کد خبر: ۳۷۴۶۱۴
۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
0
برش لیزر استیل را به‌جرات می‌توان از مدرن‌ترین و ظریف‌ترین صنایع امروزی نامید. شیوه‌ای برای انجام برش‌های فوق ظریف مواد مختلف اعم از فلزات و غیرفلزات که در نوع خود کم‌نظیر است.

برش لیزر استیل را به‌جرات می‌توان از مدرن‌ترین و ظریف‌ترین صنایع امروزی نامید. شیوه‌ای برای انجام برش‌های فوق ظریف مواد مختلف اعم از فلزات و غیرفلزات که در نوع خود کم‌نظیر است.

حاصل این روش که با تکنولوژی روز دنیا و بدون هیچگونه خطا قابل انجام است، تولید ورق‌ها و قطعاتی با دقت بالا و کمترین ضایعات ممکن است. هم‌چنین با کاربرد این شیوه، در نیروی انسانی و مصالح مورد استفاده نیز صرفه‌جویی عمده صورت می‌گیرد.

در این مطلب:

  • همراه با شما خدمات برش لیزر استیل را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
  • از ابزار، قطعات و تجهیزات این کار برایتان می‌گوییم.
  • به عوامل مؤثر در انجام مطلوب پروسه برش لیزری فلز آهن اشاره خواهیم داشت.

تا انتهای مطلب با ما همراه بمانید.

برش لیزر استیل، ترکیبی از هنر و صنعت!

قابلیت برش اجسام به‌منظور تولید قطعات صنعتی یا هنری بی‌شک از دیرباز بین صنعتگران و هنرمندان رواج داشته است. دیدن آثار برشکاری نیاکان ما و کشف اشیاء باستانی که با ظرافت اعجاب‌آوری تهیه شده‌اند، همواره بخش مهم و بزرگی از دنیای هنر و صنعت را تشکیل داده و شگفتی و تحسین همگان را نسبت به خلق این آثار برانگیخته است.

با این توصیف و در آغاز عصر تکنولوژی و صنعت، ابداع دستگاه‌های برش مدرن منجر به ارتقاء سطح کیفی برش‌کاری شد. اما بی‌شک انقلاب مهم و اساسی در این زمینه با به‌کارگیری اشعه لیزر در این صنعت به‌معنای واقعی شکل گرفته است.

در میان اشیاء گوناگونی که با این روش در صف انتظار برش‌های ظریف و بسیار دقیق لیزری قرار گرفتند، فولاد به دلیل مقاومت بالا و  نقش کاربردی عمیقی که در صنعت داشت بیش از سایر مواد با استقبال روبرو شد. جلوه درخشان و نمای براق، صیقلی و زیبای ورق‌های نازک این آلیاژ که با نام استیل نیز شناخته می‌شوند در فاصله کمی توجه صنعتگران و هنرمندان رشته‌های مختلف از معماری تا مجسمه سازی و صنایع ظریف دیگر را به سوی خود جلب نمود.  

استفاده از این ورق‌ها به اشکال و در موقعیت‌های مختلف چنان جذاب بود که خیلی زود به معماری، صنایع خودرو،  برش‌های تزئینی وبسیاری صنایع دیگر نیز راه یافت.

 

برش لیزر آلومینیوم و مزیت‌های ویژه!

در این قسمت از مطلب، از شما می‌خواهیم هر آنچه تاکنون از مبحث برش‌کاری فلزات به روش های گوناگون غیر از روش کاربرد پرتوهای لیزر شنیده‌اید برای ساعاتی کنار بگذارید. سپس همراه با ما در سفری علمی به کارگاه برش لیزر آلومینیوم پارسیان لیزر(http://parsianlaserco.com/) بیایید تا شما را با شیوه و ظرافت‌های کاری این صنعت خاص و مدرن آشنا کنیم.

اینجا اثری از براده و ریخت و پاش‌های معمول در کارگاه‌های سنتی برشکاری نیست. هم‌چنین سیستم‌های پرتو افشان لیزری جای دستگاه‌های پر سروصدای برشکاری را گرفته است. کارشناسانی با تخصص راه‌اندازی و کنترل سیستم لیزری نیز آماده‌اند تا سفارشات گوناگون و متنوع شما را با نهایت دقت و کاملا منطبق بر الگوهای خواسته شده برش بزنند.

کدام مزایای کاربردی برش لیزری استیل را تا این حد پرطرفدار کرده است؟

فولاد یا استیل را همه می‌شناسیم و در زندگی روزمره به‌نوعی با آن سروکار داریم. مصارف گوناگون و متنوع آن از کاربرد قطعات در صنایع بزرگ گرفته تا استفاده از برش‌های خوش‌نمای استیل در نمای خارجی ساختمان‌ به اشکال گوناگون همه روزه در اطراف ما دیده می‌شود.

هم‌چنین لوحه‌های براق این آلیاژ پرکاربرد در ساخت تندیس‌ها و دیگر لوازم تزئینی هنری کاربردهای فراوانی  دارد. صنایع تولیدی و هنری ساخته شده از این ماده با بازخورد خوبی روبرو شده که می‌تواند نتیجه استفاده صحیح و کاربرد بجا و حرفه‌ای تجهیزات برشکاری مورد استفاده در این مجموعه باشد.

در ادامه به مزایای این نوع برش و دلایل کاربردی بودن تجهیزات آن می‌پردازیم.

لیزر استیل: مزایا و کاربردها

نکات کاربردی در برش استیل با لیزر که باید بدانید

دقت و ظرافت در ساخت را می‌توان دو فاکتور مهم در تولیدات صنعتی و هنری دانست. شاخصه‌هایی که بدون وجود آنها صنعت و هنر قادر به ایفای نقش اصیل و حساس خود نخواهد بود. در این مسیر متریال مصرفی و قابلیت انطباق و همراهی آن با شیوه‌های ساخت و پرداخت از اهمیت بالایی برخوردار است.

استیل بعنوان یکی از مواد اولیه پرکاربرد در این میان نقش مهمی ایفا می‌کند.

مزایای کاربردی این ماده و روش برش لیزر استیل را می‌توان در موارد زیر خلاصه نمود:

  • قابلیت کاربرد وسیع و همه جانبه در صنایع مختلف: فولاد از پرکاربردترین مواد در صنایع مختلف در سطح جهانی است. به تبع این موضوع برش آن نیز با بازخورد وسیع در این صنایع روبروست و از نیازهای پایه در هر یک از این موارد محسوب می‌شود.
  • تنوع در خواص مکانیکی، شیمیایی، حرارتی و رنگی: فولاد به اشکال گوناگون تولید می‌شود. بسته به نسبت ترکیب مواد و شرایط تولید، این ماده با کیفیت متنوع و در رنگ و حالات متفاوت ساخته می‌شود. مجموعه این قابلیت‌ها باعث شده تا بتوان استیل را در موارد گوناگون و بسیار متنوعی بکار گرفت. رنگ‌های گوناگون این آلیاژ به‌ویژه در صنایع تزئینی و زیورآلات و نیز نمای ساختمانی بیش از دیگر موارد کاربردی هستند.
  • استفاده در دمای بالا و قابلیت تحمل حرارت کوره‌ای بدون ذوب نقطه‌ای: این مزیت فولاد نسبت به آهن، قابلیت انجام جوش در این ماده را حتی برای قطعات بسیار کوچک امکان‌پذیر نموده است.
  • مقاومت در برابر اکسیده شدن و عدم بروز زنگ زدگی: ترکیب تدریجی آهن با اکسیژن به‌ویژه در حضور رطوبت مانع بزرگی در استفاده وسیع آن ایجاد می‌کند. این مشکل در استیل وجود ندارد.
  • قابلیت تماس مستقیم با مواد غذایی: تنوع محصولات برش لیزر استیل بسیار زیاد و نمونه‌های آن در بسیاری از صنایع پرکاربرد است. از جمله استیل ۳۱۶ که در صنایع غذایی کاربرد داشته و به‌طور مستقیم با این مواد در تماس است.
  • کیفیت بالای برش با نیتروژن جهت استفاده در موارد تزئینی: استیل را می‌توان براحتی در ابعاد گوناگون برش داد. به‌ویژه زمانی که پای برش لیزر استیل در میان باشد، امکان انجام برش‌های بسیار کوچک نیز وجود دارد. آن هم با ظرافتی مثال زدنی که باعث کاربردهای وسیع این ماده در تولید اشیاء و قطعات تزئینی شده است.

در این نوع برش که با کمک نیتروژن قابل اجراست، لبه‌ها بسیارصاف و تمیز بوده و قابلیت کاربرد آنها در اشیاء زینتی و زیور آلات در مقیاس‌های وسیع وجود دارد.

از برش فلزات و دیرینه آن در صنعت بیشتر بدانیم!

در طول قرن‌ها، فلز و انسان به‌عنوان دو بازوی توانمند صنعت مطرح و همراه بوده‌اند. مسیر رشد و پیشرفت بشر، با آغاز عصر فلز، به‌طرز باورنکردنی عوض می‌شود. از مقایسه سرعت ارابه‌هایی با چرخ‌های فلزی با نمونه‌های که بر گردونه‌های چوبی به حرکت درمی‌آید تا کشف و اختراع هواپیماهایی با سرعت مافوق تصور ساخته شده از اجزای فلزی سبک، همه و همه بخشی از داستان شیرین و شنیدنی دستیابی و تسلط انسان بر فلز است.

در این مطلب از میان این فلزات و آلیاژهای آنها، قصد داریم برش لیزری آلومینیوم و فواید آن را بررسی کنیم.

با ما همراه شوید.

برش لیزر آلومینیوم و کاربردهای بی شمار!

همه ما در منازلی زندگی می‌کنیم که نقش فلز در آن غیر قابل چشم‌پوشی است. استفاده از این ماده مقاوم و بادوام، نه‌تنها مقرون به صرفه است، بلکه به ما از جهت کاربرد راحت و آسان نیز اطمینان می‌دهد. بارها باز و بسته کردن یک در فلزی آسیبی به آن نمی‌رساند. هم‌چنین برخوردهای سبک و تصادفی با اشیاء فلزی به شکستن یا تغییر شکل آنها منجر نمی‌شود. علاوه بر این موارد، پوسیدگی و از هم پاشیدن سازه‌ها نیز در فلزات بمراتب دیرتر از دیگر متریال مصرفی اتفاق می‌افتد.

این در حالی است که بسیاری از مواد مصرفی در محیط اطراف ما با داشتن نواقصی در این موارد، با هزینه بسیار بیشتری تهیه شده و طول عمر مفید کمتری نیز دارند. موردی که در عمل، امتیاز صرفه اقتصادی را از آنها سلب می‌کند.

تنوع فلزات و خواص هر یک نیز موقعیتی است تا با استفاده بجا و متناسب از آنها، فواید بهتر و بیشتری نصیب ما شود.

آلومینیوم پرمصرف‌ترین آلیا‌ژ غیر آهنی و پرکاربردترین فلز پس از آهن است. مزایای خاص موجود در این آلیاژ فلزی فرصت‌های استثنایی برای کاربران در صنایع مختلف پدید آورده تا آن را وسیله‌ای برای انجام پروژه‌های مختلف قرار دهند. به‌ويژه هنگامی که با استفاده از برش لیزر آلومینیوم بتوان از آن قطعات و پروفیل‌هایی با ابعاد دلخواه و سفارشی تهیه کرد. این کار گرچه با دستگاه‌های برش معمولی هم انجام می‌شود، اما نمی‌توان انتظار نتیجه چندان جالبی از آن داشت.

برش لیزری آلیا‌ژ آلومینیوم، ارمغان زیبایی و ظرافت!

برش لیزر آلومینیوم راهی سریع، آسان و به صرفه برای انجام برش‌های تمیز، با ظرافت کامل از این فلز است. به این ترتیب می‌توانید ابعاد دقیق و برش‌های بسیار زیبا و صیقلی از این ماده بدست آورید. برش‌هایی که کاربرد آنها در صنایع گوناگون ضامن عملکرد دقیق تجهیزات و سیستم‌های مصرفی این ماده خواهد بود.

ماهیت با ارزش این نوع برش که با پرتوهای لیزر انجام می‌شود، در تولید ورق‌های بسیار نازک آلومینیومی بیشتر مشخص می‌شود. چرا که این نوع برش با دستگاه‌های معمولی، آن هم با آنچنان درجه از ظرافت و دقت، به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست.

در تهیه پروفیل‌های مصرفی جهت سایر صنایع نیز این دقت به‌نوبه خود ارزشمند است. نخستین ارمغان کاربرد این روش زیبایی قطعات تولید شده به روش برش لیزر آلومینیوم است. اما مزایای مهندسی حاصل از کاربرد پرتوهای لیزر آنقدر وسیع و مهم است که زیبایی برش‌های آلومینیوم خیلی زود در برابر آن رنگ می‌بازد.

در ادامه شما را با خلاصه‌ای از این موارد آشنا می‌‌کنیم.

نکات کاربردی در برش استیل با لیزر که باید بدانید

نکات کاربردی در برش استیل با لیزر

توجه به برخی نکات و ویژگی‌ها مي‌تواند برش لیزر استیل را در مورد آلیاژ فولاد بمراتب آسانتر و سریع‌تر نماید. برخی از این نکات عبارتند از:

گپ در برش: حتی در برش‌های دقیق لیزری هم موارد خطا وجود دارد که لازم است در محاسبات برشکاری منظور شود. این مورد در اصطلاح کاری برش استیل با لیزر گپ نامیده مي‌شود و میزان آن با عوامل گوناگون مانند ضخامت ورق استیل و سرعت و فشار دستگاه هنگام برش ارتباط مستقیم دارد.

فشار گاز: این مورد باید با توجه به سطح برشی تنظیم شود و کاهش میزان آن آسیب به دستگاه را کمتر می‌کند. در مورد ورق‌های نازک‌تر استیل نیاز به گاز کمتری وجود دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: