April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۴۵۵۲
۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
0
سفارت روسیه در واشنگتن، ادعاهای آمریکا درباره استفاده از سلاح شیمیایی در اوکراین را رد کرد و گفت، روسیه برخلاف آمریکا هیچ سلاح شیمیایی ندارد و همه آنها را در سال 2017 معدوم کرده است.
مسکو: سلاح‌های شیمیایی آمریکا تهدیدی واقعی برای بشریت است
سفارت روسیه در واشنگتن ادعا‌های بی پایه وزارت خارجه آمریکا درباره احتمال استفاده روسیه از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین را رد کرد.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، سفارت مسکو در بیانیه‌ای گفته، ما به اظهارات «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در روز ۱۲ آوریل که مدعی شده بود روسیه به خاطر شکست‌های ادعایی در عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین ممکن است به استفاده از تسلیحات شیمیایی روی بیاورد توجه کردیم. ند پرایس بار دیگر با اظهارات بیهوده‌ی بدون مدرک خود را انگشت نما کرد.

دیپلمات‌های روسی در سفارت این کشور در واشنگتن تصریح کردند، نیرو‌های مسلح روسیه نه عامل شیمایی دارد و نه می‌تواند از آن استفاده کند چرا که تمامی تسلیحات شیمیایی خود را در سال ۲۰۱۷ از بین برده است.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است، اطلاعات تایید شده از سوی وزارت دفاع روسیه از آمادگی تندرو‌های اوکراینی برای اقدامات تحریک آمیز از جمله استفاده از تسلیحات شیمیایی وجود دارد. ما همچنین درباره منشاء این مواد که به دست اوکراینی‌ها رسیده سوالاتی داریم.

ما از ایالات متحده می‌خواهیم که از انتشار اطلاعات نادرست خودداری کند. در عوض همکاران ما باید پروسه امحای تسلیحات شیمیایی خود را تسریع بخشند. آمریکا تنها طرف کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی است که تعهدات بین‌المللی خود را به طور کامل انجام نداده است. زرادخانه تسلیحات شیمیایی آمریکا خطری واقعی برای بشریت است.

«ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در واپسین دقایق شامگاه دوشنبه مدعی شد که نیرو‌های روسیه ممکن است از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین استفاده کرده باشند.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز سه شنبه در اقدامی هماهنگ با اوکراین مدعی شد که روسیه ممکن است در خلال عملیات نظامی خود از عامل شیمیایی استفاده کرده باشد. وی مدعی شد، نیرو‌های روسی احتمالا از عوامل کنترل شورش‌ها مانند گاز اشک آور و ترکیب آن با دیگر مواد شیمیایی که علائم و اثرات قویتری دارند استفاده کند.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه ادعا کرد که روسیه در تلاش برای استفاده از تسلیحات شیمیایی در ماریوپل است.

وی گفت: «اطلاعات موثقی درباره احتمال استفاده روسیه از مواد شیمیایی در اوکراین داریم».

بلینکن اضافه کرد: «احتمال استفاده از تسلیحات شیمیایی در اوکراین باعث نگرانی بوده و پس از آغاز جنگ نیز درباره آن صحبت کرده بودیم».
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: