عملکرد بازار سرمایه در ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ بررسی شد؛
کد خبر: ۳۷۴۸۱۵
۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
0
در روز شنبه شاخص کل بورس و شاخص کل فرابورس صعود کرد. شاخص هم وزن بورس تهران نیز به رشد ادامه داد. همچنین شاهد تداوم ورود پول حقیقی برای دومین روز متوالی بودیم.
تداوم رشد بورس
امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس صعودی شد و در نیم ساعت ابتدایی بیش از ۹ هزار واحد رشد کرد. پس از آن شاخص به صعود ادامه داد و در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز چهارشنبه ۱۳ هزار و ۵۳۹ واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و ۴۶۷ هزار و ۶۶۸ واحد رسید.  

شاخص هم وزن در پایان معاملات امروز ۴ هزار و ۶۷۵ واحد نسبت به روز چهارشنبه بالا آمد و در رقم ۳۸۷ هزار و ۶۳۹ واحد ایستاد.  

شاخص کل فرابورس هم سبزپوش شد و ۲۰۹ واحد رشد کرد و به رقم ۲۰ هزار و ۲۴۷ واحد رسید.

دو سمت سبز و قرمز بازار
در پایان معاملات روز شنبه، ۳۸۲ نماد رشد قیمت داشتند و ۹۲ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۸۰ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۱۹ درصد بازار افت قیمت داشتند.  

تداوم ورود سرمایه حقیقی
امروز برای دومین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و ۲۱۶ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد که نسبت به روز کاری قبل افزایش ۳۳۲ درصدی داشته است.   

در معاملات روز شنبه بیشترین ورود پول حقیقی به سهام وتوصا (شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن ۹۷ میلیارد تومان بود. پس از وتوصا، نماد‌های آریا (شرکت پلیمر آریا ساسول) و شکام (شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

لیدر‌های بازار سهام
نماد‌های «فولاد»، «فملی» و «پارسان» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نماد‌های «فخوز»، «پاکشو» و «تملت» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند.  

در فرابورس نیز نماد‌های «آریا»، «شگویا» و «شاوان» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «وسپهر»، «دماوند» و «اعتلا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.   

در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس شستا صدرنشین است و خگستر و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نماد‌های آریا، کرمان و شگویا پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند.

در اولین روز کاری هفته اغلب نماد‌های پالایشی رشد قیمت داشتند و گروه «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» سبزترین گروه بازار بود.

مازاد تقاضا در پایان معاملات 
در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل ۱۴۰ درصد افزایش یافت و ۶ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۳۷ درصد رشد کرد و در رقم ۴۱۷ میلیارد تومان ایستاد.  

امروز نماد ورنا (شرکت سرمایه گذاری رنا) با صف خرید ۳۶ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از ورنا، نماد‌های وتوصا (شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران) و‌های وب (شرکت داده گستر عصر نوین) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به نماد وسپهر (شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۳ میلیارد تومانی داشت. پس از وسپهر، نماد‌های وآذر (شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان) و خپویش (شرکت سازه پویش) بیشترین صف فروش داشتند.

آمار معاملات شنبه
امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۰ هزار و ۹۳۶ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۴ هزار و ۵۵۵ میلیارد تومان بود که ۴۲ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.  

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش اندکی معادل ۰.۴۶ درصد نسبت به روز کاری قبل به رقم ۵ هزار و ۱۰ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نماد خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۲۱۵ میلیارد تومان بود.  

پس از خگستر، ورنا بیشترین ارزش معاملات را داشت و وساپا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد خودرو و وتوصا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا با تعداد ۸۴۰ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۴۳۵ سهم در صدر قرار گرفته است. خگستر در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خساپا تعلق داشت. دو نماد خودرو و خبهمن نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.  
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: