کد خبر: ۳۷۴۵۶۰
۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
0
منابع نظامی یمن از ثبت ۹۵ تجاوز و حمله جدید از سوی ائتلاف سعودی در این کشور، طی ۲۴ساعت گذشته خبر دادند.
۹۵ مورد نقض آتش‌بس توسط ائتلاف سعودی، طی ۲۴ساعت
منابع نظامی یمنی خبر دادند که ائتلاف عربی و مزدوان وابسته به آن‌ها، طی ۲۴ساعت گذشته ۹۵بار آتش‌بس انسانی و نظامی در این کشور را نقض کرده‌اند.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت یمن «سبأ» یک منبع نظامی گفته است که تخلفات تجاوزکارانه از سوی ائتلاف عربی در پرواز هواپیما‌های جنگی آپاچی بر فراز استان مارب و ۶۴پرواز هواپیمای شناسایی مسلح در حریم هوایی استان‌های مأرب، تعز، الجوف، حجه، صعده، البیضاء، الضالع، لحج، الحدیده، عمران و صنعا مشاهده شده است.

این منبع اذعان کرد که هواپیما‌های شناسایی سه بار به منازل شهروندان و اماکن ارتش و کمیته‌های مردمی در البلق در استان مارب و در بتار در استان الضالع حمله کرده‌اند.

این منبع تصریح کرد: «مزدوران متجاوز، استحکامات جنگی و جاده‌های جدید خود را در راس جبل الطعز در البلق و در منطقه موسوم به منطقه الجوبه در مارب توسعه داده‌اند؛ علاوه بر این مزدوران ائتلاف عملیاتی نفوذی را به سمت سایت‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در السائله در منطقه الصلوی تعز انجام داده‌اند».

این منبع افزود: «هشت مورد بمباران موشکی و توپخانه‌ای از سوی مزدوران متجاوز به ثبت رسیده است؛ آن‌ها با موشک هدایت‌شونده مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی در الطلعه الحمرا [ در منطقه ناطع در استان البیضاء]را مورد هدف قرار دادند».

علاوه بر این، مزدوران متجاوز مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی را در الفلیحه، العمود و تبه السود در مأرب و جنوب الحمرا در حیران و غرب حرض در استان حجه و ناطع در استان البیضاء را با توپ شدیداً بمباران کرده‌اند.

این منبع در پایان گفت: «۱۵ تخلف دیگر با تیراندازی به منازل شهروندان و اماکن ارتش و کمیته‌های مردمی در استان‌های مأرب، تعز، الجوف، الضالع و فراتر از مرز‌های این مناطق را به ثبت شده رسانده‌اند».

پیش از این نیز رسانه‌های یمنی اعلام کرده بودند که ائتلاف متجاوز سعودی، آتش‌بس اجراشده در یمن را در تنها یک هفته پس از آغاز آن، ۱۶۴۷ بار نقض کرده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: