April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۴۵۷۲
۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
رئیس جمهور ونزوئلا تحریمها غرب علیه ورزشکاران روسیه و حمله به فرهنگ این کشور را فاشیسم خالص خواند.
مادورو حملات غرب به فرهنگ و ورزش روسیه را «فاشیسم ناب» خواند
«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا حمله به فرهنگ روسیه و ورزشکاران این کشور از سوی کشور‌های غربی و به بهانه عملیات نظامی در اوکراین را فاشیسم خالص خواند.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، مادورو در پاسخ به اظهارات «تانیا دیاز» نماینده پارلمان ونزوئلا که گفته روسیه قربانی «سانسور جهانی» شده و ورزش و فرهنگ این کشور زیر حملات غربیهاست گفت: این یک فاشیسم خالص است.

اظهارات نیکلاس مادورو در کنفرانس بین المللی جنگ با فاشیسم که به مناسبت بیستمین سالگرد تلاش برای کودتا علیه «هوگو چاوز» رئیس جمهور سابق این کشور برگزار شده بود مطرح شد.

مادورو پیش از این نیز درباره اقدامات خصمانه غرب علیه روسیه هشدار داده بود.

مادورو گفته بود: «غرب در حال هماهنگ کردن تلاش‌ها در راستای جنگ بزرگ اقتصادی، دیپلماتیک و سیاسی علیه روسیه است».

او در ادامه گفت: «این را از سوی ونزوئلا می‌گوییم: آن‌ها (غربی‌ها) به‌دنبال جنگ هستند تا روسیه را تکه‌تکه کنند و به امیدی که برای ایجاد جهانی چند قطبی وجود دارد، خاتمه دهند».

پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، کشور‌های غربی تحریم‌های سنگینی علیه سیستم مالی، انرژی و حتی سازمان‌های فرهنگی این کشور از جمله فدراسیون‌های ورزشی و محرومیت از رویداد‌های ورزشی بین المللی اعمال کرده است.

این درحالیست که مقامات غربی بار‌ها اذعان داشته اند که ورزش سیاسی نیست و فدراسیونها، ورزشکاران و مربیان ورزشی کشور‌های دیگر را در زمینه کوچکترین مسائل مرتبط با سیاست از مسابقات ورزشی تحریم کرده اند.
برچسب ها: روسیه ، ورزش ، جام جهانی ، غرب ، تحریم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: