April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۴۸۰۰
۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
0

برای این که بخواهید یک بار را بین دو کشور جابه جا کنید راه های مختلفی پیش روی شماست اما همه این راه ها به صرفه نیستند. شاید برخی از روش های حمل بار به خارج از کشور ارزان باشند اما زمان رسیدنشان به مقصد خیلی طولانی باشد.

اگر کالایی دارید که قصد ارسال آن را به خارج از کشور دارید یا این که می خواهید کالایی را از خارج کشور به ایران وارد کنید بهتر است قبل از آن تحقیق کاملی راجع به راه های مختلف جابه جایی بار بین کشورها انجام دهید تا مزایا و معایب هرکدامشان را پیدا کنید و نهایتا مناسب ترین گزینه را برای نیاز خود انتخاب کنید.

در ادامه این مطلب قصد داریم اطلاعات کاملی درباره انواع راه های جابه جایی بار بین کشورها ارائه دهیم تا بتوانید به صرفه ترین راه را برای خود برگزینید.

جا به جایی بار

 

1- کارگو

یکی از به صرفه ترین راه های جابه جایی بار بین کشورها استفاده از روش کارگو است. برای انجام روش کارگو باید به یک شرکت کارگو مراجعه کنید و پس از انجام مراحل قانونی بار خود را تحویل آن شرکت دهید. پس از ارسال بار توسط شرکت کارگو به تحویل گیرنده در مقصد خبر دهید تا بار را تحویل بگیرد. از مزایای کارگو این است که از آن جایی که بار توسط هواپیما جابه جا می شود زمان زیادی طول نمی کشد تا به مقصد برسد و زمان رسیدن به مقصد بین 3 تا 4 روز است.

2- فریت بار

یکی دیگر از راه های انتقال بار از کشوری به کشور دیگر با حمل و نقل هوایی، فریت بار است. فریت بار بیشتر برای افرادی استفاده می شود که قصد دارند وسایل و اساسیه خود را به خارج از کشور منتقل کنند. این روش مناسب کسانی است که می خواهند به یک کشور دیگر مهاجرت کنند و باید وسایل خانه خود را به آن کشور منتقل کنند. برای انجام فریت بار باید از طریق شرکت هایی که خدمات فریت بار انجام می دهند اقدام کرد. این روش هم چون از طریق حمل و نقل هوایی انجام می شود سریع است.

3- شیپینگ

حمل و جابه جایی کالاها به یک کشور دیگر از طریق کشتی را شیپینگ می گویند. حمل کالا با کشتی دارای مزایا و معایبی است. از معایب آن می توان به سرعت پایین انتقال کالاها اشاره کرد چرا که انتقال با کشتی می تواند ماه ها طول بکشد.

از مزایای حمل بار از طریق کشتی می توان به ایمنی بالا و حمل بارهای بزرگ و سنگین اشاره کرد. در واقع شناورها اساسا برای حمل کردن حجم های بالای بار ساخته شده اند. بارهایی که کشتی می تواند حمل کند در توان هواپیما یا کامیون نیست.

4- جابه جایی با روش زمینی

یکی دیگر از روش های جابه جایی بار بین کشورها استفاده از کامیون های حمل بار است. این روش بیشتر برای حمل بار بین کشورهای همسایه صورت می گیرد. از معایب روش زمینی انتقال بار می تواند ایمنی کم آن برای مسیرهای طولانی و مدت زمان زیادی که طول می کشد تا بار به مقصد برسد اشاره کرد. این روش به کسانی که حجم بارشان زیاد نیست توصیه نمی شود چرا که می تواند از روش های دیگر جابه جایی کالا گران تر باشد.

یکی دیگر از راه های حمل و نقل زمینی، حمل و نقل ریلی است. این روش حمل و نقل یکی از روش های با سابقه حمل کالا با قطار طولانی است. این روش امنیت زیادی دارد و سرعت آن هم نسبت به حمل کالا با کامیون و یا کشتی بیشتر است. روی جابه جایی بار توسط حمل و نقل ریلی قوانین سختگیرانه ای حکمفرماست اما راهکارهای قانونی و جمع آوری مدارک برای آن قرار نیست خیلی شما را اذیت کند.

 

حمل و نقل بار

کدام روش حمل و نقل به صرفه تر است؟

 این که کدام روش حمل و نقل به صرفه تر است بستگی به خود شما دارد. گاهی اوقات فردی که می خواهد کالایی را بین دو کشور جابه جا کند امنیت مهم تر از دیگر نکات است. در این صورت توصیه می شود که از طریق هوایی یا ریلی و دریایی نسبت به انتقال بار اقدام کنید.

گاهی نیز هزینه بار اهمیت دارد که در این صورت می توانید از طریق روش کارگو یا فریت بار اقدام کنید. اگر بار شما سنگین و بزرگ است بهتر است آن را با کشتی جابه جا کنید. همچنین روش انتقال با کشتی برای نقاطی که دسترسی به آن ها سخت است نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

همانطور که خواندیم برای انتقال بار از کشوری به کشور  دیگر راه های متعددی وجود دارد. این که کدام راه برای شما به صرفه تر است بسته به جنس کالا و اهمیت امنیت آن و زمان رسیدنش دارد. اگر تجربه ارسال بار به خارج از کشور با هر کدام از راه های بالا دارید در بخش کامنت ها تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. 

سایت کارگو

 

جا به جایی کالا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: