به شخص‌ثالثی که وی تعیین کرده بپردازد.

بیمه مسئولیت
بیمه مسئولیت خسارت‌های ناخواسته‌ای که بر اثر تقصیر، خطا یا فعالیت مخاطره‌آمیز بیمه‌گذار (حقیقی یا حقوقی) متوجه دیگران می‌شود را تامین و جبران می‌کند و در هیچ موردی در قبال اعمال عمدی بیمه‌گذار که منجر به خسارت‌های مالی و جانی شود، پوششی ارایه نمی‌دهد.
همه اشخاص حقیقی و حقوقی مدیران شرکت‌ها، سازمان‌ها، مراکز درمانی، کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی که در امور تولید، تعمیر و خدمات فعال هستند و همچنین مجریان پروژه‌های عمرانی و ساخت‌وساز بنا‌های مسکونی و تجاری می‌توانند این بیمه‌نامه را تهیه کنند.

بیمه مهندسی و خاص
پروژه‌های زیربنایی، عمرانی، سازه‌های صنعتی و ساختمانی در تمام مراحل ساخت، از زمان شروع پروژه تا نصب تجهیزات و ماشین‌آلات و همچنین در زمان راه‌اندازی تا تحویل موقت؛ در معرض خطر‌های گوناگون و از بین رفتن سرمایه هستند، ضمن اینکه ممکن است پیمانکار و عوامل بیمه‌گذار در نتیجه سهل‌انگاری یا خطا‌های انسانی باعث وارد آمدن زیان‌هایی به اشخاص ثالث نیز بشوند. بیمه‌های مهندسی این خطر‌ها را تحت‌پوشش قرار می‌دهد و خسارت‌های ناشی از بروز حوادث را پرداخت می‌کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: